• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pakkie's collectie

Pakkie

Detailing addict
30 jul 2013
285
65
50
Na de DAP-clinic eind september was het hek van de dam en zijn er wat bestellingen binnen gekomen. Tot op heden niet de neiging gehad om bv vele waxen te kopen, maar voor ieder onderdeel bij het detailen heb ik iets gekocht. Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een ruimte van 60m2 heb waar ik in de winter ook lekker door kan gaan met detailen. Hoop niet dat de collectie echter zo blijft groeien als de afgelopen twee maanden anders staat het straks vol met stellingen :)

Hieronder mijn beginners-collectie.

Polishing Power:
PRO900
DAP900

Monello:
4" light cutting pad orange
4" finessing pad black
5,25" cutting pad purple
6" kompressor light cutting pad orange
6" kompressor finessing pad black
5,5" cutting pad purple
5,5" finessing pad black
5,5" light cutting pad
Polishing handpad white
Finishing handpad black
Cutting handpad orange
Yellow cutting cone
Black finishing cone
Disco applicator pads
Soft foam applicator (6x)
Senza Acqua
Vetro bianco
Wash mitt
Sponge
Peluche blanco (3x)
Peluche verde (10x)
Picolo nero trio (3x)
Dolce verde
Lavare 250 ml
Lege fles 700 ml (5x)
Perfetto spray 500 ml
Raffini Veloce
Raffini Mezzo
Raffini Finale
Foam kit

Poorboy's World:
Wheelsealant
Spray & wipe (473 ml en 3780 ml)
EX-P
Black Hole
White diamond
Professional polish
Natty's paste wax
Natural look dressing
Bug squash 946 ml

Autoglym:
Vinyl & rubbercare
Enginecleaner
Fastglass

Meguiar's:
Applicator
APC (3780 ml)
Paper 3000 gritt
Paper 2000 grit
Paper 1500 grit

Carclean:
EZ detail brush
EZ detail mini brush

Dodo juice:
Menthol glass cleaner
Born slippy clay lube
Mirco restore concentrate

Diverse merken:
Lake country 4,25" cutting pad purple
3M tape 19, 25 en 38 mm
Carpro Iron-x meerdere liters
Carpro Iron-x snow soap
Brinkman Maxfire light
Auto Finesse revive trim
Gyeon Q2 M prep
Collinite liquid insulator wax 845
Mother's Wax FX wheelcleaner
Rain-X
Cyber clean auto
Gliptone leather conditioner
Valet Pro citrus tar & glue remover
Nanolex washcoat
Reload Spray sealant
Black Diamond tire gel

En zo staat e.e.a. dan in mijn stalling/detailruimte:

1401500_451748701603533_134660860_o.jpg
 
Pff is heel wat meer als dat ik heb, kan men niet voorstellen dat je iets tekort komt haha:)
Indrukwekkend wat je allemaal bijelkaar hebt gekregen in een korte tijd.
Die emmers herken ik trouwens, kom er ook geregeld :ja
 
Er blijft natuurlijk altijd nog het nodige te wensen over zoals bv een lakdiktemeter en een extractor.
Volgens mij heeft jouw dorpsgenoot Poetstas ook dezelfde emmers dus ze zijn populair in onze regio :) Ze zien er een beetje blij uit met die visjes erop, maar ze zijn doorzichtig en da's wel fijn. Uiteindelijk wil ik wel een keer fatsoenlijke emmers inclusief grit e.d., maar voor die paar Euro kon ik deze niet laten staan. Hieronder nog een mooi voorbeeld waarom twee emmers geen overbodige luxe is bij het wassen.

IMG_4974.JPG
 
Extractor, ik zeg doen! Mijn George bevalt me super, niet alleen de auto's uitzuigen maar ook extraheren gaat als een malle met dat blije ding!
 
Mooi uitgestalde collectie zo! :) Die emmers met gritguard is wel echt een aanrader. De emmers zijn 19 liter dus meer verdunning van vuil over het water. Daarbij het feit dat de grote stukken onderin de emmer blijven liggen.
 
Extractor, lakdiktemeter, grote emmers met gritguard, trolley om spullen mee om de auto te kunnen nemen, krukje etc. wensen genoeg :)

Het lijkt nu inderdaad een beetje op een winkeltje zoals het daar uitgestald staat, maar alles staat wel voor het grijpen en voor die 25€ die zo'n rek kost hoef je het ook niet te laten.
 
Die doeken en pads zou ik wel altijd in een 'gesloten ruimte' bewaren. Zoals een doorzichtige ladekast van zo'n 15€ die je dan op die rekken kan zetten.
Contact met de 'open' lucht in een garage zou ik niet doen, zou altijd bang hebben dat daar stof opkomt en dat die dan weer swirls veroorzaken.

Voor de rest, zéér mooie collectie.
 
Volledig eens. De doeken liggen normaal in plastic zakken en de pads zitten per stuk in zo'n afsluitbaar 1 liter diepvrieszakje. Alles voor een mooie foto dus ik had ze daar even uitgehaald.
 
Mooi dat je je doeken afgesloten bewaart, maar per stuk in een diepvrieszak? Is dat niet heel veel werk elke keer? :p
 
Mooie collectie. Tipje voor het bewaren... ga naar de Ikea en koop wat bewaardozen van de SAMLA serie. Je hebt ze in verschillende maten, zijn goedkoop, stevig, mooi doorzichtig en afsluitbaar. Ideaal voor o.a. je pads / doeken.

2e tipje ,^^ ... Ik zie dat je verschillende pads hebt. Persoonlijk zou ik adviseren nog een stapje toe te voegen tussen de oranje en de zwarte. Van Cutting (oranje) naar Finishing (zwart) is een groot verschil. Met een Polishing (wit) ertussen ben je net wat veelzijdiger (voor veel lakken zal de oranje veel te "heftig" zijn en volstaat wit al!). Ik heb zelf ook het paarse wolletje, oranje, wit en zwart. Samen met de 3 gradaties polijstmiddel heb je genoeg mogelijkheden.
 
Dank voor de tips! De doeken zitten niet per stuk in een zak maar per soort bij elkaar in een doorzichtige plastic zak. Het idee met de plastic bakken had ik ook al dus zal mijn speurneus eens opzetten en zoeken naar iets moois.

Eens aangaande de tussenliggende pad en die staat dan ook al op mijn verlanglijstje
 
Inmiddels is de collectie sinds eind november al weer aardig uitgebreid. Een overzichtsfoto ontbreekt nog dus dan maar een paar losse foto's van hetgeen erbij is gekomen:

Krukje en een kar om zodoende je spul altijd bij de hand te hebben. Beiden bevallen uitermate goed!
kar.JPG


Wat wetsandspul, foam, pads, pad-reiniger en nog wat los spul:
aankoop4.JPG


Extractor:
george.JPG


Lakdiktemeter, infrarood thermometer en digitale bandenspanningsmeter:
meters.JPG


Daarna nog wat pads en doeken besteld, maar dat was de moeite van de foto niet waard. In de kar en kast staan inmiddels ook wat plastic boxen waar de pads en doeken in zitten.

Voorlopig kan ik met de huidige collectie in ieder geval aardig uit de voeten :)
 
Sterker nog, ik ben er al aardig mee los gegaan op een S60 en een Fiat 500 zoals je bij de show-off's kunt zien.

Heb nu in ieder geval het idee dat ik voor het meest voorkomende werk wel gesteld sta met mijn spullen. Uiteraard kan ik nog 10 andere waxen, sealants e.d. erbij kopen, maar voorlopig doe ik het hier maar mee. Bij elkaar opgeteld al genoeg geïnvesteerd in die drie maanden :)
 
Denk dat ik binnenkort maar eens een bezoekje aan pakkie's garage ga brengen :-"
Ziet eruit als een hele mooie ruimte :)
 
Ivo's you're welcome uiteraard.
De emmers komen bij de Action vandaan :) Tzt komen er nog wel een keer grote (bij voorkeur doorzichtige) emmers met gritguard's maar op dit moment voldoen deze doorzichtige ook prima.
 
Dat zijn schuurvelletjes. Die kan je van het vel af pakken en oo dat houdertje plakken wat er rechts maast staat. Zo kun je precies werken als je aan het wedsanden bent.