• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pas op met oude Valet Pro Citrus Tar & Glue remover!

Arfman

Detailing addict
5 jul 2009
149
62
46
Afgelopen vakantie de beide auto's onder handen genomen. De Yaris had ik het hele jaar nog niet behandeld door tijdgebrek, dus die heeft een volledige decontaminatie ondergaan. Wassen, Iron.X en toen wilde ik het restje Valet Pro Tar & Glue remover gebruiken voor wat teer.

Dit spul heeft enkele maanden in een donkere, afgesloten kast gestaan samen met alle andere detailinggear. Tijdens het sprayen ging de verstuiver redelijk zwaar. Het bleek dat onderin de sprayer een dikke aanslag zat, vergelijkbaar met een Fantafles die 2 maand heeft gestaan/gelegen. Alleen dit spul ging niet meer weg (ook niet met schudden), dus de sprayer + het product kon ik weggooien. Wat echter veel erger was, was dat de T&G remover die ik op de lak had gespoten druk bezig was om de lak aan te tasten! Ik was enkele minuten bezig geweest met kijken wat er nu in de sprayer zat en te schudden, en toen ik terugkwam waren de dikke klodders bijna niet te verwijderen, bovendien was de lak onder de klodders aangetast en veel lichter van kleur dan de rest! :sob:

Ik heb met zeer veel moeite (IPA, Eraser, Tar.X, nogmaals gewassen) de aanslag weggekregen en de beschadiging op de lak weg kunnen polijsten met Mezzo op een witte pad, maar als ik niet goed had opgelet, of ik was even koffie gaan drinken, had de (geconcentreerd geworden?) T&G remover zeer zeker meer schade aangericht en wellicht zelfs oncorrigeerbare schade.

Pas dus op!

Verder niets ten nadele van het product, het kan dus blijkbaar niet zo goed tegen een tijd stilstaan. Vanaf nu ga ik de Tar.X gebruiken, daar heb ik nog een half liter van staan.
 
Zou anders een mailtje sturen naar VP om aan te geven. Alhier is nu bekend, maar is wellicht ook wel zo fijn dat middels VP het de wereld in gezonden kan worden als waarschuwing.
Kan uiteraard toevalstreffer zijn en is het ook voor hen iets nieuws, kan ook een andere detailer benadelen vandaar mijn verzoek
 
Bedankt voor de waarschuwing. Zoals mk-us noemt, stuur even een mail misschien met foto's als je deze hebt naar Valet Pro.
 
Vreemd. Ik heb een fles in de bijkeuken staan en die staat er al wel een jaar maar geen dikke aanslag onder in de fles. En de Tar & Glue remover in het tankje, dat ik op zolder heb staan van waaruit ik de fles bijvul, is ook nog helemaal helder en vloeibaar.