• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 106 rallye met dak probleem

Ilco

Detailing rookie
25 aug 2016
2
2
Rotterdam
Weer een nieuw lid dat veel wil leren van het vak poetsen. Voorheen wel wat in verdiept maar nu uiteindelijk de goede stap gemaakt al zeg ik het zelf.
Ik rij sinds kort weer in een Peugeot 106 rallye (zwart) waar het dak goed verweerd is. Op de foto is het duidelijk te zien, auto is afgelopen 5 jaar niet naar om gekeken en enkel gediend als woon werk auto. Wil het dak eens goed zelf/ laten poetsen. Met de hand kom ik niet tot het beste resultaat.

De auto:
7E352C3F-8411-48B4-9165-01198438E1AF_zpsatwxtxtr.jpg

Het dak:
18081635-0DFE-4133-BA20-27E74DBC693F_zpscf3xifad.jpg
 
Welkom op het forum. Succes met het dak! Je kan het zelf ook gaan aanpakken icm met een DAP o.i.d., hier is veel over te vinden op dit forum.

Het is een eenmalige investering waarvan je heel veel plezier gaat hebben. Enige nadeel is dat als je het detailvirus te pakken hebt je er niet meer vanaf komt.
 
Een hobby mag geld kosten ....
Maar voor je iets koopt om dat dak aan te pakken zou ik er eerst met een loupe (vergrootglas) naar kijken
De kans is groot dat de lak gebarsten is door uitdroging (ontvettende werking ruitensproeier)
Als de barstjes door de lak heen zijn is polijsten geen optie.
 
Zo te zien heb je te maken met schuurkrassen. Dit dakje is ooit overgespoten en is waarschijnlijk niet meer te redden. De boel is dan te grof geschuurd en deze tekening zit onder de lak.

Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar te zien aan de regelmaat van de sporen en het patroon dat ik zelf ook had, gaat overspuiten waarschijnlijk de enige optie zijn. Maar goed, zoals aangegeven kun je eerst eens met een loupe kijken!
En eventueel een testspot maken bij iemand die een DAP of Rupes heeft liggen..
 
Welkom en dat dak zieter heftig uit.
Denk niet dat dat nog wat gaat worden.
Je kan het wat minder maken maar weg gaat het niet het zit te diep.
 
Ooit dezelfde auto gehad in het blauw. Dak is een echte ziekte (clear coat failure) niks aan te doen dan te spuiten of goedkoper lekker wrappen in matzwart ofzo :)
 
Oei, toen ik het vanmiddag op mijn telefoon zag vond ik het een zware taak maar nog wel haalbaar... Helaas nu ik het beter zie ben ik bang dat dit alleen een kwestie is van verbeteren, helemaal weg krijgen lukt denk ik niet :(

Alsnog succes!
 
Thanks voor alle reacties, ik ga met een forumlid kijken wat we er aan gaan doen. Of het nog te verhelpen is, of wrappen de optie word. Hij had het ook over de lakdikte te meten, als het een stuk minder wordt ben ik al tevreden. Mag ook wel z'n kuurtjes hebben voor een 19 jarige auto.