• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plexiglas met krassen.

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.369
190
Utrecht
Projectje naar aanleiding van een vraag van een forumlid zonder DAP(‘s)
Eerst een foto van de beginstaat. Plexiglas zonder beschermfolie met behoorlijke schade.

DSC04215.jpg


Dit label hoort ergens anders thuis :weetniet

DSC04216.jpg

Eerste plaat met DAP 500 en Mezzo op Oranje LC

DSC04217.jpg


Verdelen zoals gewoonlijk

DSC04218.jpg


Tussenresultaat

DSC04219.jpg


En een foto van het eerste (DAP 500) plaatje van de overgebleven schade

DSC04220.jpg


Dan de grote broer om te proberen, DAP 900 met Mezzo op Oranje LC

DSC04221.jpg


Beetje crappy foto, maar redelijk resultaat. Door de plaat heen gezien het zicht op de DAP 900.
De DAP 900 gaat op plexiglas een factor twee sneller dan de DAP 500.

DSC04222.jpg


Beurt aan de PRO 900, eveneens Mezzo op Oranje LC. Als het spreekwoordelijke mes en de boter.
Lichte schade is in no-time verdwenen. Grovere schade blijft een probleem, vooral om het oppervlak ook vlak te houden.
Voorschuren is dan de oplossing, behalve dit keer (zie onderaan)

DSC04223.jpg


Resultaatplaatje na PRO 900. Weer door de plaat heen gezien het zicht op de PRO 900.

DSC04224.jpg


Hele zwik ontvet met Bilt Hamber Surfex 1:50.

DSC04225.jpg


Elke zijde afgewerkt met een pass met de DAP 900 en Finale op een witte LC.
Daarna in de Mothers Powerplastic, DAP 900 met zwarte LC.

Met al mijn enthousiastme de platen al ingepakt in bubbelfolie en vergeten foto’s te nemen. :schaam

Resultaat was acceptabel maar niet optimaal, te diepe schade vraagt om langduriger aanpak.
Omdat de plaatjes nog op maat gemaakt moeten worden was optimaliseren niet handig.
Dus er komt nog een vervolg. :confused:

Hans
 
Dat vind ik dus heel tof, dat je ook is anderezaken kan doen met je DAP of ander materiaal van CC ed, mijn vrouwke is nu ook hevig aan de APC voor het huishouden, wrm niet ?
 
ah, die van jou dus ook al....de NXT-glascleaner heeft ze ook al ontdekt.
Ik heb trouwens ook al de ruiten van de douche gedapped en van een laagje wax voorzien....en weg is de kalk :)^
 
Wim, ben je nu even gek als ik ? Dan ben ik beetje gerust... ze zitten mij hier thuis echt uit te lachen hé.