• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plexiglas projectje !

geert dr

Detailing rookie
1 jun 2008
180
0
Een paar maanden terug vroeg mijn garagist of ik het plexiglas ruitje van het instrumentenpaneel van zijn GMC pickup zou kunnen opknappen.
De 30jarige pickup word compleet gerestaureerd ern stukken hiervoor zijn ofwel moeilijk te vinden of moeten geimporteerd worden met de daarbijbijhorende hoge prijs !

Het ruitje hing vol met een dikke laag zwarte verf en zat vol met diepe krassen.
Zo zag het er uit !

DASHBOARDCLUSTERREPAIR002.jpg


Eerst heb ik geprobeerd of de verf te verwijderen was met thinner,dit werkte niet !
Dus dan maar de grove middelen bovengehaald,het was alles of niets .

Beginnen schuren met 1000grit schuurpapier (nat) wat de verf wel wegkreeg maar enorme krassen en een ruw oppervlak naliet.

DASHBOARDCLUSTERREPAIR006.jpg


Daarna verfijnd met 1500grit (nat)

DASHBOARDCLUSTERREPAIR005.jpg


Daarna 2000grit (nat)

DASHBOARDCLUSTERREPAIR007.jpg


Gevolgd door 2500grit (nat)


DASHBOARDCLUSTERREPAIR008.jpg


Daarna heb ik geprobeerd om de krassen weg te polijsten met PlastX ,eerst manueel wat geen effect had op de krassen.
Dan maar de DA met een LC oranje spotbuffpad er op losgelaten,dit haalde de haze wel weg maar de krassen gaven geen krimp !

Na DA & LC oranje & Plast X

DASHBOARDCLUSTERREPAIR010.jpg


Dan maar het zware geschut bovengehaald ,de rotary & m84 & LC oranje spotbuffpad !
Deze combo gaf het gewenste resultaat ,na 2 hits op 1500tpm waren alle krassen weg .
Daarna verfijnd met LC witte spotbuffpad & de rotary.


Met dit als resultaat !

DASHBOARDCLUSTERREPAIR013.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR012.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR014.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR015.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR016.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR017.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR018.jpg

DASHBOARDCLUSTERREPAIR019.jpg
 
geert dr zei:
Had ik m hier al gepost misschien? Ik dacht het niet .


Nee, zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik deze show off op een ander forum enkele keren aandachtig heb zitten lezen, en met respect voor het schitterende resultaat :)^
 
Wow wat is dat opgeknapt zeg, ik denk dat nieuw uit de fabriek nog niet zo mooi is 8o