• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsen zonder beschutting! Tips?

Darcey

Detailing trainee
2 jul 2023
40
30
Goedeavond allen,

Na mijn topic over mijn gefaalde detail, heb ik alle spullen ingeslagen die volgens jullie nodig zijn. Ook direct contact gehad met Carclean voor tips. Al met al heb ik er vertrouwen in!
Waar ik nu tegen aan loop is dat de werkplaats, waar ik altijd gebruik van maakte, bezet. Kortom, ik heb helaas niemand meer in mijn netwerk die een box oid heeft.
Nu is de voorspelling van het weer nog wisselvallig, vanaf de 20e wil ik starten.
Wie heeft er tips om buiten te werk te gaan?
 
Nu gaat het goedkomen! :D

Welke stappen wil je gaan zetten?

Voor vrijwel alle stappen geldt; Niet volgas in de zon.
Als het bloedgeslagen heet is, zelfs in de schaduw, zal je merken dat producten niet allemaal lekker meer werken; Polijstmiddel stoft sneller en verliest dus sneller zijn lubricatie, waxen of dressings blijven vettig of drogen juist heel snel in, etc.

Ik denk dat de beste optie is om in delen te werken, mocht je door omstandigheden niet lekker kunnen doorwerken. Delen van de auto, maar ook verdelen over de betere delen van de dag waarbij het bijv. in de ochtend minder heet is, met de zon en schaduw meedraaien om in de schaduw te blijven werken, etc.
 
  • Leuk
Reactions: Darcey
Leuk dat je reageert! :)
Begin met grondig reinigen incl. clayen.
Vervolgens met veloce polijsten, tot tevredenheid en afronden met de finish.
Heel beknopt en kort door de bocht, maar dat wel in hoofdlijnen. Vervolgens oordelen voor de ceramic coating of wax.

Ding is dat ik echt een overvolle planning heb. Ik heb speciaal een paar dagen verlof opgenomen om ermee bezig te zijn. Dus dagdelen kiezen etc. wordt lastig helaas.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ah ok, dus je kan er even voor gaan zitten, zeg maar. ;)

Tja, het is hopen dat je gunstig weer hebt; Regen is altijd vervelend, want dan kan je maar weinig voor elkaar krijgen.
(Ik heb wel vaker in de regen de gewassen en gekleid, als ik in tijdsnood zat)

Als het heet is, kan je op zich wel in de schaduw werken. Uiteraard wat rekening houden met je producten en de temperaturen, voornamelijk bij het polijsten waarbij panelen in de schaduw al behoorlijk warm kunnen zijn en dan moet je ook nog gaan polijsten. (Wat voor warmte zorgt)
Ik bleef met m'n handen de warmte van een paneel in de gaten houden. Soms liep dit te hoog op en moest ik tussendoor het paneel met koud water afspoelen om te koelen.

Het weer is tegenwoordig zo wisselvallig als mijn vrouw, dus het is één grote gok hoe het voor je gaat uitpakken.

Een optie is om een partytent te gebruiken. Dan zit je toch uit de zon, als je geen mogelijkheid hebt om in de schaduw te werken. En uiteraard zo vroeg mogelijk op de dag beginnen, dat helpt ook.

Denk bijv. aan;
- De dag ervoor, in de avond, de auto wassen en reinigen. (Reinigers, handwas, kleien, etc)
- Drogen en eventueel al wat dingen afplakken.
--- De volgende dag vroeg beginnen met polijsten.
 
Zoals al aangegeven, als je de avond tevoren alvast kunt wassen en eventueel kleien, ben je de volgende dag al een stuk op weg. Voor de coating zelf, is het anders misschien een optie om (rustige) parkeergarage of zo te gebruiken: als er een bui valt, valt die niet direct op een verse coating.
 
ik heb eind mei de hele auto buiten gedaan, inclusief volle zon. Nu moet ik zeggen dat ik het wassen in een wasbox heb gedaan maar mijn allergrootste tip is het gebruik van een rinseless wash tijdens het proces. Werkt super goed om toch nog even een doekje over de auto te halen alvorens je verder gaat met polijsten.

En blijven letten op je materiaal, dat het niet begint te drogen/stoffen etcetera
 
Ik heb thuis ook altijd volop zon.
Wassen doe ik daarom bijna altijd in de wasbox. En als het weer het toe laat. Dan kan ik thuis polijsten, waxen coaten etc.
Dus voor mij is het altijd wachten op een dag met redelijk wat bewolking. Dan is het te doen.