• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten maar geen diepe glans op mijn witte auto.

Rikky

Detailing chief
28 apr 2010
141
85
34
Boxmeer
Hallo,

Ik ben bezig geweest met mijn Honda te polijsten...

Ik heb de volgende volgorde gebruikt.

Wassen 2 emmer systeem met was mitt en NXT schampoo
Kleien met quick clay van Meguiar's
Scratch X2.0 van Meguiar's
Step 1 van Meguiar's
Step 2 van Meguiar's
En 2 keer een wax laag van NXT paste.

Alles gebeurt met de hand... Nu krijg ik er geen wet look en diepe glans in... Ligt dit eraan dat ik dit met de hand doe of zijn mijn materialen verkeerd?

Bedankt alvast.

Groetjes,
 
Met een witte auto is dat ook zeer lastig... op een donkere kleur kun je makkelijker een "wetlook" en diepe glans (wat eigenlijk iedereen de wetlook noemt) creëren.
Factoren zoals sinaasappel effect in de lak spelen hier ook in mee.
 
Ik denk dat de combinatie ook niet optimaal is.

Zowel Step 2 als NXT zijn geoptimaliseerd voor donkere kleuren en jij hebt een witte auto. ;) Bovendien is de NXT Wax al een wax met ingebouwde Step 2, het is een beetje dubbelop dus. NXT is ook minder geschikt om te 'layeren'.

Met White Diamond van Poorboy's en Natty's Paste Wax kom je denk ik al wat verder.

Bovendien is het ook sterk afhankelijk van de kwaliteit van je lak, zoals Stimpy al zegt.
 
Ik heb een hele zachte lak laag... Maar ik ga eens proberen met White Diamond van Poorboy's en Natty's Paste Wax zodra ik daar weer geld voor heb...
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit is het maximale wat ik eruit krijg... En dit kan beter dat weet ik zeker...
 
Waarom weet je dat zeker? Pas wel op met flessen op je lak, als die gaan schuiven kan je hele lelijke krassen in je lak krijgen!
 
Een vriend van mij heeft zo'n zelfde auto en krijgt hier veel meer glans in... Die fles heb ik eerst schoon gemaakt en toen er pas voorzichtig op gezet voor een reflexie shot ;) maar thanks voor de tip!
 
Flessen worden geperst van 2 delen, die naad die ontstaat is erg scherp en kan gemene diepe krassen geven.

Ik vind je glans nu niet verkeerd trouwens hoor.
 
Natuurlijk niet de beste foto om het te beoordelen (gaat trouwens altijd moeilijk via foto), maar zoals Tim aangeeft ziet het er zeker niet verkeerd uit. Dit kan machinaal wel wat verbeteren vermoed ik.
Trouwens iedere lak is wel wat anders, maar ik zou zeker eens een andere glaze proberen.
 
Tim zei:
Flessen worden geperst van 2 delen, die naad die ontstaat is erg scherp en kan gemene diepe krassen geven.

Ik vind je glans nu niet verkeerd trouwens hoor.

Ik weet het... Maar die fles is er alleen voorzichtig opgezet om even een reflextie shot te maken en toen er weer recht afgepakt:)^

Ik denk dat ik mischien eens met DAP aan het werk moet... Dat zal een hoop verschil maken, maargoed voorlopig geen geld voor... En tot die tijd eens andere polijst middelen proberen!

Groetjes,
 
Balen zeg.

Al die moeite met de hand (dag werk) en dan nog niet tevreden.

Ik zou eens navragen bij forumleden in de buurt of je hun glaze (White Diamond) en/of wax (Natty's) eens mag "vasthouden".
Dan doe je daar eens een 50/50 teststuk mee en kijk je of het gewenste resultaat er is.

Er zijn ook al discussies op diverse forums geweest over het nut/effect van de step 2 (polish van Meg's = glaze) in combi met de NXT.
NXT heeft een glaze (filler) en (al is het in lichte mate) een polijstmiddel (abrasive) en kan zo eigenlijk als een soort "all-in-one" sealant gezien worden. Zo merken sommigen een afbraak van step 2 (de glaze) hierdoor...
Ook merken ze dat aparte "losse" stappen, zoals de eerder genoemde White Diamond (na het paintcleanen) en Natty's een verbetering gaf t.o.v. de Meguiars benadering.
Bij mijn witte auto merkte ik dit ook.
 
hier doet limeprime lite het verschrikkelijk goed op lichte wagens..

het is dat overloon niet in de buurt is
 
Hmm ik koop het gewoon in stel het bevalt me niet dan zet ik het hier weer tekoop... Neem aan dat er genoeg mensen wel een zo goed als vol potje voor de prijs van minder willen kopen,^^

Thanks in iedergeval voor de tips!!:cool:
 
Uiteindelijk vind ook dat zijn weg wel weer ;)
Maar ik ga er van uit dat je hem lekker in eigen bezit houd omdat het je gewoon goed gaat bevallen !
 
mk-us zei:
Uiteindelijk vind ook dat zijn weg wel weer ;)
Maar ik ga er van uit dat je hem lekker in eigen bezit houd omdat het je gewoon goed gaat bevallen !

Haha thanks voor dit erg overtuigend antwoord!,^^ Eens kijken wanneer ik kan bestellen... Zit met het geld niet erg ruim nou :schaam
 
Op wit is ook met de hand een wetlook te verkrijgen, alleen is zoals al werd gezegd de NXT hiervoor niet geschikt. Deze heb ik ook volledig met de hand gedaan alleen heb ik hier gebruik gemaakt van de M21 synthtic sealent en daarna afgetopt met de M16 paste wax.

IMG_1201.jpg


IMG_1211.jpg


IMG_1212.jpg
 
Nog eens het dak gepolijst en toen was ik tevrede.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Toch ga ik binnen kort wel voor de white diamond en de Natty's

Thanks voor de hulp.

Groetjes,