• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten met een boormachine ? / Krassen wegwerken ?

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Zoals de topic spreekt.
Is het mogelijk om machinaal te gaan polijsten met een REGELBARE boormachine meet daarop aangepaste pads die geschikt zijn om te polijsten (Geen idee of deze trouwens bestaan maar ik vermoed van wel)

*edit*
Misschien dan ook maar iets anders naar boven halen:
Ik zit met wat 'diepe' krassen (Ik weet niet echt wat ik me moet voorstellen bij diep).
Wat moet ik hiermee?

Kan ik enkel gebruik maken van een kleurstiftje?
 
Ben bang dat dit net zoiets is als spijkers in de muur slaan met een schroevendraaier. Het zal wel gaan, maar een succes gaat het niet worden.
 
Met een boormachine maak je een roterende beweging, dit is niet de manier om zonder ervaring te polijsten.
Maak anders eens een foto/close-up van de lakschade.
 
Denk dat de toerentallen ook te hoog liggen om er mee aan de slag te gaan.
Mijn advies is om te investeren in een DAP-setje; krijg je de juiste machine + pads + polijstmiddel
 
Ik heb een 2 inch backing plate en een 2 inch oranje pad

foto007-7.jpg


werkt perfect op een accu schroef boormachiene.
ideaal voor koplampen en idd krassen.

gReets sandeR
 
Vind het wel vreemd dat bij Monello zogenaamde UNI BALLS te koop zijn, want die kunnen gewoon worden aangesloten op de boormachine.
Er staat bij dat met deze balls polijstmiddelen te verwerken zijn, is dan raar dat volgens jullie het niet kan i.v.m. de draaiende beweging.
Ik zelf heb pas geleden een gele Monello - Uni-Ball Cutting gekocht.
Dit om twee redenen als eerste vind ik een DAP erg duur in aanschaf en als tweede wou ik toch iets hebben om de metallic donker groene Honda Civic van mijn vrouw die maar op een paar plaatsen wat plekjes heeft makkelijker weg te krijgen.
Want op dit moment doe ik alles handmatig.
Dus waarom werkt dit volgens jullie niet?
Heb het trouwens nog niet geprobeerd met de gele uni ball gaat binnenkort gebeuren.
 
Laat maar iets horen hoe het was!!



Op de eerste foto ben ik er al eens over gegaan met een lakje. maar niet grondig


o6y2h2.jpg


2jd05kn.jpg
 
@Mausrock: er zit wel degelijk verschil tussen een reguliere boormachine en een accuboormachine.
De kracht en rotatie is vele malen groter bij een reguliere die op stroom gaat
De cone en de ball zet je op een accutol en is om kleine of moeilijk bereikbare plaatsen aan te pakken ( velgen / handgrepen ).
Je gehele auto daar mee doen lijkt me niet echt zaligmakend