• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel onmogelijk af te nemen

Je wast toch sowieso altijd weer na het foamen, dus misschien is foamen een beetje dubbel als je toch gaat wassen met een geschikte shampoo?


Snap je gedachtegang echter wel, haha!


Greetz
 
@Juffer1 Ahhh, juist. Dat was ook precies de reden waarom ik vroeg welke foam en shampoo ik zou gebruiken, omdat ik inderdaad producten wilde gebruiken die niks achter zouden laten. Ik keek laatst de instructievideo van Dennis voor het aanbrengen van Nanolex Si3D en die foamde ook voor het aanbrengen van de coating. Ik weet niet meer precies waarmee dat was, maar in elk geval dus iets dat geen residu achterlaat.

Overigens heb ik ervoor gekozen om niet te wassen vóór het aanbrengen van de LSP (Sonax PNS), omdat ik geen last meer had van lastig te verwijderen polijstmiddel en omdat het weer hier zo wisselvallig is dat ik het risico niet wilde lopen dat ik de auto niet meer droog zou kunnen krijgen.
 
@Jansen - Hij foamde volgens mij met Nanolex PreWash ofso. En voordat de coating werd aangebracht, werd er gewassen met Dreft omdat dit goed ontvet.

En daarna volgens mij nog afgenomen met die Nanolex EX ofso. Prep-achtig spul.


EDIT: Hmmm... Kan het Dreft-verhaal niet terugvinden in het filmpje. Ik dacht dat ik het daar opgepikt had, maar zou ook maar zo tijdens een Clinic o.i.d. zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dankje. Dat met Dreft had ik helemaal gemist, wel dat ie daarna nog de boel had afgenomen met een ontvettend product.
 
@Kees-sw Ik heb de Disco Rosso gebruikt om het aan te brengen en de Senza Bordi om het af te nemen. Ik heb er nu drie auto's mee gedaan en ik vind het echt geweldig. Beading en sheeting zijn ongelofelijk (ik keek net even op de auto van mijn vriendin en die was eigenlijk gewoon droog terwijl die in de regen stond ;)) en op mijn auto zit het nu ook alweer een aantal maanden zonder de werking verminderd is. Als ik één nadeel zou moeten noemen is dat het de lak er een beetje stroef van wordt, dus het afnemen gaan niet zo soepeltjes als met een wax bijvoorbeeld. Aan de andere kant vind ik het ideaal dat je niet hoeft te waxen tot het gecured is.
 
Ikzelf heb de PNS eind oktober vorig jaar aangebracht. Opgebracht met de Monello Doppio Foam Grip Applicator (inmiddels niet meer leverbaar door CC) en afgenomen idem met de Senza Bordi; deze bleek beter af te nemen dan de Peluche Verde. Inderdaad zeer makkelijk te verwerken (op de juiste manier). Inmiddels 6.000km verder nog goede bescherming op de liggende delen. Echter de verticale delen van de wagen (zij-, voor-, en achterkant) lijkt het of er nog weinig bescherming op zit: worden in deze tijd van het jaar zeer snel vies, heb ook het idee dat de PNS niet al te beste zelfreinigende werking heeft. Door de wagen weer te wassen (Artico snow foam, Born To Be Mild of Bathe+, 1x wetcoat gebruikt na het wassen) ziet het er echter weer als nieuw uit met een hele goede beading / sheeting. Kan natuurlijk ook komen door de wetcoat....
Oh ja: toen het hier "echt" winter was 2x door de wasstraat geweest :scream:.

Wat mij betreft volgende winter-bescherming weer de PNS!
 
Laatst bewerkt:
Ik merk bij alle producten die ik gebruikt heb (Sonax PNS, DDJ SN 2.0, Collinite 845, Gyeon CanCoat) dat op sommige plekken de beading en sheeting snel weg is. Met name achter de voorwielen. De PNS doet het tot nog toe het beste.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Heb je 1 of 2 laagjes PNS op de lak aangebracht?
Gebruik je ook de Sonax BrilliantShine detailler?
Zo ja: oude of verbeterde versie?

Aankomende zaterdag staat weer een wasbeurt voor de 508SW op de planning: zal eens foto's maken.
 
1 laag. Ik dacht dat genoeg was. Ik breng hem wel dusdanig aan dat ik geen plekje gemist heb. Als detailspray/boooster, gebruik ik Bathe+ of Cure, maar niet de BSD. Wilde ik nog wel aanschaffen, maar ik heb momenteel zoveel staan dat ik eerst maar eens iets op ga maken :D

Ik ben benieuwd naar de foto's!
 
Ik heb op mijn wagen ook PNS zitten, nu zo'n 2 en een halve maand, deze houd ik bij met BSD (de oude) en moet zeggen dat dit eigenlijk perfect gaat. Wel is deze "winter" nu niet zo streng dat het natuurlijk makkelijker uit te houden is voor de PNS lijkt me.
Het grote nadeel van PNS en ook meteen alle coatings voor mij persoonlijk is dat ik er niet goed tegen kan geen waxje op mijn auto te smeren hahaha.
Binnenkort de PNS maar eraf en weer een mooie wax erop!
De BSD vind ik prettig werken, is wat aan de dikke kant en smeert wat vettig uit maar oppoetsen en klaar, superglans, superbeading en makkelijk in gebruik verder.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV