• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys SSR vs. Wolfgang serie

Ik gebruik zelf Menzerna (Wolfgang is ook van Menzerna) en het verschilt niet veel met het werken van het produkt. Ik denk dat je meer voor een "lijn" moet kiezen waar jij je goed bij voelt.
Wolfgang is wel een stukje duurder dan Poorboy's en misschien dat Wolfgang wat beter werkt op keramische lakken maar de kans is niet erg groot dat je die vaak gaat doen denk ik.

Het is gewoon een kwestie van proberen. De Poorboy's ruikt in ieder geval lekkerder dan Wolfgang, alhoewel Bath, Diamond Tire gel en natuurlijk Fuzion geweldig ruiken!
 
@ Dibbuz:

Thanx voor je reactie.
Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoelt met: "en het verschilt niet veel met het werken van het produkt" (citaat)

Dus jij verwacht niet dat de Wolfgang betere resultaten geeft op de Seat dan de SSR?




meuh
 
Ik bedoel de manier van werken: produkt op de pad doen en het verwerken ervan op de lak.
Ik denk niet dat je het verschil niet kan zien tussen Polish Enhancer en Black Hole, SSR bevat geen voedende bestandsdelen dus vandaar de vergelijking met BH.
Ik denk wel dat Polish Enhancer beter afgestemd is op bv Deep Gloss Paint Sealant dan de EX-P.

Het is meer een gevoel wat je hebt bij een bepaald merk denk ik...
 
@ Dibbuz:

Dus de Polish Enhancer van Wolfgang is qua werking te vergelijken met de Poorboys Black Hole?

Mocht ik kiezen voor de Wolfgang Swirl Remover en de Finishing Glaze, zou ik dan daarna wel mijn Pb Black Hole gewoon kunnen opbrengen, of is het beter om dan de WG Polish Enhancer te gebruiken?

Dit geldt ook voor de afwerking: Deep Gloss aanschaffen of mijn huidige EX-P gebruiken?

Lots of questions...

Thanx!


meuh
 
polish enhancer is een soort 'step 1 van meg' en is een pre-wax cleaner (paintcleaner), en te gebruiken voor glaze/wax. Als je de productbeschrijvingen had gelezen, dan had je dit kunnen zien.
Blackhole is een glaze; de stap na paintcleaner of polijsten, en dus anders qua werking en functionaliteiten dan polish enhancer.

Blackhole kan je na de finishing glaze aanbrengen, maar dan doe je een glaze na een glaze... Ik ga het proberen als test binnenkort.

Je huidige EX-p kan je prima blijven gebruiken :cool:
 
Volgens mij is Polish Enhancer meer een glaze dan de finishing glaze. En je kan geruist BH gebruiken na Finishing Glaze, geen probleem. En ook EX-P zou je kunnen gebruiken. Grootste nadeel van Deep Gloss is dat de lak 12 uur niet nat mag worden (ook niet van de dauw) dus houd daar rekening mee met je bestelling!
 
Wolfgang’s prewax cleanser removes old waxes and sealants, light oxidation, and paint contamination to reveal deep color and gloss.

Bron: wolfgangsite: klikken

Ik zou dan polish enhancer, en daarna finishing glaze doen.
 
Ja maar er staat ook
Wolfgang Paintwork Polish Enhancer is your last chance to create a memorable gloss before wax application
Verwarrend, even een mailtje de deur uit naar Wolfgang ;)
 
ik denk dat ze bedoelen dat het EEN laatste stap voor de sealant/wax KAN zijn, of zoiets?
Dus als je geen speciale glaze toevoegt.

Het is denk ik een product dat bedoeld is als paintcleaner met lichte correctie en glaze-achtige eigenschappen.
Ik ga het in ieder geval gebruiken als paintcleaner als ik niet ga polijsten voor m'n glaze.

Stom merk dat Wolfgang, nergens duidelijk over :grinning:
 
Hahaha, net een mailtje terug. Het is of Finishing Glaze óf Polish Enhancer. Er kan eventueel FG over PE gedaan worden maar ik denk dat Black Hole meer toevoegt dan FG.
 
toch gek; andere beschrijvingen en andere functies, maar toch OF OF...

De ene is duidelijk een pre-wax cleaner, en de ander duidelijk een glaze met correctiefactor.
Het overlapt elkaar wel wat, maar zou toch liever een echte glaze toevoegen.

Ik weet niet of ik Blackhole zou prefereren boven een erg mooie glaze (laat staan toppen op FG); zou het de Wolfgang niet naar beneden halen?
Schat in (puur schatting, binnenkort 50/50 BH/FG) dat de finishing glaze een diepere en nattere glans achterlaat; een product dat dan 'minder' is op dat gebied zou dan de FG kunnen teniet doen?

Wel is BH voorzien van donker pigment en extra fillers, mits je dat zoekt in een product.
 
nick22 zei:
ik neem een groene pad en ssr2 . black hole,profesional polish with sealant en een goede wax(dodo)

Euh. Verwijder je met die polish de black hole niet meteen weer? De EX-P of EX with Carnauba lijken me een betere keus?
 
dat niet alleen; de professional polish heeft toch geen sealant?

of bedoelt hij na de ssr2 de prof.polish gebruiken, daarna blackhole, en daarna een wax. Dat is wel de juiste volgorde als hij de prof.polish perse wil gebruiken.