• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Wavle Weafle Dryer

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Ik blij,me droogdoek eindelijk geariveerd :grinning: :party:
Gelijk naar de carwash,om af te spoelen,en dan natuurlijk de droogdoek te proberen.
Nu dacht ik er niet bij na,dat het koud was,en heelaas vriesde het:(
Dus na de motorkap met super resultaat gedaan te hebben,was de rest al zo goed als vast
gevroren:0

Dan gelijk een vraag,hoe kan je beste de droogdoek gebruiken,want ik las ergens dat
uitwringen niet echt een optie is,zoals bij een zeem.
Anders red ik dalijk de hele auto niet met de doek:grinning:
 
Als je wagen goed gewaxt is heb je hem nawelijks nodig..De juiste afspoel methode is zeer belangrijk. Kijk eens in de how-to's.

Ofwel gebruik je hem deppend op het water ,leg de doek op de wagen en druk hem aan.
Ofwel droog je hem zoals je jezelf droogt ,langzaam wrijven. Deze heeft wel meer kans op lichte krasjes indien niet goed gewassen of harde doek (niet gewassen doek ook).

Met een Miracle dryer wrijf ik gewoon ,met een waffle weave probeer ik te deppen.
Maar sinds ik in "betere" wax klasse zit (ik bedoel dan wax met goede sheeting eigenschappen) hoef ik bijna niet te drogen.
Maar de plekken die ik toch droog ,worden eerst ingeneveld met een quick detailer ,juist om nog dat beetje wrijving van de doek te niet te doen.
 
Ik heb Stimpy wel eens de Miracle Dryer volledig gespreid over de wagen heen zien trekken.

De reden? Ik weet het echt niet meer :weetniet
 
Bedankt voor de informatie.En heb een week geleden de auto nog gekleid,gepolished en gewaxed met Meguiars.Maar blijft best nog wel wat water liggen.

Nu heb ik zelf geen slang om af te spoelen,dus ben afhankelijk van car wash om daar af te spoelen.Geen was straat,wees maar niet bang:p
 
Hoi Dagobert,.

Tip,.was je auto sowiezo niet met deze temperaturen. wacht gewoon lekker totdat het weer een paar graden boven nul is.
Het kan je een hoop nare dingen besparen!

Greetz
 
Ja inderdaad,heb ik wel van geleerd om dat niet meer te doen.
Maar had eerst warm in de auto gezeten,toen bezig geweest met de velgen en met de ruiten,dus had eigenlijk niet door,dat het nog vriesde.

Volgende keer denk ik wel na,voordat ik dalijk in een ijsblokje op wielen rijd :D
 
Dagobert zei:
Nu heb ik zelf geen slang om af te spoelen...

Ik weet nog wel een adresje waar ze tuinslang verkopen ... ;)

Nog een kleine tip, zet je auto met 2 wielen op de stoep zodat de auto schuin staat, hierdoor loopt het water nog sneller weg.
 
Handige tip:grinning: Maar ik heb geen tuin of voortuin,woon in een flat 2 hoog,dus met slang en alles zal moeilijk worde denk ik :p
 
Snitser zei:
Tip,.was je auto sowiezo niet met deze temperaturen. wacht gewoon lekker totdat het weer een paar graden boven nul is.
Greetz

Het kan nog wel even duren denk ik :sob:
Ik durf niet meer naar de wagen te kijken ,is niet om aan te zien.
 
Ik weet precies wat je bedoeld:ja ik wil geen ijslaag zien,of bevroren delen.:(
Maar een zwarte glimmende auto !:ja ;)
 
Wat misschien zou kunnen doen bij gebrek aan een tuinslang: de auto afspoelen met schoon water vanuit een emmer. Uiteraard sprenkelend, niet de hele inhoud in een keer over de auto gooit. Het is misschien wat bewerkelijker, maar je hebt hetzelfde effect als met de tuinslang. Met als resultaat dat je, door de goede sheeting, de auto nauwelijks meer hoeft af te drogen
 
Uiteraard! dat ik daar zelf niet opgekomen ben :)_[]
Hollanders zijn zuinig, nietwaar?! Waarom geld uitgeven als je Hollands gierig kan zijn?! :grinning: ;)
 
B.K. zei:
Maar de plekken die ik toch droog ,worden eerst ingeneveld met een quick detailer ,juist om nog dat beetje wrijving van de doek te niet te doen.

Spreek ja dan over de quik detailer of de ultimate quik detailer?
 
Gewoon Last Touch of Spray & Gloss..:ja

Je kan ook de hele wagen innevelen en dan er even overgaan met een droog doek.
Drogen + QD in 1 keer..
 
Ga het de volgende keer eens proberen, momenteel droog ik de wagen eerst af na het wassen en ga ik erna met Ultimate Quik Detailer nog eens over om eventueel achtergebleven druppels weg te vegen.
 
Nogmaals bedankt voor alle tips:cool: :party: :cool: Dat met de gieter is zeker wel een optie.
En dat met de QD zal ik ook wel een keer proberen.Ben je alle druppels kwijt en gelijk de mooie glans er weer op :cool:
 
B.K. zei:
Drogen + QD in 1 keer..

Jup, zo doe ik het ook. Meestal zijn er bijvoorbeeld op het dak nog een paar grote druppels water achtergebleven na afspoelen. Door wat QD vallen ook die druppels uit elkaar en lopen van de wagen.
Ben benieuwd hoe de Time to Dry van Dodo het gaat doen, heb hem al besteld, nog even wachten tot ie binnen is.
 
Die Time to Dry klinkt interessant. Ben wel benieuwd naar het voordeel ten opzichte van de spray&wipe die ik nu gebruik. Ik voel een vergelijkende test aankomen ......:-"