• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911 – MY1988 – Zwart – Dtld by Aficior

Een super write-up om te lezen zo :)^

En een geweldig resultaat natuurlijk!
 
@xl-polish
Ik heb in totaal toch wel zo een 26-uur aan deze auto gewerkt. Ik ben niet vroeg in de morgen begonnen hoor, dus dat het zo laat werd zaterdag, kwam mede omdat ik om als ik het goed heb om 10.20-uur aan de lakcorrectie begon. 10.00-uur aankomst en na alles klaar zetten ben ik dacht ik om 10.20-uur aangevangen. Maar het was wel doorhalen moet ik zeggen. Tijdens de lunch denk ik wel even een drie kwartier gezeten en voor het diner denk ik wel een uur uitgetrokken. Pizza was ook erg groot en vooral smaakvol.

Het reinigen op de vrijdag heeft me best veel tijd gekost, maar die heb ik ook goed besteed. Ik vind dat een zeer belangrijke stap, want dat is het startpunt voor je vervolgstappen. Deze auto was niet extreem vies, maar ik kan wel bevestigen dat er de nodige 'meuk' op zat na al die jaren, want reeds na het grondig reinigen (voor het kleien) werden de swirls al goed zichtbaar, waar dat daarvoor nog redelijk mee viel. Ook het reinigen van de vele trims kostte me bijzonder veel tijd, want die waren stuk voor stuk allemaal wit uitgeslagen van eerdere polijst behandelingen.
Ook deze dag de trims allemaal afgeplakt, zodat ik zaterdag meteen kon aanvangen met de lakcorrectie.

Ik heb mijn best gedaan om de auto zo mooi mogelijk te maken en zoals ik al schreef was ik toch nog aangenaam verrast met het resultaat. Het overtrof als ik eerlijk ben mijn verwachtingen, maar ik denk dat dit vooral komt door het zorgvuldig en nauwgezet werken. Maar eerlijk is eerlijk, vrijdagavond had ik niet durven hopen dat het zo perfect zou kunnen worden.

En ja, dat heeft de nodige tijd gekost. Maar het was heerlijk om te doen hoor!:heart_eyes:

Pfff 26 uur8o Dat zijn uren die Paul Dalton besteed aan zijn projecten. Maar goed het resultaat is er ook naar;)
 
Knap werk man!
Ben een beginnend detailer... Hoop ooit de kans te hebben om een porsche te mogen behandelen...
Stiekeme droom...

Groeten,
Steven
 
Het leuke van van een auto detailen is natuurlijk de wetenschap dat je de auto als het goed is mooier kunt maken dan nieuw.
In principe maakt het niet uit of het gaat om een Bentley, een Porsche of een Zastava.

Ik moet wel bekennen dat als je de auto in top conditie hebt gekregen, de Porsche voor mij wel een dankbaarder object is, want een Zastava blijft nu eenmaal een Zastava...


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Goed resultaat behaald zeg. Ik mag misschien binnenkort ene 911 doen van ongeveer 10 jaar oud. Deze is eerst naar de schadehersteller om weer strak te maken. Daarna komt ie bij mij. Kan er niet op wachten tot ie er staat..
 
Foto-071024x768.jpg

Kofferdeksel (voorkant auto) + linker voorscherm + stukje tankdop. Bijna geen defecten…


Misschien een gekke vraag maar wat zien we in de reflectie? Wat hangt er aan je plafond? (die krul)
Lijkt net een rainshower/gaswarmer? of iets dergelijks...

Sorry voor de indiscrete vraag :-b
 
Hallo,

Eerst en vooral ff zeggen dat dit wel een hele klus was!!
Topresultaat :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: (5 sterren)

Heb begrepen dat je er niet kwam met de polijstprodukten van monello,en overgestapt bent op andere(weet al niet meer dewelke,je hebt o zo veel geschreven:D )

In ieder geval een hele mooie ,duidelijke show-off (1 van de betere :-b )

Knap gedaan,ik kijk alvast uit naar een volgende wagen door jou "aangepakt"

Danny
 
@Lode
Helemaal geen indiscrete vraag. Gewoon het scherpe oog van een detailer.

Die krul hing een meter of drie - vier boven mij aan het plafond en ik denk dat het een verwarmingsspiraal was.
Ik ga mijn vriend even vragen waar het op aangesloten was. Aan de leidingen er naartoe te zien zeker geen electriciteit en gas lijkt me ook niet van toepassing, want dan heb je geen afgaande leiding. Water lijkt mij aannemelijker.
Wel vreemd eigenlijk dat het dan zo hoog gemonteerd zit, want warme lucht stijgt op en dat zou onhandig zijn denk ik zo.

Maar hier moet ik op terug komen.

@grandscenicman
Dank voor het mooie compliment. De detail zelf was een genoegen, maar het rapporteren en delen ook hoor!

Enuh, ik hoop dat ik binnenkort weer eens wat nieuws te melden heb...
 
flinke klus maar een mooie klus!!!
en het resultaat is top!!!

hier was het vandaag ook even tobben, foto's komen morgen in een show off
 
Blijft toch bijzonder dat lak na 23 jaar er nog als nieuw uit kan zien.

Zou het overigens nog wel tricky vinden (met mijn gebrek aan ervaring) want wie weet hoeveel polijstbeurtjes er al overheen zijn gegaan in de afgelopen 23 jaar!

Prachtig resultaat!
 
Blijft inderdaad een klein risico, maar daarom doe ik ook zo voorzichtig mogelijk werken. Het kost wel meer tijd, maar ik heb tot op heden kunnen voorkomen dat ik door de lak ben gegaan en ik wil proberen dat zo lang mogelijk te continueren, als zegt men dat het iedereen zal overkomen.

Ik heb vooral rustig gewerkt met een relatief mild middel en milde pad. En vooral goed blijven kijken wat je doet en wat het doet.

Ik was super tevreden en helaas doen de foto's geen recht aan de prachtige staat waarin deze auto nu verkeerd.
 
Hi Robert-Jan,
Nogmaals complimenten voor het behaalde resultaat! Grote klasse!
gr
Arjen
p.s. dat ding aan het plafond is inderdaad een verwarmingsspiraal waar warm water doorheen loopt. Erboven zit een ventilator gemonteerd die de lucht door de spiraal naar beneden 'drukt'. Daarmee wordt warmte ingebracht en tegelijkertijd de lucht in de ruimte gecirculeerd. Werkt prima.
 
arjen911 zei:
p.s. dat ding aan het plafond is inderdaad een verwarmingsspiraal waar warm water doorheen loopt. Erboven zit een ventilator gemonteerd die de lucht door de spiraal naar beneden 'drukt'. Daarmee wordt warmte ingebracht en tegelijkertijd de lucht in de ruimte gecirculeerd. Werkt prima.

Dank ! Ik was nieuwsgierig :)
 
Fantastisch werk aan een fantastische auto. :)^

Kleine tip: de punt van het Porsche-logo op de naafkappen hoort naar het ventiel te wijzen.

Hartelijke groet,
Kees.
 
nog vergeten : ik hoop dat de eigenaar het Carrera-logo terugplaatst, want op een echte 3.2 Carrera hoort zo'n logo :)