• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[prep-werk] Welke zeep gebruiken om lak echt te ontdoen van oude wax

joeltje

Detailing addict
6 okt 2009
110
62
48
Vught
Stappenplan heb ik al redelijk vaak, en met succes, gedaan. Vooral op audi's, met die fijne harde lak, maar het blijft ernstig dankbaar werk. Vooral om te zien hoe verheugd de eigenaren worden van de resultaten.

Voor morgen heb ik een "goud kleurige" Q5 op het programma staan. Leuk om te doen, en ik heb er veel zin in, maar ik heb 1 vraag. Normaal gebruik ik voor de eerste was sessie gewoon dreft. Lekker ontvettend, en verwijdert volgens mij alle bescherming van de lak. Wat gebruiken jullie hiervoor?

Dreft is leuk, maar het kan nooit top zijn voor je lak, en trims. Er zijn vast betere alternatieven, dus ik zoek die middels deze vraag. Zou bv. een APC 1:5 wipde-down ook afdoende zijn? Andere alternativen? (IPA zie ik niet zitten, ik rook namelijk :D )
 
Elke combinatie van een hoge dosering van shampoo (of een ontvetter/dreft) en kleien zal de nog aanwezige bescherming strippen.
 
Bon. Duidelijk. Ik dacht dat klei alleen vervuiling weghaalde, maar dus ook wax e.d.

Gaan we deze nog maar eens met Dreft wassen (is ook leuk, want eigenlijk mag dat nooit :rules ) en een lekker, echte shampoo achterlaten daar. Ik zal een verslagje maken...

Thanks voor de tips!