• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prewash/foam test

Snap ik, maar het is nou eenmaal niet anders. Daarnaast vind ik de reinigende kracht zelf een stuk belangrijker dan het al dan niet LSP-veilig zijn, om meerdere redenen.

1. Onze auto(s) staan geheel of gedeeltelijk in coatings, dus dan maakt het niet zoveel uit, al moet je geen extreem zure of alkalische producten gaan gebruiken.
2. Zelfs al zou ik een auto hebben die gewaxt is, dan nog zou ik gaan voor de reinigende kracht, omdat het voorkomen van swirls en krassen hoger op mijn prioriteitenlijstje staat dan het beschermen van de wax. Dan strip ik liever de wax met een prewash om te zorgen dat ik zo veilig mogelijk was, waarna ik iets als Bathe+/Cure/o.i.d. gebruik om de boel weer een beetje te beschermen, dan dat ik de wax bescherm door een LSP-veilige prewash te gebruiken om vervolgens krassen te veroorzakken tijdens het krassen (been there, done that).
 
Ik kijk uit naar de resultaten.
Hoop dat je ooit nog tijd en zin hebt om het ook op een LSP te testen, aangezien bijvoorbeeld de Auto Finesse Avalanche volgens veel mensen niet LSP safe is, maar bij AF zelf zeggen ze van wel.
 
Wat betreft de Avalanche kan ik zeggen dat het zeker niet zo is dat de wax gelijk gestript is, en datzelfde geldt voor de Autoglym TFR in sterkere concentraties. De Up die ik hiervoor had heb ik 1 keer gewaxt met collinite 845 en daarna, in een tijd van ongeveer 3 maanden, 2 keer gewassen met AF Avalanche en de TFR (ongeveer 1:15). Na 3 maanden was er nog steeds beading en sheeting. Maarja, daar heb ik geen filmpjes van gemaakt, dus ik snap dat dat misschien niet zo veel zegt. Voor degenen die regelmatig waxen lijkt het niet pH-neutraal zijn dus geen probleem. Overigens, wie zelf wilt testen is welkom om een sample af te halen.
 
Wat ik me nog kan herinneren is dat het ook heel erg veel verschilt per LSP.
Zo was bij het gebruik van AF Citrus power bug and grime remover het laagje Collinite 845 zo verdwenen.
Echter de Soft99 Fusso kon hier wel goed tegen.

Valet pro citrus pre wash zou volgens velen in de concentratie die ik gebruikte LSP safe zijn, dat was ook zo. Maar de reinigende kracht was ook drie keer niks.
Zodra ik een verhouding ging gebruiken die mij beviel, merkte ik dat het een stuk beter reinigde. Helaas was het in die verhouding een LSP killer.
 
  • Leuk
Reactions: Jdb
Ik gebruik het vaak alleen op klant auto's die te vies zijn om beet te pakken. En dan maakt het mij niks uit of een pre wash de wax stript of aantast. Ik denk dar geen enkele goed werkende prewash wax safe is. daarvoor zijn ze gewoon te agressief.
 
De Avalanche is bij mijn weten en uit eigen ervaring wax safe. Wel niet zo krachtig denk ik.
Laatst enkel gefoamd met bovenstaande en gemerkt dat de beading nadien niet top was.
De week erna gefoamd en daarna handwas gedaan met AF lather (shampoo bevat geen wax) en beading was terug top!? Dus ik vermoed dat er na het foamen toch nog veel vuil aanwezig was op de wagen.
Enfin de test zal het uitwijzen...
 
Laatst bewerkt:
Ik was helemaal vergeten dat ik de Monello Artico Magico heb verkocht, dus die kan helaas niet meedoen in de test. In plaats daarvan zal ik Valet Pro advanced neutral snow foam gebruiken.
 
Voor de volgende test (met lsp) wil ik wel een sample Autobrite Magifoam doneren, heb er 5L van. Hierover is heel veel gemengde reviews te vinden mbt het lsp-veilig zijn van het product. Laat maar weten als het erop aan komt.
Ook heb ik 5L Valet Pro pH neutral snowfoam (dus niet Advanced neutral snow foam) die je eventueel kan testen. Geen idee wat het verschil is tussen pH neutral en Advanced neutral.
Artico heb ik ook.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen

Bijlagen

  • DSC_7639[1].JPG
    DSC_7639[1].JPG
    164,5 KB · Weergaven: 275
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy en Jansen
Ik ben net bezig geweest om alle flessen klaar te maken voor morgen. Van elk product heb ik 300 ml aangemaakt, behalve bij Autoglanz Piste, daar heb ik 700 ml van aangemaakt. Daarnaast staan de verhoudingen op de fles. De reden dat ik bij Autglanz meer heb aangemaakt is omdat ik hoorde dat je deze zelfs 1:100 kunt gebruiken als snowfoam, dus ik was wel benieuwd. Daarnaast had ik dit product gekregen in een zakje dat niet geschikt was voor hergebruik, dus heb ik de hele 40 ml maar in de fles gedaan. Morgen zal ik delen van de auto gaan afplakken, sprayen en daarna afspuiten met de HD. Ik heb er zin in!

Hieronder de flessen en hun inhoud en nog wat foto's van de staat van de auto.
20170916_174200.jpg
20170916_174352.jpg
20170916_174451.jpg
20170916_174530.jpg
20170916_174651.jpg
20170916_174705.jpg
20170916_174718.jpg
20170916_174735.jpg
20170916_174825.jpg
20170916_175622.jpg
20170916_175627.jpg
20170916_175637.jpg
 

Bijlagen

  • 20170916_175645.jpg
    20170916_175645.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 169
  • Leuk
Reactions: m@rio
Verder viel me op dat Supa Snow Foam dezelfde kleur en geur heeft als Meguiar's Wheel Brightener en Magi Foam ruikt naar Angelwax Bilberry Wheel Cleaner, dus ik vraag me af of daar dezelfde geurstoffen aan toe zijn gevoegd of dat er ook daadwerkelijk vergelijkbare werkzame stoffen in zitten. (Angelwax Bilberry Wheelcleaner raad ik overigens niet aan:p)
 
De producten lang voorgemengd laten staan lijkt me niet bevorderlijk voor het resultaat, maar een uurtje of 15 moet geen probleem zijn lijkt me.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik gooi er meestal erg warm water bij. Heb ik mooie dikke schuim die goed "loopt".

We testen hier met "koud schuim". En daar is niets mis mee, zolang je het maar weet.
 
ik heb deze week Dasty gebruikt om een tweede hands Gedore gereedschapkist schoon te krijgen
Dat lukte, maar daarna trok de JetLacquer IN de lak inplaats van dat het er op bleef liggen