• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

probleem met cabrio dak

poenraad

Detailing rookie
9 mrt 2010
26
0
hallo,

sinds een paar dagen hebben we een Smart Cabrio erbij, opzich een net dingetje dus de kappen en het plaatwerk was zo gepiept maar op het dakje zit nog allemaal van die groene vlekken
5btfsl.jpg

1zy7twy.jpg


gebruikte producten maar helaas geen enkel resultaat

zal waarschijnlijk wel aan mijn techniek liggen ik heb de Meg c&c opgeborsteld en met ruim water weer afgespoeld en met de APC (zelfs puur) het zelfde.

hoe krijg ik dit nu eruit!!
 
Bekend gezicht, heb ook een smart cabrio.
Had hetzelfde probleem.
Maar ik heb alleen apc gebruikt 1:1 en flinkborstelen en herhalen.
Want als het dak nat is denk je oke nu is het goed, maar als ie droog is komen er weer een paar.
 
bedank voor je snelle antwoord, maar ik ben echt 3 uur bezig geweest op dat dakje en er is niets vanaf..ik snap er niets van.
 
Misschien eens met een extractor proberen?
Misschien dat er iemand bij je in de buurt woont die een extractor heeft die je kan helpen als je er zelf geen hebt.
 
Misschien is dit wat.

Als je het dakje kunt demonteren kan je ook volstaan met het in een grote vuilniszak te stoppen en er een litertje handwarm water met een beetje Biotex bij te doen. Wel nadien een beschermend middel gebruiken (Raggtop?)

Hans
 
Koko zei:
Misschien eens met een extractor probeneren?
Misschien dat er iemand bij je in de buurt woont die een extractor heeft die je kan helpen als je er zelf geen hebt.

misschien is dat wel iets ja... iemand in de buurt van Den Bosch een extractor?
 
Maastricht is toch net iets te ver denk ik maar als je wilt kan je wel langskomen om eens te proberen met de extractor.
 
Als borstelen niet helpt gaat een extractor ook niet helpen ben ik bang. Heb je al eens geprobeerd om met de HD spuit de vlekken te verwijderen? Heb eens een soortgelijke kap gehad en heb de vlekken er met de HD allemaal uitgekregen. Hield de HD lans ongeveer 5 cm van de kap af en ben zo de hele kap nagegaan.
Ik zou wel eerst even op een klein stukje waar het niet zo opvalt om te kijken of de kap tegen de harde straal kan, maar over het algemeen is dit geen probleem.
 
Ik heb 2 topics voor je gevonden met mogelijke antwoorden:

1.VW Beetle Cabrio even strak maken by Tinus

2. Zo groen als gras? by Havanna