• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

productadvies voor stappenplan

ZwartecorsaD

Detailing addict
16 mei 2016
66
63
31
Den haag
Goeiemorgen autoliefhebbers, na enige tijd hier rond te hebben geneusd heb ik een verlanglijstje gemaakt voor het volledig (handmatig) onder handen nemen van mijn auto. Graag zou ik wat advies willen waar ik eventueel beter andere producten of pads/applicators zou kunnen gebruiken :)

Stap 1
Wassen met 2 emmers met grit guards.
Waarmee?
Monello lavare
Monello wash mit

afdrogen met de senza drying towel

Stap 2
Kleien van de auto
waarmee?
monello dolce verde kleiset
detail spray perfetto

afnemen met peluce verde

Stap 3
handmatig polijsten
waarmee?
rafinni mezzo polish icm monello easy detailing cutting and finish pad.
rafinni finale icm monello easy detailing cutting and finish pad.

afnemen met peluce bianco

Stap 4
voeden van de lak
waarmee?
PB black hole icm autoglym perfect polish applicator

afnemen met piccolo nero

Stap 5
wax/sealent aanbrengen
Waarmee?
collinite no845 icm autoglym perfect polish applicator

afnemen met peluche bianco
 
Welkom ZwartecorsaD, alhoewel ik denk dat je in een zwarte Opel Corsa 4 model rijdt en niet echt zo heet. (als het wel zo is, uhm ik ga niet je belastingformulier invullen zonder lachen dan)

Maar ziet er goed uit. Je zou kunnen denken aan andere producten maar wat je zelf voorschrijft zijn ook goede producten.

Stap 1 : Monello droogdoek, shampoo en washmitt zijn erg goed. Als shampoo wil ik wel DJ Born to be Mild adviseren. Erg lekker ruikend en goed in gebruik. Ook erg zuinig.
Stap 2 : Weer een goede klei (erg goed zelfs) maar Perfetto zou je kunnen vervangen door Poorboys Spray & Wipe of DJ Born Slippy. DJ is erg zuinig in gebruik en superglad maar je moet je auto erg goed afspoelen na het kleien om de zeepresten te verwijderen. PB is goedkoop in aanschaf (je kunt m 1:1 verdunnen) en je hoeft alleen maar af te nemen met een doek na het kleien.
Stap 3 : Easy Detailing Pads zijn de pads voor handmatig. Zou dan de 2x oranje en 1 witte nemen. Eerst oranje met Veloce, oranje met Mezzo en dan wit met Finale. Als je lak niet erg hard is zou je ook de Veloce kunnen laten vervallen maar dit kun je alleen maar weten door een test op je auto te doen.
Stap 4 : Black Hole is de glaze voor je auto. Dit kun je aanbrengen met de Easy Detailing Pad Zwart van Monello. Is veel goedkoper dan de Autoglym.
Stap 5 : Wax is heel erg persoonlijk. Ik gebruik DJ harde wax-en en breng deze aan met van die Finger Mitt's. Maar 845 is ook een top wax. Je kunt ze ook met van die Monello ronde pads aanbrengen. En om dan in kleurcoderingen te werken zou je dan een Rode kunnen pakken. (oranje en wit voor polijsten, zwart voor glaze, rood voor wax)

Doeken kun je nooit genoeg hebben. Monello Peluche Bianco en Verde zijn top doeken en Multi inzetbaar.
Van allebei een trio pak lijkt mij in jouw geval voldoende.

En ik denk het allerbelangrijkste (je kunt het niet kopen) is veel plezier en genot bij het wassen
 
  • Leuk
Reactions: ZwartecorsaD
Welkom ZwartecorsaD, alhoewel ik denk dat je in een zwarte Opel Corsa 4 model rijdt en niet echt zo heet. (als het wel zo is, uhm ik ga niet je belastingformulier invullen zonder lachen dan)

Maar ziet er goed uit. Je zou kunnen denken aan andere producten maar wat je zelf voorschrijft zijn ook goede producten.

Stap 1 : Monello droogdoek, shampoo en washmitt zijn erg goed. Als shampoo wil ik wel DJ Born to be Mild adviseren. Erg lekker ruikend en goed in gebruik. Ook erg zuinig.
Stap 2 : Weer een goede klei (erg goed zelfs) maar Perfetto zou je kunnen vervangen door Poorboys Spray & Wipe of DJ Born Slippy. DJ is erg zuinig in gebruik en superglad maar je moet je auto erg goed afspoelen na het kleien om de zeepresten te verwijderen. PB is goedkoop in aanschaf (je kunt m 1:1 verdunnen) en je hoeft alleen maar af te nemen met een doek na het kleien.
Stap 3 : Easy Detailing Pads zijn de pads voor handmatig. Zou dan de 2x oranje en 1 witte nemen. Eerst oranje met Veloce, oranje met Mezzo en dan wit met Finale. Als je lak niet erg hard is zou je ook de Veloce kunnen laten vervallen maar dit kun je alleen maar weten door een test op je auto te doen.
Stap 4 : Black Hole is de glaze voor je auto. Dit kun je aanbrengen met de Easy Detailing Pad Zwart van Monello. Is veel goedkoper dan de Autoglym.
Stap 5 : Wax is heel erg persoonlijk. Ik gebruik DJ harde wax-en en breng deze aan met van die Finger Mitt's. Maar 845 is ook een top wax. Je kunt ze ook met van die Monello ronde pads aanbrengen. En om dan in kleurcoderingen te werken zou je dan een Rode kunnen pakken. (oranje en wit voor polijsten, zwart voor glaze, rood voor wax)

Doeken kun je nooit genoeg hebben. Monello Peluche Bianco en Verde zijn top doeken en Multi inzetbaar.
Van allebei een trio pak lijkt mij in jouw geval voldoende.

En ik denk het allerbelangrijkste (je kunt het niet kopen) is veel plezier en genot bij het wassen

gelukkig is dat niet mijn echte naam zoals je al vermoedde :p
maar hier heb ik wat aan, was al een beetje aan het dubben over welke pads ik waarvoor moest gebruiken.
Dus bij deze het een en ander wat aangepast :)
 
+1 voor Arie!

Stap 1 (Wassen )
2 emmers met grit guards.
Monello - Lavare
(Prima optie)
Monello - Wash Mitt (2 handschoenen, lage/hoge/vieze/smerige delen)
Senza Drying Towel (Prima droogdoek, neem wel de grote versie of de kleine in trio)

Stap 2 ( Kleien )
Monello - Dolce Verde kleiset
detail spray perfetto

Neem de losse klei (Meer klei, laagste prijs)
Poorboys - Spray&Wipe (VEELzijdige detailerspray, ook als glijmiddel bij kleien, 1:1 te verdunnen, dus meer BangForBuck)

Stap 3 ( handmatig polijsten )
Monello - Mezzo
Monello - Finale
Easy Detail Cutting + Finishing pad

Als jouw auto een fijne Duitse lak heeft, wild gokje :p, dan kan hij dus behoorlijk hard zijn. In de regel zou je qua polijstmiddel/pad moeten denken aan de volgende cuttingfactors, van grof naar licht; Veloce - Mezzo - Finale. Je kan aan de hand van deze stappen ook de polijstpads kiezen en combineren.

Stap 4 ( voeden )
PB black hole icm autoglym perfect polish applicator

(De BlackHole zal het in theorie nét wat beter doen op jouw donkere kleur)
(Ik zou de AutoGlym applicators vervangen door bijv. de Disco Rosso applicators)

Stap 5 ( beschermen )
collinite no845 icm autoglym perfect polish applicator

(De Collinite 845 is een uitstekende vloeibare wax met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Deze wax bied lang genoeg bescherming tot de volgende waxbeurt en is hufter-proof qua verwerking. Dit is mijn vaste keus als ik met mijn DAP snel de wax wil aanbrengen.

Als je handmatig aan de gang gaat, zou ik het broertje van de 845 kiezen, de 476s. Deze VASTE WAX is eveneens goed en even duur, maar heeft een langere standtijd. Geeft in mijn ervaring een iets warmere glans i.t.t. de 845 die eerder een glasachtige glans geeft. (Verschil is niet uitzonderlijk groot)


Ik zie ook dat je bij elke stap weer andere doeken gebruikt. Ik vind dit persoonlijk niet nodig. Ikzelf heb de Peluche Verde en Peluche Bianco als de standaard en gebruik de wat duurdere doeken bij lakken die gevoeliger zijn. Twee setjes van 3 (Trio) van de witte of groene Monello-doeken is voldoende om jezelf te redden. :p



Greetz
 
oké goed om te weten dan heb ik in principe al genoeg doeken, scheelt weer wat centen :) zal eens gaan kijken naar die andere wax die je me aanraad
+1 voor Arie!

Stap 1 (Wassen )
2 emmers met grit guards.
Monello - Lavare
(Prima optie)
Monello - Wash Mitt (2 handschoenen, lage/hoge/vieze/smerige delen)
Senza Drying Towel (Prima droogdoek, neem wel de grote versie of de kleine in trio)

Stap 2 ( Kleien )
Monello - Dolce Verde kleiset
detail spray perfetto

Neem de losse klei (Meer klei, laagste prijs)
Poorboys - Spray&Wipe (VEELzijdige detailerspray, ook als glijmiddel bij kleien, 1:1 te verdunnen, dus meer BangForBuck)

Stap 3 ( handmatig polijsten )
Monello - Mezzo
Monello - Finale
Easy Detail Cutting + Finishing pad

Als jouw auto een fijne Duitse lak heeft, wild gokje :p, dan kan hij dus behoorlijk hard zijn. In de regel zou je qua polijstmiddel/pad moeten denken aan de volgende cuttingfactors, van grof naar licht; Veloce - Mezzo - Finale. Je kan aan de hand van deze stappen ook de polijstpads kiezen en combineren.

Stap 4 ( voeden )
PB black hole icm autoglym perfect polish applicator

(De BlackHole zal het in theorie nét wat beter doen op jouw donkere kleur)
(Ik zou de AutoGlym applicators vervangen door bijv. de Disco Rosso applicators)

Stap 5 ( beschermen )
collinite no845 icm autoglym perfect polish applicator

(De Collinite 845 is een uitstekende vloeibare wax met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Deze wax bied lang genoeg bescherming tot de volgende waxbeurt en is hufter-proof qua verwerking. Dit is mijn vaste keus als ik met mijn DAP snel de wax wil aanbrengen.

Als je handmatig aan de gang gaat, zou ik het broertje van de 845 kiezen, de 476s. Deze VASTE WAX is eveneens goed en even duur, maar heeft een langere standtijd. Geeft in mijn ervaring een iets warmere glans i.t.t. de 845 die eerder een glasachtige glans geeft. (Verschil is niet uitzonderlijk groot)


Ik zie ook dat je bij elke stap weer andere doeken gebruikt. Ik vind dit persoonlijk niet nodig. Ikzelf heb de Peluche Verde en Peluche Bianco als de standaard en gebruik de wat duurdere doeken bij lakken die gevoeliger zijn. Twee setjes van 3 (Trio) van de witte of groene Monello-doeken is voldoende om jezelf te redden. :p



Greetz
 
Sluit me ook aan bij de keuze voor de 476S. Een makkelijk te verwerken wax met een superstandtijd. Even laten curen en meteen weer zacht opwrijven. Kind kan de was doen.

Je hoeft je auto na de eerste keer wassen niet te drogen. Meteen op de natte auto gaan kleien. Daarna de auto nogmaals wassen. Weet je zeker dat je niets hebt overgeslagen!

Succes.