• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project ingevreten remstof

Husky

Detailing rookie
16 apr 2015
15
5
Mijn wagen heeft prachtige 5 spaaks RVS velgen maar de vorige eigenaar heeft (zoals zoveel) te weinig gedaan aan de velgen met als gevolg ‘zwarte voelbare puntjes’ in de hoekjes van de voorste velgen. De achtervelgen zijn door de kleinere remschijven hier godzijdank van bespaard gebleven. In dit forum heb ik hier al veel over gelezen en het kan wel eens een kwestie van een lange adem worden. Mijn velg arsenaal bestaat op dit moment uit de Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner, EZ brush, Valma velgenborstel (ja ik weet dat je met het ijzerdraad daarin moet oppassen), een kwast, Dodo Juice Ferrous Deuller iron fallout remover(geweldig spul, is wat viskeus en blijft langer zitten) en de Auto Finesse Obliterate Tar remover.
Ik wil heel graag mijn velgen in de sealant zetten maar dat lijkt mij niet zinvol als ik om de twee weken mijn velgen grondig ga schoonmaken met bovenstaande producten. De komende weken ga ik flink aan de slag en zal mijn bevindingen hier posten. Mochten jullie nog suggestie hebben om de kans van slagen te vergroten dan hoor ik dat graag.
Hier een foto van de ‘patient’.

conv_1991.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Non-Ferro, kort laten intrekken, vernevelen met wat water en met een wheelwoolie oid aan de slag. Waarschijnlijk enkele malen herhalen, daarna kan je ze evt. nog kleien en polijsten. Deze stappen zorgen voor een optimaal resultaat voor de laatste stap, het aanbrengen van een wax of coating.

Als de velgen eenmaal schoon zijn en voorzien zijn van een wax/coating is het een koud kunstje om ze goed schoon te houden. Je zult zien dat er veel minder vuil blijft plakken en het vuil wat erop hecht spuit je er ook weer makkelijker vanaf. Investering van een tijd wat zich terug verdient, zeker met een set fraaie, exclusieve, velgen!