• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project : Porsche 911 Carrera 3.2 1985

Je ziet de glans goed terugkomen. Het blijft mooi spul hoor, die klassieke 911'ers.

Voor velen een droom (ik reken mezelf tot deze categorie): Een prachtige sportwagen overdekt gestald, in een perfecte kleurcombinatie. En dan de tijd hebben om er op je gemak van dag tot dag aan te detailen...

Misschien is de praktijk iets anders, maar de gedachte alleen al lijkt me waanzinnig. Erg mooi project, gefeliciteerd!
 
Hij word als maar mooier, prachtig! Even de wielkasten meepakken en een goedkoop cockpitspraytje inspuiten, staat net even wat strakker!
 
@ RedCat & Paulus de Boskabouter : de vuile wielkasten zijn nu idd een doorn in het oog : morgen wielen afnemen, achterkant/binnenkant velgen ook eens grondig poetsen en de wielkasten proper maken (APC & wat Trim retsorer of idd wat gpoedkope cockpitspray, heb die nog ergens wel van in vroeger tijden).

het grappige is : hoe meer je er mee beg bent, hoe verslavender het word :D

@ E-Jan : dank je, vind het ook een erg mooie wagen, en vooral als je aan het polijsten gaat voel je zo ontzettend goed die sexy vormen (vb de zijflanken) : niet altijd even makkelijk om te polijsten maar ze voelen zo sexy aan :p !

Vind zelf de kleuren-combo perfect, en heb de wagen teug in originele toestand gebracht (met name : foute spoiler verwijderd, wagen kwam standaard fabriek-af zonder spoiler en met Carrera logo).

Het stuur en het dashboard met ik nog eens wat opschuren en opnieuw een likje vloeibaar leder geven (zwart), heeft nl wat afgezien van de Italiaanse zon (origineel Italiaanse wagen) ; ook de voorste stoelen kunnen een klein laagje rode lederverf gebruiken ;)

morgen weer een dag, weer wat tijd om verder te detailen, dus verwacht morgen alweer foto's en de nodige uitleg :)
 
Foto's om van te smullen! :ja

Ik dacht eerst even: wat is dat voor een grote rare vlek op de deur?! 8-o .......blijkt een mooie reflectie te zijn van dat grijze plastic....:D
 
Vandaag weer wat uurtjes aan de Porsche gedetailed, het einde is in zicht :)

1) velgen afgenomen en assteunen geplaatst aan beide zijden (eerst voor, dan achter)

Wielkasten ingespoten met APC 1:5, ingeborsteld, afgespoeld, laten drogen en er wat cheapo cockpit-spray ingespoten ; wielkasten roken nog nooit zo lekker :party:

P1050235.jpg


2) Zo zagen de voorste velgen eruit ; wellicht nog nooit aan de binnenkant gepoetst in die bijna 26 jaar !

P1050237.jpg


3) Na 2 rondjes APC 1:5, 1 rondje gewoon wasmiddel & 1 rondje Iron-X

Zware klus, heel veel eer viel er niet te halen uit de velgen, helaas ; wellicht laat ik ze deze winter eens helemaal herdoen :)

P1050239.jpg


4) wagen netjes in de Poorboy's Natty's Paste Wax (blue) gezte en laten curen.

P1050241.jpg


5) Wax uitgebuft, trim's nagelopen met Poorboy's Trim restorer, dit s het resultaat :

P1050247.jpg




P1050249.jpg


6) reflectie-shotje van het dak :

P1050250.jpg


7) en deze keer een "Nicknameless"-je :

P1050244.jpg


Morgen het interieur nog wat stofzuigen, matjes terugleggen, nog wat kleinigheden en wagen is weer tip-top ; moet nog wat liquid leather bestellen om de voorste stoelen een laagje Can Can-rood te geven en dashboard laagje zwart :)

Maar ben zeer tevreden met het resultaat, had er precies ook wel bekijks mee tijdens een klein ritje na die hele klus :grinning:
 
In een porsche en een porsche zit toch echt wel verschil.... :D Vooral de mooi gerestoreerde schoonheden doen het goed bij mij.
Valt er nog wat eer te behalen aan de koplampen? Geen steenslag o.i.d.?
En wat een kleine remklauwen aan de voorkant, moest even aan de klauwen van tegenwoordig denken ;)

Heb je voor de natty's nog de EXP gebruikt of heb je die weggelaten?
 
Lampen zelf zijn prima, lekker glad, ringen errond en onderkant van de voorbumper hebben helaas wel te lijden onder steenslag, maarja, wat wil je na bijna 26 jaar ;)?

Wat bedoel je met EXP ?

Idd kleine remklauwen, maar de wagen weegt dan ook maar een klein ton tegenover >1,5 ton tegenwoordig :party:
 
Erg mooi geworden en leuk dat je de vorderingen zo nauwkeurig vast legt.
Op basis van de foto waar de Natty's aan het curen is kan ik je mededelen dat deze te dik is opgebracht. Kan veel dunner, want alles wat je nu als witte laag ziet, veeg je eraf.
 
thanx :)

Nog steeds wat prutsjes te doen (dashboard & stoelen), maar komt wel goed, enkel moeilijk aan de juiste lederverf te geraken :s