• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"puller-lifter" deukentrekker

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Is er iemand die zulk setje al ooit heeft gebruikt ?

Op youtube vind ik hier een filmpje van waar in een dak een serieuze scherpe deuk zit en die wordt daar helemaal uitgehaald door dit toestelletje (ik vind toch dat het redelijk scherp is op dat filmpje ) :
lijm20groot.jpg


Mijn vraag is eigenlijk : is er iemand uit de buurt van Antwerpen die zo'n setje heeft en mij kan bevestigen dat dit werkt op deukjes die net iets meer kracht vergen om ze eruit te krijgen.......................en dit tegen een kleine vergoeding wil laten "gebruiken" door mij ?

Nieuw kost zo'n setje 170.60 euro.

Zo'n lifter kost alleen al +- 100 euro en dan koop ik liever de gehele set (als ik zeker weet dat ik met die lifter mijn eigen deukje nog meer kan weghalen )

Ik zoek ook nog een produkt waar je de lijm mee kan oplossen (of toch makkelijker mee kan afhalen ) , iemand daar ervaring mee ? (zit mee in de set maar welk produkt is het ? )

Is er iemand die weet of er verschil zit in sterkte bij de lijmpatronen ? (kleurverschil heb ik al gezien bij verscheidene sets , maar ik vind niks over de sterkte van de verschillende kleuren...)

Mijn deukje is van +- 30 mm gereduceerd naar +- 14 mm en ik vraag me af of er met die "lifter" meer uit te halen is. De deukentrekker die ik reeds gebruikte houd op bij die 14 mm , ondanks het kleiner maken van het dopje .......(ik kan er wel veel kracht op zetten , maar het deukje blijft even groot/diep ) .

Mogelijk is het resterende deukje te sterk en kan het er alleen uitgelepeld worden :weetniet ?

(de volgende SDDag duurt nog zo lang en ik zie nu ipv mijn auto..........enkel dat deukje ]-0 )

Laat de antwoorden maar komen...........
 
Waarom 170 euro uitgeven aan een deukentrekker, als je voor 15 euro een deukje kan laten uitlepelen bij een professionele spotrepairder. Overigens zou ik zo'n deukje al lang hebben laten uitlepelen, al kost het me een veelvoud van die 15 euro. Erger me kapot aan zulke deukjes
 
15 euro om 1 deukje eruit te halen ? : ik denk dat je dat enkel kan laten doen in clubverband , kleine-deukjesdagen of bvb SDDag , maar NIET als je dit zomaar ff wil laten doen .

Ik wil best ook wel meer betalen dan die 15 euro die jij zegt , maar een veelvoud van 3 is toch de max.

Ook ik erger me aan dat deukje , maar alles heeft een prijs : ik wacht liever dan dat het er uit is voor een flinke prijs .....:-"
 
Ik heb een doctor bezig gezien hij gebruikte alleen die lijm pistool met zo'n kapje, en wiebelde een beetje en trok een beetje met de hand.
Teven gebruikte hij ook zo'n stangetjes.
Vreemd gezicht maar werkte wel.
 
31 juli ga ik al mijn kleine deukjes laten wegwerken bij een schadebedrijf.

Die vragen 80 euro per paneel ongeacht de hoeveelheid deukjes.
Ik heb 4 panelen die gedaan moeten worden, maar ik heb daarna zo'n strakke wagen.

Als je dan niks te doen hebben, boz is voor jouw om de hoek. Die man komt op 31 juli en misschien werkt ie jouw deukje weg voor 80.
En wat is 80 euro op de 3 nullen aan poetsmiddelen die je hebt staan:-"


sjeck:

p7184040.jpg
 
Voor 80 euro wil ik liefst 4 deukjes per paneel laten weghalen.....ik heb er maar 1(tje)

Lijkt mij net iets te makkelijk verdiend : jij komt daar aan met 4 deukjes in 1 paneel en dat is klaar na bvb een 45-tal minuten..........en ik heb er 1tje en ze zijn klaar in 15 minuten ....

Als ik jou was zou ik toch maar eerst op een ander een prijs vragen : 4 x 80 = nog altijd 320 euro............en een hoop geld voor wat deukjes weg te halen :-"

Bij sommige uitdeukers is het bvb 55 euro voor een 1e deuk en bvb 25 euro voor alle volgende deukjes , tel maar uit wanneer je op 320 euro uitkomt :

55+25+25+25+25+25+25+25+25+25+25 = 11 deukjes !

BTW : 80 euro vind ik nog altijd veel te veel voor 1 deukje , ongeacht de hoeveelheid aan poetsmiddelen die ik heb staan , voor hetzelfde geld rij ik ook voor 8 euro door de carwash en dan kan ik zeggen : voor dat bedrag kan ik 10 keer door de krasstraat rjden :D
 
Ik heb misschien wel 20 deukjes in die deur en aan de andere kant is het net zo erg :p

Is even slikken, maar je hebt wel een strakke wagen ;)
 
Kan je die kerel niet wijsmaken dat mijn auto deel uitmaakt van 1 van jouw panelen ? :D

Zeg dat het besmettelijk was en dat mijn deukje eerst op jouw deur zat....:ja
 
Deukenverwijderen is vakwerk voor mensen met goede ogen
Aan een deuk trekken is één, de restjes gladtikken is een tweede

Niet voor niets dat een opleiding meerdere dagen duurt en evenredig kostbaar is
Ik was op de SDD goedkoop uit, maar ik had er zeker het drievoudige voor over gehad
De auto is weer volkomen strak en daar ging het om
 
+1 RedCat.

Als je blijft volhouden dat het verwijderen van deuken duur is, dan gaat het ook niet gebeuren. Het is een vrij kostbare aangelegenheid, dat ben ik wel met je eens. Maar om het niet te doen omdat je denkt dat de betreffende professional er te veel aan verdiend lijkt mij iets te ver gaan.
 
ach, één deukje voor 80 euro is natuurlijk wel veel, voor soms minuten werk.


maar wat denk je van plamuren en spuiten, dat is veel duurder.


dus bij deze deuk was de klant maar wat blij dat het uitdeuken 100% resultaat gaf, 't kostte wel iets meer als 80 euro ;)
IMG_20120601_105538.jpg
 
IbizaSigno zei:
+1 RedCat.

Als je blijft volhouden dat het verwijderen van deuken duur is, dan gaat het ook niet gebeuren. Het is een vrij kostbare aangelegenheid, dat ben ik wel met je eens. Maar om het niet te doen omdat je denkt dat de betreffende professional er te veel aan verdiend lijkt mij iets te ver gaan.

Laat dit duidelijk zijn :

Ik zeg niet dat die mannen er goed aan mogen verdienen , alleen vind ik het er soms "over" omdat de ene 120 vraagt en de ander bvb 45 euro :

75 euro verschil voor bvb een half uurtje vind ik er echt wel over.

@nicknameless : Als dat spuitbusje zou werken voor alle deukjes , zouden die mannen trouwens ander werk mogen gaan zoeken :-"

Voor alle duidelijkheid , het gaat om dit deukje :
19072012011.jpg
 
Ik hoop voor je dat je deukje er nog uit te halen is. Vaak als de DHZ-er eraan begint dan richt je meer schade aan dan dat je goed doet.

Zo'n slagtrekker is wel leuk, alleen krijg je dan high spots rond en in de deuk, die moet je dan weer terug tikken met zo'n teflon staafje.

UZS is een vak apart en ja waarom de een er meer voor rekent dan een ander tsja das vrije economie.

Ik zou persoonlijk een beetje de autoschadebedrijven in de buurt in de gaten houden wanneer ze zo'n deuken/beautydagje hebben. bij mij in de buurt straal van 5km waren in juni bijv al 2 zaken die zo'n dag hadden, waarbij je voor 25-30 euri klaar was.

Er zijn ook schadeherstellers die 1 dag in de week een deukendag hebben voor een gereduceerd tarief. Weet niet of dat ze zoiets in BE ook hebben maar wij Nederlanders zijn nogal een zuinig volk he. En dan spelen de bedrijven daarop in.

En tsja wat die gasten verdienen, ik ken er een die kan hagelschades van 2 a 3K op 1 dag volledig restylen. Daar heeft een schadehersteller minimaal 40uur voor nodig en rekent hij daar minimaal het dubbele voor. Ieder zijn vak natuurlijk
 
Die deuk zit bij de rand en mogelijk achter een steunbalk
Kan je vergeten dat je dat zelf kunt van de buitenkant

Ik verdien meer per uur dan die gasten, scheelt ook in de afweging :roll
 
Het is te begrijpen dat je het verschil groot vind, kan ik me in vinden. Maar dan is het toch voor jou de beslissing om wel of niet met de schadehersteller in zee te gaan? Als je een offerte laat maken bij verschillende bedrijven dan kun je nadien kiezen met welk bedrijf je zaken wilt doen.
 
grandscenicman zei:
75 euro verschil voor bvb een half uurtje vind ik er echt wel over.

Wel even verder denken, het is niet alleen dat half uurtje wat ze met jouw deukje bezig zijn maar ook:

Reistijd
Slijtage en afschrijving aan bedrijfsauto
Brandstofkosten
Slijtage aan gereedschap die ze gebruiken
 
@75 euro verschil : als die bedrijven voorstellen om tot bij hun te komen vind ik dit er echt "over" .

Ik vergelijk echt geen appelen met peren (of citroenen, limoenen, pruimen,druiven, enzenzenz...)

Voor een alleenwerkende echtgenoot met 3 kids is 75 euro echt veel geld , , hiervoor moet ik 3/4 van een dag werken om dit netto voor elkaar te krijgen.....ongeacht hoeveel poetsprodukten ik aankoop :-"

Ik kijk liever ff de kat uit de boom voor ik overga om dit te laten weghalen , die volgende SDDag gaat heus niet lopen :roll , jammer dat ie geen maand later viel....