• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Puntjes op zwarte lak, wat is het?

Wouter B zei:
andere verwoording:

Een Alfa koop je met hart en ziel, niet met je verstand.

bedoel dus dat als je een alfa koopt je gewoon een boterzachte lak hebt


Onzin, mijn wagen is ooit Alfa Rosso geweest, en is pas later in Nero601 gespoten.
Dit is dus niet de OEM lak, mede 916 clubleden met een Nero601 lak hebben hier totaal geen last van.

Het laten spuiten van mijn wagen stond al op mijn wenslijstje, alleen niet bovenaan.
De vorige eigenaar heeft de wagen laten spuiten, op het eerste oogopslag ziet het er netjes uit, maar als je echt goed gaat kijken kom je veel stomme fouten tegen.

Ramen zijn er niet uit geweest, zelfs geen koort onder de rubbers,
Spiegelglaasjes zijn er niet uit geweest, als je onder het glas door kijkt zie je rood,
In de voorbumper is de gril er niet uit geweest, dus hier een daar nog wat rood, want dat is niet af te plakken,
Hier en daar een zakkertje,
Hier en daar te dun gespoten.

Ik snap ook werkelijk niet dat een spuiter zo te werk kan gaan.
Als ik als spuiter zou werken en er komt iemand bij mij die voor een knaak en een rol drop zijn auto gespoten wil hebben dan zou ik hem wegsturen.
Ga eerst maar eens sparen zodat je het echt kun betalen.
Ik snap niet dat een spuiter zo'n kaaiwerk durft af te leveren, in mijn ogen ben je dan het vak niet waardig!

Groet
Edwin
 
Als de auto is overgespoten ligt het net aan hoe de eigenaar van toen het met het bedrijf heeft afgesproken. Het is dus onzin om te zeggen dat die spuiter zijn vak onwaardig is als het bijvoorbeeld op basis van budget is afgesproken om delen af te plakken ipv te demonteren.

Als je alles wil laten demonteren en later monteren kan je al gauw een extra 500 euro boven op de totaalkosten bijtellen.

Ook is het zo dat de spuiter (de naam zegt het al) het SPUITwerk doet en niet het inplakken en demonteren.

Het is dus helemaal niet zo dat die spuiter slecht werk geleverd heeft er van uitgaand dat het op budget gespoten is. En als je je er zo vreselijk aan ergert kan je altijd zelf even je spiegelglas eruit halen en met hoogglans zwart de kleine stukjes bijspuiten.
 
Wouter B zei:
Als de auto is overgespoten ligt het net aan hoe de eigenaar van toen het met het bedrijf heeft afgesproken. Het is dus onzin om te zeggen dat die spuiter zijn vak onwaardig is als het bijvoorbeeld op basis van budget is afgesproken om delen af te plakken ipv te demonteren.

Als je alles wil laten demonteren en later monteren kan je al gauw een extra 500 euro boven op de totaalkosten bijtellen.

Ook is het zo dat de spuiter (de naam zegt het al) het SPUITwerk doet en niet het inplakken en demonteren.

Het is dus helemaal niet zo dat die spuiter slecht werk geleverd heeft er van uitgaand dat het op budget gespoten is. En als je je er zo vreselijk aan ergert kan je altijd zelf even je spiegelglas eruit halen en met hoogglans zwart de kleine stukjes bijspuiten.


Als jij mijn wagen van dichtbij zou kunnen zien heb je exact dezelfde mening als ik.
Meerdere plekken die te dun zijn gespoten, een aantal zakkers, schuurplekken enz enz.

Ik blijf van mening dat de spuiter (die het uiteindelijk toch moet doen) zijn doppen nioet open heeft gehad toen de auto zogenaamd spuitklaar was.
En hij kan gewoon niet spuiten, die kerel moet gewoon een ander vak kiezen.

Gr
Edwin
 
zakkers spuiten overkomt zelfs de beste... normaal horen ze dan te worden weggeschuurd en vervolgens polijsten maar dat is dus niet gebeurd. Wat bedoel je met te dun spuiten? dat je de rode lak er nog doorheen ziet of dat er nauwelijks blanke lak overheen zit?

Schuurplekken ligt aan de voorbewerking, de spuiter kan niet in een oogopslag zien welke schuurkrassen je wel en welke je niet gaat zien. Dan kunnen er misschien 2 of 3 auto's op 1 dag gespoten worden en met zo'n tempo gaat elk bedrijf failliet...
 
Wouter B zei:
zakkers spuiten overkomt zelfs de beste... normaal horen ze dan te worden weggeschuurd en vervolgens polijsten maar dat is dus niet gebeurd. Wat bedoel je met te dun spuiten? dat je de rode lak er nog doorheen ziet of dat er nauwelijks blanke lak overheen zit?

Schuurplekken ligt aan de voorbewerking, de spuiter kan niet in een oogopslag zien welke schuurkrassen je wel en welke je niet gaat zien.

Met te dun spuiten bedoel ik dat er te weinig lak op zit om goed te vloeien, het ziet er dof en ruw uit, maar het zit wel onder de blanke lak.

En dat een spuiter schuurkrassen niet in een oogopslag ziet snap ik, maar laat het dan de tijd nemen om het wel te zien.
Er wordt blind vanuit gegaan dat de voorbewerking goed is gedaan, een spuiter (die verantwoordelijk is voor het eindresultaat) moet hier echt de tijd voor nemen om te kijken of zijn collega's hun werk goed hebben verricht.

En dat is niet gebeurd, daarom weet ik dat dit een tussendoortje is geweest, en daar heb ik nou net een hekel aan.
Je doet het goed of je doet het niet, een spuiter die dit soort klusjes accepteerd is zijn eigen ruiten aan het ingooien.
 
Ik werk zelf in het autoschade vak en de spuiter is NIET verantwoordelijk voor wat er op de voorbewerking gebeurd, dat zijn de voorbewerkers.

Het is ook onmogelijk voor de spuiter om elk onderdeel van elke auto op schuurkrasjes te gaan controleren want dan zouden er hooguit 2 of 3 auto's op 1 dag gespoten kunnen worden en dan gaat je als bedrijf failliet.
 
Wouter, dat zal allemaal wel zo zijn maar ik ben van mening dat je goede kwaliteit moet leveren..... Als dat betekend dat er maar 2 of 3 auto's per dag gespoten kunnen worden, tsjah dan zei dat zo.
Mijn auto is ook 3x terug geweest omdat het niet goed was. Dat kost meer tijd en geld voor zowel de spuiter als ik dat wanneer ze de 1e keer er wat meer tijd aan hadden besteed het per saldo voordeliger was geweest.

Het punt is dat veel mensen geen verschil zien in prutswerk en goed werk en daardoor de algehele kwaliteit van spuitwerk achteruit gaat.
Ook voor een leek moet spuitwerk gewoon goed zijn ook al zien ze geen defecten op een afstandje.
 
Klopt helemaal John, kwaliteit MOET gewoon standaard zijn.

Maar omdat er zoveel verzekeringswerk is tegenwoordig en de maatschappijen de uurlonen zover naar beneden drukken.
Normaal gesproken 60 eu per uur terwijl de verzekeringmaatschappijen maximaal 40 per uur wil betalen, ga je niet akkoord? Dan zoeken ze een ander bedrijf dat wel akkoord gaat.

Vaak kan het daardoor nog maar net uit om een klus aan te nemen. Dan word er van bovenaf vaak geschreeuwd dat het maar sneller moet waardoor er fouten gemaakt worden.

Als iemand dan terug komt worden ze in het kantoor chagarijnig en omdat het dan op eigen kosten opnieuw moet moet het weer snel snel gebeuren.

Nu gaan zulke dingen volledig tegen mijn instelling en moraal enzo in maar ik run het bedrijf uiteraard ook niet.

En wat je zegt klopt inderdaad, 9 van de 10 mensen komen niet terug als het niet helemaal top is. 4 van de 10 mensen kijkt niet eens naar de herstelde schade, als ze de deur open doen en zien dat de auto van binnen helemaal netjes is kijken ze niet eens meer om naar de schade en rijden ze gewoon weg.

Dit gaat uiteraard niet voor elk bedrijf op maar wel voor de grotere bedrijfen. In Groningen is hier zelfs een filiaal van een grote keten waarbij de chef tegen klanten zegt die terugkomen vanwege kleurverschil dat het wel bijkleurt in de zon na mate van tijd, die vent kan echt lullen als een brugman en zou zelfs nog een broodje stront weten te verkopen.
 
Heb ook van die rare vlekken op mijn motorkap (2 maand geleden herspoten)..
Krijg ze er maar niet uit! Lijkt op sommige stukken wel alsof er een stuk lak effectief eraf is =-o.

Welke producten halen dit er het veiligste af?
Mvg,
 
Als je de plekken voelt met je hand is het dan hoger of lager dan de rest van de kap? Misschien even een foto plaatsen kunnen we het voor je beoordelen. ;)
 
Wouter B zei:
Als je de plekken voelt met je hand is het dan hoger of lager dan de rest van de kap? Misschien even een foto plaatsen kunnen we het voor je beoordelen. ;)


Hey Wouter

Hoeft niet meer, de auto heb ik volledig opnieuw gespoten!

Mar toch thanks


Edwin
 
Had het er eigenlijk even bij moeten zetten maar m'n reactie was op de vraag van Lazer de reactie boven de mijne ;)
 
Het ligt op de lak denk ik, zal het proberen op foto te krijgen.
Ook heb ik kleine bruine vlekken erop die ik er niet af krijg met het wassen.. lijkt alsof er een soort sap ofzo op is belandt.