• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q2M Evo Mohs lagen

BMWJuupke

Detailing trainee
28 jun 2010
16
47
Ik heb afgelopen maandag de auto gecoat met Gyeon Evo Mohs. De liggende delen van de auto heb ik na minmaal een uur (zoals in de handleiding staat) van een tweede coating laag voorzien. De tijd was op en ik heb nog coating over, kan ik daags of weken erna nog een tweede laag coating aanbrengen op bv de deuren? En hoe prep ik dit dan, met de auto is gereden, afnemen met water, prep spray en dan tweede laag zetten of is het niet meer mogelijk? De handleiding heeft het alleen over een minimale duur nadat een tweede laag gezet kan worden en vermeld geen maximale duur. Hoor het graag!
 
Lijkt mij dat je "te laat" bent met een tweede laag coating als de auto al heeft gereden. Ik denk dat de handigste manier zou zijn om een aantal weken te wachten tot je de auto weer "mag" wassen. Daarna zou je na het wassen/drogen (en evt ontvetten?) een nieuwe laag aan kunnen brengen.

Als je nu stappen onderneemt (denk aan wassen en ontvetten) terwijl de coating nog zo vers is dat je de auto niet mag wassen, denk ik dat je schade aanbrengt aan de 1e laag.
 
Ik weet niet beter dan er minimaal één uur later een tweede laag aangebracht kan worden, maar maximaal twee uur. De eerste laag is dan nog bezig met curen en deze laag is dan weerbaarder om de oplosmiddelen in de tweede laag aan te kunnen. (En de eerste laag dus niet aan te tasten)

Misschien is dit tijdsbestek wat op te rekken, maar ik neem aan dat dagen later een tweede laag aanbrengen niet voor (voldoende) hechting zal zorgen. De eerste laag is dan namelijk volledig uitgehard.
  • One layer. No more required 2 layers. The second layer is now optional and can be applied 1 hour after the first layer. No longer than 2 hours topped with another layer of MOHS or Skin.
 
  • Leuk
Reactions: Rutger11 en Juffer1