• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raamrubbers beschadigd

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Beste Allemaal,

Ik ben nieuw :rules dus ja... even wennen maar mijn eerste bericht begin ik direct met een vraag.

Mijn rubbers onder de zijramen zijn beschadigd doordat hier per ongeluk een sleutel langs gegaan is.

Is er een mogelijkheid om je raamrubbers op te poetsen zodat de krassen verdwijnen of verminderen?

Beetje hetzelfde als polijsten van je lak, maar dan voor je rubbers bij je raam.

Alvast bedankt
 
Is het een (diepe) kras of is het een soort van 'verkleuring' waar de sleutel over het rubber is gegaan?
Diepe beschadigingen in het rubber zijn uiteraard niet weg te halen.
 
Hij is niet diep, beetje oppervlakkig... je hebt wel is van die krassen op rubber als je er iets scherps overheen haal, dat je dan van die lichte krassen krijg.

Ik heb al geprobeerd te voeden maar dat haalt het niet weg en je voelt het wel met je nagel.

Vind het zo zonde, mijn auto is half jaar oud.....

---

Zo heb ik nog iets, bij mijn passagierskant heeft iemand zijn tas langs het dashboard gehaald, hier zit ook een dikke kras, maar die is echt dik.

Fijn he meerijders.. grrrr
 
Aii, denk in beide gevallen een moeilijk verhaal wordt gezien het feit dat het plastic/ rubber is en daar kan je bitter weinig mee ( tenzij iemand een gulden idee )
Wat betreft meerijder .... je zou eventueel middels de verzekering kunnen spelen ? !
 
mk-us zei:
Aii, denk in beide gevallen een moeilijk verhaal wordt gezien het feit dat het plastic/ rubber is en daar kan je bitter weinig mee ( tenzij iemand een gulden idee )
Wat betreft meerijder .... je zou eventueel middels de verzekering kunnen spelen ? !

Bedankt voor je reactie.

Is al een tijd geleden, en is mijn eigen vriendin dus dat kan niet helaas haha.

Maar het zit onderaan de dashboard en niemand ziet het behalve ik want ik weet dat het er zit.

Bij mijn ramen kan ik wel een foto maken morgen, dan kunnen jullie kijken.

Ik denk trouwens dat ook voor de raamrubber hetzelfde geld, dat omdat ik het weet ik het ziet... ik heb het netjes met kunststof behandelaar ingesmeerd en eigenlijk zie je nu alleen een kleine kras. +/- 5 cm.

--------

Even een snelle vraag tussendoor, mijn kunststof is overal een beetje wit uitgeslagen, ik heb Dasty gebruikt om dit te ontvetten, nu zie ik verschillende dingen op het forum staan, maar wat is nou echt het beste om te gebruiken? Dasty werkt bij mij niet echt, wordt toch weer iets wittige kringen. Stom van mij om mijn auto te waxen zonder kunststof af te plakken.

Ik zag iets met APC voorbij komen maar dit is toch ook gewoon ontvetter, alleen vind ik het erg duur....

---------

Ohhh ik vraag teveel he?

Ik kijk al zolang op dit forum, en altijd met vragen gezeten, nu pas geregistreerd en wil gelijk alles vragen. :p
 
Probeer een gummetje of van die wondersponsjes bij de action vandaan (van die grijzige dingen)
 
APC is een waanzinnig spul !
Lijkt duur, maar is in alle gradaties te verdunnen en dan valt het ineens heel erg mee !
Daarbij is het ook voor thuisgebruik handig ( haal er vlekken mee weg uit kleding die voorheen bestemd waren voor de vlekkenschaar ),
dus niet alleen handig voor je kunststof maar ook voor bekleding !
 
Reny zei:
Probeer een gummetje of van die wondersponsjes bij de action vandaan (van die grijzige dingen)

Ohhh jaa... dat is natuurlijk ook een goede! Doet me aan vroeger denken haha.. :) stom dat ik dat nog niet gedaan heb.




mk-us zei:
APC is een waanzinnig spul !
Lijkt duur, maar is in alle gradaties te verdunnen en dan valt het ineens heel erg mee !
Daarbij is het ook voor thuisgebruik handig ( haal er vlekken mee weg uit kleding die voorheen bestemd waren voor de vlekkenschaar ),
dus niet alleen handig voor je kunststof maar ook voor bekleding !

Ok... inderdaad dan klinkt het al beter... ik heb zoveel spullen, voor elk ding wel iets... misschien moet ik het toch maar aanschaffen, hoor veel goeds daarover.


----------

Zal ik morgen foto's plaatsen van mijn rubber met krassen of snappen jullie wel wat ik bedoel?
 
Het enige wat je niet moet doen is nu overhaast en ondoordacht er vanalles op gaan smeren.
Neem je tijd om op dit forum rond te neuzen en maak een keer een afspraak bij CC in de winkel.
Dan kan je afhankelijk van je budget gericht wat dingen aanschaffen.

Hans
 
4455604.jpg
 
Kijk es aan, dat helpt zo'n foto.

Geloof het of niet, maar ik zou groene zeep aanbevelen.
Dat heeft de eigenschap om rubber een beetje week te maken.
Klein beetje, uurtje laten zitten, afwassen en dan met een vlakgom (voor potlood)
Niet te hard en niet te veel want ik denk dat er een glanslaag opzit.
Je wilt eigenlijk alleen de vezels van de kras weg hebben.

Hans