• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raamrubbers groen aan de binnenkant

nova_niek

Detailing chief
23 sep 2015
171
103
59
Goedemiddag medepoetsers,

De raamrubbers (correcte naam?) van mijn Opel Combo hebben groene aanslag aan de binnenzijde. Dit is uitstekend zichtbaar van binnen, maar erg moeilijk om bij te komen omdat het raam niet laag genoeg komt. Wie heeft tips om dit te reinigen en welk product is hiervoor het meest geschikt? Alvast bedankt!

(en ja, het interieur heeft last van achterstallig onderhoud :pensive:)
 

Bijlagen

  • 20240423_080103.jpg
    20240423_080103.jpg
    141,4 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Iets om groene aanslag te verwijderen?
Ik zou eens proberen met groene aanslagreiniger van HG
Ik zou wel afplaktape gebruiken je weet nooit.
Zal wel soort algen zijn dat dit veroorzaakt?
 
Kunststof gereedschap gebruiken om het rubber van het raam af te trekken, zodat je er met een borstel/kwast/pijpenraggertje bij kan? (Eventueel wat APC o.i.d. erbij, maar niet de hele deur volgieten met APC en/of water)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Kunststof gereedschap gebruiken om het rubber van het raam af te trekken, zodat je er met een borstel/kwast/pijpenraggertje bij kan? (Eventueel wat APC o.i.d. erbij, maar niet de hele deur volgieten met APC en/of water)
Mijn ervaring is dat zo'n rubber dan sneuvelt en ik weet hoeveel die dingen nieuw kosten. Plus mijn 2 linker handen met 10 duimen staan garant voor 100% destructie.

Ik ga het wel proberen met een dun borsteltje of rager. Moet toch nog een bestelling plaatsen bij CC, dan neem ik gelijk wat borsteltjes en apc mee.

Zal gelijk eens kijken welke apc het meest geschikt is.
 
Inderdaad was ook mijn gedacht,of auto die lange tijd onder een boom heeft gestaan.Mijn tuinhuis heeft dat soms ook en dan gebruik ik groene aanslag reiniger in een emmer en een spons.
Ik zou het hier proberen met een drukverstuiver daar wat groene aanslagreiniger in.
 
Mijn ervaring is dat zo'n rubber dan sneuvelt en ik weet hoeveel die dingen nieuw kosten. Plus mijn 2 linker handen met 10 duimen staan garant voor 100% destructie.
emoji1787.png
Met geweld neuq je een olifant. ;) Je hoeft ook niet het complete rubber van je auto te slopen, maar gewoon de bovenzijde van het rubber, wat langs je raam glijdt, iets van het raam af buigen om er een kwast o.i.d. tussen te krijgen.

Vaak is dit makkelijker als het raam helemaal naar beneden staat, want dan is er een mooi ''begin'' om een kunststof spatel/bandenlichter/etc. tussen te schuiven. (Wanneer het raam dus niet helemaal in de deur kan schuiven)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Wat @MTyn zegt. Mijn raamrubbers waren ook zeer groen van de aanslag. Dit met (verdunde) Surfex behandeld. Aangebracht met een doek, even laten inwerken en afnemen met demiwater.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Dit worden ook wel raamlikkers genoemd, en ieder beweegbaar raam heeft er één aan de binnenzijde en één aan de buitenzijde, in dit geval gaat het dus om de buitenkant.

Bij sommige auto's kun je ze er vrij makkelijk aftrekken als je weet hoe het zit. Ik zou zeker geen HG gebruiken: naar mijn idee veel agressieve middelen die dan het groene duiveltje misschien wel verjagen, maar goede kans dat deze dan vervangen wordt door het roestduiveltje.

Ik bestrijd het altijd mechanisch (lukt niet 100%) en heel af en toe met een sterk verdunde azijnoplossing. Om zo goed mogelijk tussen het glas en het rubber te komen, gebruik ik soms een oude handtandenborstel, of een goedkope oude mf-doek.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en nova_niek