• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raamrubbers schoon krijgen

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
Ik heb nog niks geprobeerd maar vraag me af of dit soort vervuilingen ook met alleen APC verwijderd kunnen worden.
Dit vraag ik omdat ik nog een beginnende detailer ben en benieuwd ben hoe voornamelijk die rare buldjes eraf gaan en waarvan ze eigenlijk vandaan komen..
Auto is totaal niet gewassen dus let niet op de lak ect.
Ga volgende week deze auto volledig detailen en moet nog even de laatste spulletjes bestellen, daarom deze vraag,^^


Slecht te zien, groene aanslag bij het voorraamrubber
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zijachterraam rubber. Let vooral op het vuil in de hoek en het groenige aanslag daarboven.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De bultjes op het achterraam rubber, zitten alleen op het achterraamrubber. Snap er niks van wat het zijn en waar ze vandaan komen.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Miikey,

Plaatsjes zijn zichtbaar (althans voor mij)

Ik denk toch dat APC in combinatie met een borsteltje zal werken. Ik heb het laatst ook gedaan bij een oude Daihatsu Rocky. Deze raamlijsten waren ook compleet groen uitgeslagen. APC er opgedaan met een oude tandenborstel en verfborstel, even laten inwerken en dan afspoelen.

Succes!

Fabian
 
Hoi Fabian,

De plaatjes werkte wel op een andere (omslachtigere) manier.

De zijraamrubbers zal ik wel schoon krijgen met APC, maar ben beetje bang voor het achterraamrubber. Vind het maar rare bultjes en vraag me vooral af waar ze vandaan kunnen komen.

Gelijk nog een aanvullende vraag, wat raden jullie aan voor de trims/grill/banden/rubbers?
 
Zelf gebruik ik Poorboys World Trim Restorer voor rubbers en kunststofdelen zoals o.a. grill
Er bestaat ook Black Wow, zeer zuinig in gebruik.
Voor de banden kun je Wolfgang Black Diamond Tire gel gebruiken. Meguiars heeft ook wel banden gel. Het is maar wat je wil.
 
Ben zelf niet zo weg van meguiars, al hebben ze toch nog wel enkele goede producten. Maar persoonlijk kies ik liever voor het grootste deel merken als PB of DJ.
Wolfgang lees ik inderdaad veel lof over. Black Wow geen idee. PB TR verschillen de meningen nog weleens over.
Waarschijnlijk bestel ik wolfgang voor de banden (al ga ik nog wat ervaringen over bold n bright lezen) en PB TR voor de rest.
APC van meg's voor het reinigen aangezien de APC van PB meer als de helft duurder is dan die van meg's.
Hebben jullie liever de plus (niet schuimend) of de normale versie?

Nu vraag ik alleen mezelf nog af wat ik met het achterraamrubber moet doen.
 
Probeer het maar eens met een tandenborstel, ik vemoed dat het daarmaa opgelost gaat zijn.
 
Ga niet te hard aan het schrobben.
Sommige rubbers hebben aan de buitenzijde een gladde "huid" maar zijn daaronder meer sponsachtig.
Het zou zonde zijn als je de bovenlaag beschadigd.
Uit ervaring weet ik dat groene zeep sommige rubbersoorten een beetje oplost.
Je zou eens kunnen proberen de groene zeep een paar uur te laten intrekken en dan gewoon afspoelen.
Ik heb het idee dat de puntjes dan een heel eind weg zullen zijn.
Daarna beschermen met iets als de Poorboys trim restorer (heel apart spul) of Autoglym.

Hans
 
Die vervuiling krijg je gemakkelijk weg met apc
Ik gebruik de 1 op 10 verhouding en die is straf genoeg....
Ik gebruik deze( https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Detail_Brushes_2st_156200_100580 ) om het vuil weg te poetsen.:cool:
Die "bultjes" zouden wel eens corrosie kunnen zijn.:confused:
Ik heb dit op de zijraam rubbers van mijn vorige wagen ook gehad en dit hebben ze onder garantie vervangen.
 
Ik gebruik ook de Mothers detail borstels voor de rubbers van mijn wagens. Beetje APC 1:10 en bij zwaardere vervuiling 1:5.
 
Heb je toevallig nog Poorboys Leather Stuff staan (ik heb je al vaker zien vermelden dat dit het leer doet kraken, dus misschien heb je hier nog wat van staan). Misschien kun je het weg krijgen met een beetje Leather Stuff (omdat deze echt een reinigende werking heeft).

Deurrubbers gingen bij mij afgelopen winter niet kraken van Leather Stuff.
 
Of het kraakt, geen idee heb het nooit gemeld iig.:grinning: Pas behandelde zetels piepen wel als je gaat verzitten inderdaad, maar dat blijf je toch wel houden met leder. Ook lederen zetels in huis piepen :-"
Maar heb het spul wel staan, ook natural look en Trim restorer ga ik binnenkort bestellen. Vraag me alleen af of TR ook echt het beste spul is voor de deur- en raamrubbers?

Heb nu wel genoeg advies denk, ga eerst aan de gang met APC, daarna wat bug squash (die ik ook nog ga bestellen, of is er een betere teer en andere rommel remover?) en dan wat leather stuff en mocht het niet werken even kijken of kleien nog werkt en als ook dat niet werkt even kijken of ik een pak groene zeep ga kopen. Mocht dit allemaal niet werken zal het wel corrosie zijn zoals Focusio aangaf. Wist niet dat dit ook bij rubber kan gebeuren.
 
Volgens mij zijn de rubbers van het achterraam dermate uitgedroogd/beschadigd dat hier geen eer meer aan te behalen zal zijn.

Wat voor merk en type auto betreft het?
 
miikey zei:
Vraag me alleen af of TR ook echt het beste spul is voor de deur- en raamrubbers?

TR is op petrolium basis (heeft Tim mij eens wijsgemaakt) en zou daardoor langer moeten houden dan Leather Stuff of Natural Look.

Ik had jou trouwens verward met "de Boskabouter", die heb ik dat vaker zien "klagen" over het kraken van met Leather Stuff behandeld leer. Daar heeft hij trouwens ook wel gelijk in.