• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

raggtop in de zon of ....?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Nu de cabrio binnen staat is het naar mijn idee een mooi moment om het cabriodak van de alfa spider aan te reinigen en impregneren.
Nu heb ik begrepen dat qua reiniging en impregneren Raggtopp 1 van de betere producten hiervoor is... Nu zie ik alleen op de ÿoutube filmpjes"dat je bij het impregneren tussen de lagen ( minimaal 3 lagen)impregneer een tijd van 10 minuten moet hanteren . Dit door de auto in de zon te zetten.

vraag... Is dit perse nodig , bv omdat er dan UV licht op het dak met impregneer komt en de impregneer beter pakt ( werkt) , of kan het ook door een langere tussentijd en het gewoon te laten drogen ???

Hoor graag
 
De invloed van UV licht lijkt mij niet van belang
De temperatuur bij het drogen wel, en daar kan je wat aan doen met een (haar)fohn

Na het reinigen goed laten drogen en dan pas beschermen
En na het opbrengen van de RaggTop kan je het licht verdelen met een sponsje of applicatorpadje
 
Dus ...Kap goed schoonmaken met de cleaner van raggtopp ...Goed drogen met een (haar)föhn en vervolgens inspuiten met de impregneer van raggtopp.

Hoeveel tijd er tussen de lagen zit maakt dus niet uit ( ???)

Hoor graag

BVD
 
Tijd ertussen moet lang genoeg zijn om de vorige laag te laten drogen
Nat op nat verzadigen is niet beter dan één laag
Nat op droog geeft een iets betere houdbaarheid

Ik gebruik het ook op mijn rugzak (Eastpak) en die krijgt het vol voor de kiezen