• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Red Mist bijna op, voor Reload gaan?

sammax

Detailing rookie
20 mei 2011
181
0
Mijn Red Mist Tropical is bijna op.
Nou zit ik te twijfelen om weer RM te bestellen of voor Reload te gaan.
Ik ben erg tevreden over RM maar ik leesook veel goede dingen over Reload.
Deproducten verwerken volgens mij ongeveer op dezelfde manier, dus heeft Reload nog voor of nadelen ten opzichte van RM?
 
Ik heb ze allebei, gebruik de Reload in de wintermaanden en de RM in zomer. Kan zo geen nadelen van de Reload bedenken, hij bevalt mij erg goed. Reload heeft een wat hardere glans t.o.v RM. RM heeft een warmere glans.
 
Reload is makkelijker te verwerken vind ik, de RM bleef vaak wat vettiger bij mij....
Reload is een sealant met zo'n 4mnd bescherming, RM hoogstens 2 weken...
 
4maanden ten opzichte van 2 weken is wel een groot voordeel ja inderdaad. Reload kun je ook gebruiken om te boosten toch?
 
RM heeft ook een sealant toevoeging, maar hij beschermd bij mij langer dan 2 weken. Ik gebruik de RM om de waxlaag te boosten, de Reload trouwens ook.
 
Ik heb een testje gedaan, RM zonder onderliggende beschermlaag... Binne 2 weken weg!
Staat ook op Dodo Forum (kan de link zo snel ff niet vinden)
 
Goed topic dit, mijn Red Mist loopt ook op zijn einde (zou er toch vaker gebruik van moeten maken.....) Sowieso in de winter deed ik dat al,...
Maar Reload klinkt als een goede vervanger dan. Mezelf maar eens inlezen her en der!
 
Plus, reload kan ook als drooghulp met extra bescherming gebruikt worden....!
Evt. 1 op 1 verdunnen ook gen probleem.
 
Ik denk dat het de reload gaat worden dan. Is het ook een beetje zuinig in gebruik? Hoe lang kun je doen met een fles van 400ml schat je?
 
15x moet zeker lukken op een auto van gemiddelde afmetingen.

EDIT: Zit nu te kijken naar de Reload, prijs is 10 euro omhoog gegaan sinds ik hem gekocht heb. Destijds was de 400ml slechts 20 euro.
 
ik had em al in mn mandje staan :-"
niet gezien dat ie in de aanbieding is.
net maar besteld met nog wat andere dingetjes.
bedankt voor de reacties allemaal, en ik zal wel een verslag maken van het gebruik.
 
Ik werk liever met Reload. Red Mist vind ik zoals al gezegd een vettiger product..
 
Uiteraard! Echter is het wel zo dat de Reload meer een op zichzelf staande sealant is, in plaats van een soort "QD on steroids" (quick detailer met toegevoegde bescherming, wat de Red Mist dus wel is).
De reload zal dus eerder een laag toevoegen, dan de waxlaag boosten denk ik.
 
Ik ben helemaal verlieft op reload. Of ik 15 auto;s haal met een spuitbus weet ik niet maar het is geweldig spul. Vooral op de rode auto van mijn vriendin was het in een woord: GEWELDIG!
 
15 lukt bij mij makkelijk, heb inmiddels 8 vrij grote auto's gedaan en de fles zit net niet meer halfvol.
 
Wolfgang Spritz Sealant geen alternatief voor je?

Ik gebruik het wekelijks, super tevreden, gebruik geen Red Mist meer, heb geen ervaring met Reload.