• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reinigen van rooster (hardplastic) bij de ruitenwissers

Linkerbaan

Detailing trainee
31 jul 2012
14
47
Hi mede poetsfanaten,

Tsja, een vraag mbt het reinigen van het rooster (hardplastic) bij de ruitenwissers van een noob.

Wat is hiervoor nou de beste methode? Met de kans ook om je voorruit schoon te houden...
- Eerst met PB APC 1:15 sproeien, kwasten, even laten zitten en weer afspoelen?
- Kan ik met AF Revive dit harde plastic rooster weer zijn natuurlijke matglans terug geven met bijv. een hand pad?

NB Motor: Kan ik na het ontvetten met PB APC 1:5 van de motorruimte ook met Revive de kunstofdelen behandelen (luchtfilter, kleppendeksel, allerlei vaatjes)?

Of is er een betere oplossing?

Hoor het natuurlijk erg graag:cool:
 
kan inderdaad goed, enkel zou ik voor onder de kap geen revive gebruiken. Eerder autoglym vynil&rubber care of C.Pro Perl bv. (liquids, kun je gewoon opsprayen en met rust laten, na een tijdje evt. excess afnemen met oude MF)
 
Thanks voor alle antwoorden en heb weer iets geleerd:idee !

btw wat een prachtig woord: parafaan, had ik nog nooit van gehoord. Had al gezocht op het forum en trims is toch wat anders vaak qua kunstof.

:weetniet Ben zoals gezegd een beginner en soms nog een beetje onzeker vandaar ook de vraag. Heb een DAP clinic gehad en met mijn eerste detail showcase ga ik mezelf ook tegelijk voorstellen.

Zal C Pro Pearl bestellen, ja zo'n parafaan is vaak wel een probleem gebied (opgehoopt vuil) en maakt het wel af als je motorkap weer :heart_eyes: bling doet. Weet ook gelijk dat ik AF Revive niet op de motordetail kan/moet gebruiken.

Nogmaals onwijs bedankt, ik ga het zo aanpakken, de foto's (met deze verwijzing) zal ik tzt posten in de showoff!!!