• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Remstof blijft achter, lijkt vast te zitten

cimare

Detailing trainee
9 jun 2011
25
47
Arnhem
Vandaag bezig geweest met de velgen van een van de auto's.
15 gaats standaard Mercedes velgen van 20 jaar oud.
Zijn vaker schoon gemaakt, maar op de makkelijke manier.
Velgenreiniger van de action, een goedkope borstel van de supermarkt
en de zachte kant van een schuursponsje. Dat ging altijd wel goed, althans het werd schoon genoeg.

Nu dus eerst afgespoten met de hoge druk reiniger, toen met de foamlans op de hoge druk reiniger.
Daarna Bilberry velgen reiniger, laten intrekken en met een oude kwast ingemasseerd.
Daarna afgespoten en Iron X gebruikt samen met een kwast.
Het werd behoorlijk paars. Afgespoten en weer Iron X en kwast.
De gaten langs de rand zijn nog steeds zwart en met mijn oude manier, reiniger van de action en
schuurspons (hard of zacht) lukt het niet meer. Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om ze weer mooi te krijgen?
De laatste keer schoonmaken was 9 weken geleden.

http://www.webshots.com/todays
 
Misschien eens een zure velgenreiniger gebruiken.
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_and_Rinse_Wheel_Cleaner_946ml_PB-SRWC32_100733
 
lijkt wel puur ijzer / staal

zijn je rem blokken nog wel goed?

Het lijkt wel op een velg die op een auto zit waar de rem blokken van op zijn,
dan krijg je dit soort vervuiling op je velg.
 
ijzer op ijzer van de remmen brand inderdaad ook op een dergelijke manier in. Het voelt dan ook net aan als schuurpapier zo grof.
 
Inderdaad voelt het aan als schuurpapier.
De auto waar ze vanaf komen had nieuwe remblokken.
En op die auto kreeg ik ze ook gewoon schoon genoeg.
Nu zitten ze 2 maanden op een andere auto (die ook redelijk recent bij
de vorige eigenaar nieuwe blokken kreeg) en ziet het er dus zo uit.

Kan ik naast schuren en spuiten (liever niet, veel werk) ook iets
anders doen? Had juist Bilberry velgen reiniger gekocht ipv spray & rinse van PB.
Zouden de zuren van S&R van PB echt helpen?
 
Ik heb wel eens gelezen dat je door WD40 erop te spuiten en een nachte over te laten je een boel weg kunt halen. Zelf nooit geprobeerd, maar misschien het testen waard?!
 
Dit is overduidelijk ingebrande remstof, ik zou een ageressieve reininger als Divinol e.d. proberen. Dit soort plekken zijn erg moeilijk te verwijderen. Je zou ook nog een stukje oude klei kunnen proberen, heb ik ook wel een aardige resultaten mee behaald. Inizio of Mezzo op een handpadje wil ook nog wel eens soelaas bieden. Genoeg dingen om te proberen dus! Daarna de velgen 1 a 2 keer in de week wassen om dit te voorkomen, en een goede velg wax aanbrengen.
 
Ik heb remblokken met sintermetaal erin. De ijzerdeeltjes branden zich in de velgen doordat deze roodgloeiend zijn bij het remmen. Was ook lang opzoek naar de goede combo. Ik heb de wielen eerst goed schoongemaakt met pure apc om de ergste stof te verwijderen. Daarna 2x behandeld met Iron x en als laatste stap de Iron x Paste. Dit heeft 80 a 90% van de remdeeltjes kunnen verwijderen.
 
Die IronX Paste werkt dus wat geconcentreerder?
En Divinol, waar haal je dat mocht de paste niet werken?
En inderdaad, als ik ze schoon krijg, zeker vaker schoonmaken.
Denk wel dat het merk van de remblokjes meespeelt, zal wel habibabi merk zijn.
Zal het even controleren als ik van de week de winterbanden er onder gooi.

Ik zal ze nogmaals reinigen, maar dan met APC.
En de Paste staat al in de bestellijst, even kijken wat ik verder mis, dan bestel ik de hele set...

Iemand overigens ervaring met de geboden WD40 oplossing?

Als wax heb ik WheelWax, smeert makkelijk en nadat het een haze gevormd had hem
ik het met een katoenen doek weer uitgepoetst. Werkt wel aardig.
 
Deze hebben gewoon een new lakje nodig,en zou ook mijn keuze zijn want de lak is zo te zien ook niet meer je van het,je zou ook nog kunnen overwegen om ze te laten verdichten by puc polish!!!:-"
 
Die cutting cone van Monello zou die het gewenste effect hebben?
Lijkt mij een te zacht ding.

Nieuw lakje zou kunnen en is uiteindelijk wellicht de oplossing.
Ik begin met de IronX Paste, als dat niet helpt dan de cone.
Daarna wordt het schuren en spuiten.
 
Net het filmpje even snel bekeken van de Cone, kan ik de finishing cone ook gebruiken voor het aanbrengen van de wheelwax?
 
Klinkt niet verkeerd tamer! Normaal zou ik ze dan laten coaten, maar zou ik ze na het stralen ook kunnen
spuiten met Motip Wheel Spray (even uit mijn hoofd)? Heb een keer velgen van een '93 Galant geschuurd en hiermee
gespoten, ze zijn na 2 jaar nog steeds netjes.

Plastic dip heb ik bekeken, is ook wel grappig. Maar hou het liever enigszins origineel.
En ik weet ook de kosten niet van plastic dip.
 
Jammer dat je zo ver weg woont want op mijn werk hebben we aluminiumcleaner staan ontzettend zuur, maar op mijn velgen waren 6 jaar niet schoon gemaakt maar die zijn toch super mooi geworden :)
 
Zo ver is nieuwegein ook weer niet.
Ik wil best een eindje rijden om ze weer netjes te krijgen, als je wilt helpen.
Denk je dat het met dat zuur op te lossen is?