• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

renault megane 2002 zwart

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Morgen de renault megane van m`n zus.
Wordt zelden of nooit gewassen en als het gebeurd,meestal door de krasstraat!
De auto is verder in nette staat dus wordt waarschijnlijk een detail met super showoff resultaat.
Zus weet niet wat ze ziet als ie klaar is,lijkt me echt erg leuk om de reactie te zien!!
Uitgebreidt verslag met foto`s volgt!
 
Nou hier is ie,best een heel karwei geweest.
Heel wat swirls en gelukkig lichte beschadigingen die eruit gingen.Wel zat de hele wagen flink vol met hologrammen,maar het is er allemaal uit.
De velgen met meg`s velgenreiniger 1 op 4,ging super!
Eerst gewassen met megs nxt champoo en de nodige APC gebruikt voor vieze rubbers en mos(!).
Gekleid met klei van meguiars en detailer spray ,ook van Meg.
De hele auto afgeplakt.
Eerst ssr1 op witte LC,ging niet zoals ik het wilde dus toen maar ssr2,5 op wit,ik denk dat het nog iets groffer had gemogen maar laat ik eerst maar wat ervaring opdoen.
Met zwarte pad black hole van poore boys aangebracht als glaze ,gewoon de hele auto gedaan en daarna uitgewreven.
Ongelooflijk hoe de blackhole de kleur zwart laat uitkomen en een soort glasachtige glans geeft!
Heb deze keer geen sealant gebruikt,resultaat was goed en ik zie het verschil niet echt,doe ik wel bij m`n eigen auto,maar deze wilde ik een beetje op tijd afleveren.
En als wax de poorboys natty`s met gouden handpad,ook de hele auto en ongeveer half uur laten curen.
Alle trims met black wow en ramen binnen en buiten met meguiars.
Voor en achterruit met rain-x behandeld.
Trekhaak ff snel met Motip matzwart gespoten,kon die verroeste knop niet aanzien bij het geheel!
Banden met Meg`s tire gel.
Een meevaller was dat het dak van glas is ,dus dat schoot weer beter op als verwacht.
Al bij al zo`n 6 uur mee bezig geweest(alleen de buitenkant.)
De foto`s,ze zijn niet superscherp,maar ik had de camera van m`n zus en heb iets niet helemaal goed gedaan denk ik:
IMG_0662.jpg

IMG_0663.jpg

Welke L*L plaatst nu de balanceergewichten op de buitenkant van een lichtmetalen velg?!?!?







IMG_0664.jpg

Ha,hier kon ik eens lekker de velgenreiniger van Meguiars op testen,want m`n eigen wielen komen zover niet kwa vuiligheid.
Nou,het werkt super zeg,jeetje,het vliegt er gewoon af,had het 1 op 4 verdund en daarna met bosteltje en oude washand voor de grote vlakken.







IMG_0665.jpg

IMG_0666.jpg

Hier zijn de hologrammen goed zichtbaar zat overal,zie ook foto voorspatbord





IMG_0667.jpg

IMG_0668.jpg

IMG_0669.jpg

Let op het `witte` driehoekje bij de spiegel, werd weer perfect zwart met de black wow,superspul!







IMG_0670.jpg

Hoezo geen wax............ja,de motorkap is op dit plaatje nat.......maar totaal geen enkele vorm van beading.







IMG_0671.jpg

IMG_0672.jpg

IMG_0673.jpg

Dit is wat eraf kwam met kleien,viel reuze mee,behalve de onderranden van de deuren,dat was wel de moeite.







IMG_0674.jpg

G***ver wat een karwei dat afplakken,maarja scheelt een hoop ellende met polish op je rubbers.







IMG_0675.jpg

IMG_0676.jpg

IMG_0677.jpg

IMG_0678.jpg









IMG_0679.jpg

swirls en krassen....







IMG_0680.jpg

swirls en krassen....








IMG_0681.jpg

IMG_0682.jpg

IMG_0685.jpg

en weg!







IMG_0686.jpg

IMG_0687.jpg

IMG_0688.jpg

IMG_0689.jpg

IMG_0690.jpg

IMG_0691.jpg

Het `witte`driehoekje weer superzwart!







IMG_0692.jpg

IMG_0693.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0695.jpg

IMG_0696.jpg

IMG_0697.jpg

IMG_0698.jpg

IMG_0699.jpg

IMG_0700.jpg

IMG_0701.jpg

IMG_0702.jpg
 
jvacker zei:
Welke L*L plaatst nu de balanceergewichten op de buitenkant van een lichtmetalen velg?!?!?

In dit geval lijkt het wel te kunnen met plaklood aan de binnenkant.

Maar soms kan het ook echt niet anders. Deze velgen hebben ook een rand ervoor om slaglood erop te kunnen slaan.
Staat inderdaad niet mooi. Kan luiigheid van de monteur. Heb het bij mijn eigen velgen ook een poos gehad (dat was omdat ik niet wist hoe ik dat balanceerapparaat moest instellen op plaklood, antiek ding).

Bij sommige velgen kan het echt niet. Neem een Citroën C5 phase 1 met originele 15" lichtmetalen velgen.
Velgen zagen er heel mooi uit. Dus ik netjes plaklood aan de binnenkant plakken. Zet de wielen weer op de auto en draai het wiel rond. In 1x al het lood er weer vanaf omdat het lood tegen de remklauw aankwam. Dus alles er maar weer afgehaald en opnieuw gebalanceerd met slaglood.
Bij het phase 2 model staat de C5 op 16".
 
Eerlijk gezegd ben ik geëindigd op 2,5.....en het zag er echt superstrak uit. Vorige week zei Mark ook;als het swirlvrij en strak staat,waarom zou je dan nog een rondje lopen van een uur of anderhalf?
Maakt het wat uit dan?:weetniet
 
Super Top zei:
In dit geval lijkt het wel te kunnen met plaklood aan de binnenkant.

Maar soms kan het ook echt niet anders. Deze velgen hebben ook een rand ervoor om slaglood erop te kunnen slaan.
Staat inderdaad niet mooi. Kan luiigheid van de monteur. Heb het bij mijn eigen velgen ook een poos gehad (dat was omdat ik niet wist hoe ik dat balanceerapparaat moest instellen op plaklood, antiek ding).

Bij sommige velgen kan het echt niet. Neem een Citroën C5 phase 1 met originele 15" lichtmetalen velgen.
Velgen zagen er heel mooi uit. Dus ik netjes plaklood aan de binnenkant plakken. Zet de wielen weer op de auto en draai het wiel rond. In 1x al het lood er weer vanaf omdat het lood tegen de remklauw aankwam. Dus alles er maar weer afgehaald en opnieuw gebalanceerd met slaglood.
Bij het phase 2 model staat de C5 op 16".


Oh,ok,dan ben ik misschien te snel met m`n commentaar:-&
 
jvacker zei:
Oh,ok,dan ben ik misschien te snel met m`n commentaar:-&

Is niet als aanval bedoeld hoor. Ik dacht ik leg het even uit dat het niet altijd kan met plaklood.
Ik vind alleen dat als het niet nodig is doe er dan geen slaglood op. En in dit geval is het zo wat lastig te zien maar lijkt het wel alsof er gewoon plaklood had gepast.
Daarnaast vind ik dat je op z'n minst lood op de buitenkant moet slaan dat er het zelfde uit ziet en niet een donkere en een lichte naast elkaar als je onverhoopt er al 2 naast elkaar moet slaan.
 
jvacker zei:
Eerlijk gezegd ben ik geëindigd op 2,5.....en het zag er echt superstrak uit. Vorige week zei Mark ook;als het swirlvrij en strak staat,waarom zou je dan nog een rondje lopen van een uur of anderhalf?
Maakt het wat uit dan?:weetniet

Ik heb de ervaring met 2.5 op orangje dat je een hele fijne polijst waas krijgt. Ik finish daarom met 1.0 op lichtgroen of wit. Maar dat hoeft natuurlijk niet, afhankelijk van het de lak/resultaat.
 
Netjes hoor Joep. Ik denk dat die marring eigenlijk hologrammen zijn maar goed, ze zijn er nu gelukkig niet meer ;) En inderdaad, als je zelf vindt dat de finish strak genoeg is, lekker zo doen!
 
He die Mark!
Wat is dan eigenlijk het verschil tss Marring en hologrammen,ev met behulp van een fototje..?
 
Het leken mij ook al hologrammen ipv marring. Neemt niet weg dat de Megane er weer goed uit ziet! :)^

edit 1: Hologrammen lijken een soort vettige waas te zijn, als een soort 'veeg'. Marring zijn kleine krasjes, weer niet te verwarren met swirls. Ik ga even op zoek naar een fotootje voor je ;)

edit 2: fotootje van marring heb ik niet, maar dit topic is wel handig en geeft antwoord op een deel van je vraag
https://forum.Carclean.com/threads/begrippenlijst.619/
 
IMG_0663.jpg


In antwoord op de vraag welke l.l dat plaklood aan de buitenkant heeft geplaatst, hier het antwoord :

RENAULT FRANCE ! Dit is namelijk (voor hen dan) de gewoonste zaak van de wereld ! Alle OEM wielen, waarbij een randje loopt aan de buitenzijde worden fabrieksmatig voorzien van ramlood ! Helaas is het niet anders !


Verder mooie detail voor zo`n 2003 model ! :ja
 
Mooi resultaat hoor :)^

jvacker zei:
Eerst ssr1 op witte LC,ging niet zoals ik het wilde dus toen maar ssr2,5 op wit,ik denk dat het nog iets groffer had gemogen maar laat ik eerst maar wat ervaring opdoen.

Vindt dit nogal een heftige combi 8o
Op mijn uni rode megane (2005) krijg ik met een witte pad en SSR1 al krassen die door de pad en SSR1 worden veroorzaakt.
Dat jij met SSR2.5 en wit netjes kan finishen en ik met SSR1 op een witte pad nog steeds krassen krijg kan toch niet alleen aan de metallic liggen :weetniet

Pas na een behandeling van SSR1 op een zwarte pad heb ik geen last meer...
 
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten,ik doe gewoon een testspot en beoordeel het resultaat met behulp van goede verlichting en nauwkeurig bekijken,meer kun je niet doen lijkt me.
Je kunt toch ook een zachtere pad pakken of misschien duw je te hard of gebruik je een verkeerde hoeveelheid polijstmiddel,misschien dat de wat meer ervaren detailers hier op het forum er wat zinnigs over kunnen zeggen?