• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Carclean.com Fire Hose Nozzle

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Vandaag voor het eerst met de Fire Hose Nozzle gewerkt.

Hier de vergelijking IRL:

IMG_2719.jpg


Doet precies wat ie beloofd, binnen de grenzen van de aanwezige waterdruk. Wel kreeg ik een dikkere straal met een grotere reikwijdte dan de normale Gardena sproeier.

Hetgeen me echt super is bevallen is het feit dat ik voor het afdrogen altijd de sproeier eraf haalde. Dit is nu , dankzij de Fire Hose Nozzle, niet meer nodig. Simpelweg helemaal opendraaien zorgt voor een "no-pressure"-effect.

De verschillende standen:

IMG_2724.jpg

IMG_2723.jpg

IMG_2725.jpg

IMG_2727.jpg

IMG_2734.jpg


Deze is toch wel mijn favoriet, in combinatie met een mooie sheeting heb je namelijk maar weinig water op de auto staan zodat hij alleen nog nagelopen hoeft te worden met een droogdoek:

th_IMG_2741.jpg


Enkele vragen , door Tim voorgesteld:
- Hoe robuust vond je de nozzle, hoe geschikt is hij om op de grond te laten vallen? De Gardena spoeier klettert altijd zo op de grond.

Heel robuust, is echt degelijk gebouwd. Mooi materiaal, het zwarte gedeelte is een soort rubber.

- Wat vind je van het gewicht van de nozzle?

Hij weegt 250gr, de Gardena 50gr. Echter is dit niet storend. Geeft eerder een degelijk gevoel.

- Hoe makkelijk houdt de nozzle vast?

check hier. Heel makkelijk dus.

Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?

Voor hetgeen wat ie doet vind ik het aan de dure kant, echter je ziet en voelt wel dat dit een degelijke kwaliteit is. Voor een fanatieke detailer is ie aan te raden en de prijs zeker waard. Stel dat ie valt, is het goed om te weten dat hij niet van hard plastic gemaakt is, eerder een rubber achtig materiaal.

Geen uitgebreide review, maar zou niet weten wat ik nog hierover kan schrijven... De nozzle doet nu precies wat je van een sproeiknop kunt verwachten.
 
Leuke review, mijn vragen aan jou zijn nog:

- Hoe robuust vond je de nozzle, hoe geschikt is hij om op de grond te laten vallen? De Gardena spoeier klettert altijd zo op de grond
- Wat vind je van het gewicht van de nozzle?
- Hoe makkelijk houdt de nozzle vast?
- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
 
McShine zei:
Hetgeen me echt super is bevallen is het feit dat ik voor het afdrogen altijd de sproeier eraf haalde. Dit is nu , dankzij de Fire Hose Nozzle, niet meer nodig. Simpelweg helemaal opendraaien zorgt voor een "no-pressure"-effect.

Dat is precies waar ik op zat te wachten bij een review van de Fire Hose Nozzle.
Zelf wordt ik gek van het aan en af koppelen van de 'gewone' sproeier dus was benieuwd hoe deze het zou doen.

*Zucht* weer iets dat het overwegen waard is om te bestellen...
 
Bedankt voor de hulp , Tim. Ik heb de vragen verwerkt in de review...
 
Mooie review :)^

Dit trekt me toch over de streep. Als ik volgende maand nog wat over hou na aanschaf HD reiniger + accessoires, Foam Gun en de Autogeek Cooling Bag, bestel ik hem ook.
Ziet er een stuk handiger uit dan mijn Gardena 10 standen gun en ik hoef niet meer te ontkoppelen en een los stuk slang in te pluggen als ik ga afspoelen. :party:

Lijkt me een genot om mee te sproeien. ,^^
 
Goede review McShine :)^

Enne je hebt dezelfde slang als ik heb. De adapter is degelijker dan de plastic Gardena adapters. Ik had twee plastic Gardena sproeikoppen, zijn alletwee stuk gevallen en de metalen Gardena sproeikop is kwalitatief beter dan de plastic.

De Fire Hose Nozzle is 's zomers misschien ook wel ideaal om de kinderen mee te plagen. :klap
 
Wordt dan een nieuwe interpretatie van "vluchten kan niet meer"

Citaat website; the Fire Hose Nozzle has a range of 40 feet.

Hans
 
lijkt mij persoonlijk echt helemaal niks.. sorry..

ik gebruik alleen de hd.. zonder pistool heb je ook 1 mooie rechte straal