• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: CG Bare Bones undercarriage spray

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Heb het product vandaag is getest in de wielkasten, en een mini review gemaakt.
Het product is denk ik nog niet zo bekend, omdat veel mensen het gebruik er van niet begrijpen of denken dat dit product nutteloos is.

Gebruikte tools:
- CG APC 1/4 met foaming sprayer
- Emmer water en plantenspuit
- Borstels/doeken/padjes
- CG Bare bones
- CG Blitz acrylic sealant
- CG pete's 53 wax

Eerst de vuile wielkassen na demontage van het wiel.
Zoals je ziet goed smerig:
2iw7rz9.jpg

10engnd.jpg

2aj2wi.jpg


Dan het boeltje met APC 1/4 ingespoten.
Heel handig met zo een foaming sprayer:
4imxas.jpg

Met de nodige borstels alles goed zitten schrobben, en afgespoten met de plantenspuit:
10h8vas.jpg

Je ziet aan mijn water dat het echt wel smerig was.

Na het opdrogen is alles wel vrij proper, maar je plastic en alle zwarte onderdelen blijven zo een grijze grauwe look behouden.
Kan je hier wel zien op de pics:
2cxats4.jpg

hwajgp.jpg


Dan heb ik een klein action microvezelpadje genomen, daar wat bare bones op gespoten en alles wat zwart is voorzien van een laagje bare bones.
Het zwart komt echt terug tot leven op deze manier, sommige delen lijken wel echt nieuw:
2uo1j7r.jpg

eiwcy.jpg

Delen met wat roest ofzo, ja dat is logisch dat je dat blijft zien...
nv1ixy.jpg

De veerpoot lijkt op wat roest onderaan wel nieuw:
71tw1l.jpg

De witte carrosseriekleur dat je ziet heb ik voorzien van een laagje BLITZ, ziet er ook terug netjes uit zo.

Nu het wiel er toch af was heb ik de binnenkanten van de zijlijsten en bumper is geclayed, gaat een stuk makkelijker zonder wiel.
280tp29.jpg

Helemaal zuiver krijg ik dat niet, zit ook redelijk wat steenslag op en spijtig genoeg voorzien de meeste spuiters die zijkanten van minder lak.

En omdat ik met APC heb zitten sprayen, heb ik de ganse rand rond van de wielkas nog is voorzien van een laagje Blitz en pete's 53 wax:
jqkos4.jpg



Natuurlijk heb ik andere wielkassen ook gedaan, maar daar heb ik geen pics van genomen.
Moest een beetje voortmaken, want moet deze nacht (20u tot 08u) nog gaan werken.

Hopelijk heb je er wat aan, ik vind het een goed product.
Op een daily wagen is het onmogelijk om dit resulaat te behouden, maar vooral mensen met oldtimers/showwagens/enz... kunnen hun wagen tip top houden.
Ook mensen die aan concours meedoen, waar alles echt proper moet zijn (wielkassen/onderkant wagen/enz...) kunnen met dit product hun zwarte stukken terug kleur en leven geven.
 
Bedankt voor de review! Is het nou een reiniger of een kunststof dressing?
 
Reinigen doet het een beetje, mijn doekje zag toch nog een beetje vies na insmeren met de BB.
Maar het dient eigenlijk echt voor je zwarte delen terug leven te geven, en ze te voorzien van een beschermlaag.
Dus eerst de boel grondig schoonmaken met APC is echt wel nodig, het product heeft ook een "zuivere" basis nodig alvorens het aan te brengen.
En die beschermlaag zit er echt wel op, want je mag de ingesmeerde delen nawrijven met een microvezeldoek en het product blijft op de delen zitten en niet op je doek.

Je kan dit product wel niet vergelijken met een trim gel of soortgelijk product, want dit product heeft echt zijn specifieke toepassing.
Is echt om enkel te gebruiken bij de minder zichtbare delen van de wagen, die meestal onderaan de wagen verborgen zitten.
 
Waarom zou een trim gel of bijvoorbeeld All Season Dressing niet kunnen?
Ik heb het vaak gedaan met ASD en dat ging prima, gel is misschien wat minder makkelijk. Voordeel van de Barebones en ASD is dat het lekker vloeibaar is natuurlijk.
 
HOW TO: Best If used on clean surface. Spray and wipe if needed after a detail or even a quick wash.

The deep dark finish of Bare Bones adds the perfect finishing touches to any job.

Gewoon een dressing en geen cleaner dus zo te zien..
 
Dibbuz zei:
Waarom zou een trim gel of bijvoorbeeld All Season Dressing niet kunnen?
Ik heb het vaak gedaan met ASD en dat ging prima, gel is misschien wat minder makkelijk. Voordeel van de Barebones en ASD is dat het lekker vloeibaar is natuurlijk.
Vind de bare bones inderdaad makkelijk om op te sprayen, het is echt een dressing. Het blijft wel veel langer zitten dan de ASD. Zeker in de wielkassen waar het toch veel te verduren krijgt blijft het nu toch nog een tweetal weken zichtbaar effect geven.
 
Dit product zal een betere en langere bescherming geven dan een andere dressing.
Het is zoals rodders zegt echt een product dat bedoelt is voor onderdelen die echt veel vuil te verwerken krijgen.
Mijn ervaring met de meeste dressings is dat ze na wat water te verwerken weg zijn.
En het geeft de zwarte delen echt een boost.
 
goeie review!!
of ik hem zal bestellen? nee, denk ik niet, ik heb ook zachte kuipen, geen harde.

duurzaamheid testen zal moeilijk gaan vrees ik, aangezien er een laagje blitz sealant, en pete's wax overheen zitten.

wielkasten en veerpoten e.d. zien er indd echt uit als nieuw!!
 
Eindelijk iemand die een ander product probeerd dan allen maar Poorboys,Meguiars. :party: Mooie review:)^
 
aron147 zei:
goeie review!!
of ik hem zal bestellen? nee, denk ik niet, ik heb ook zachte kuipen, geen harde.

duurzaamheid testen zal moeilijk gaan vrees ik, aangezien er een laagje blitz sealant, en pete's wax overheen zitten.

wielkasten en veerpoten e.d. zien er indd echt uit als nieuw!!
De barebones is wel te testen op duurzaamheid. De pete's en blitz zitten op gelakte onderdelen.
De Bare Bones is enkele voor het blote plastiek en zwarte carrosserie delen.


Ziet er goed spul uit, spijtig genoeg zijn mijn wielkasten bekleed, wie komt erop... grrr
Bij de Ford Focus zijn de achterste wielkuipen ook bekleed, heeft te maken met een betere geluid demping.
 
@rodders, je hebt gelijk, heb er overheen gelezen..
ben benieuwd hoe de bare bones bestand is tegen "de elementen"
 
aron147 zei:
goeie review!!
of ik hem zal bestellen? nee, denk ik niet, ik heb ook zachte kuipen, geen harde.

duurzaamheid testen zal moeilijk gaan vrees ik, aangezien er een laagje blitz sealant, en pete's wax overheen zitten.

wielkasten en veerpoten e.d. zien er indd echt uit als nieuw!!

*edit*: rodders was me voor,^^

Duurzaamheid ga ik zeker testen.
Binnen 2 weken moeten de winterwielen terug een weekendje plaatsruimen voor de zomervelgen aangezien ik op het tuningsalon moet staan met de wagen.
Dus dan kan ik dan al eens bekijken wat het resultaat is na 2 weken.

Achteraan bij mijn wagen heb ik ook stoffen wielkuipen, enkel vooraan uit plastic.

@ Chost10: ja inderdaad het hoeft niet enkel dodo/poorboys enz zijn dat je hier voorbij ziet komen.
Dit is een wat minder bekend product, daar wou ik wel is de moeite voor doen om een review van te maken.
 
Zo dat ziet er schoon uit.
Brengt mij als beginner ook op het idee op lastige plekken bij mijn motor dit zo te gebruiken.

Wat heb ik nu nodig als basis set als het gaat om APC?
 
Wat bedoel je juist?

APC zou je als beginneling bij detailen zonder fout moeten aanschaffen, dat is een product dat elke detailer in huis heeft.
In gallon of kleinere hoeveelheid, dat is jouw keuze.
Koop je best direct een gallon van, want het product gaat er snel door.
Enkele sprayflessen om de APC te verdunnen is ook aan te raden.