• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: CG Glossworkz shampoo

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Ik heb vandaag effe de nieuwe CG glossworkz shampoo getest.
Na de lovende woorden en reviews die ik gelezen heb in de UK, moest ik deze ook in huis halen om te testen.

28auuyr.jpg

Deze beschrijving heb ik van de CG site geplukt:
Glossworkz is onze nieuwste innovatie op het gebied van autoshampoos.
Beschrijving:
- Glossworkz is PH neutraal en bevat geen schadelijke ingrediënten.
- Glossworkz is een topkwaliteit shampoo en geeft een ongeëvenaarde glans.
- Biedt extra duurzaamheid aan bestaande waxlagen.
- Zuinig in gebruik. 1 dop volstaat per emmer van 20 liter.


Nu mijn persoonlijke bevindingen:
De geur van de shampoo is zeer lekker, als je een watermeloen in stukken snijd wel de geur is identiek aan watermeloen.

Volgens reviews en CG zelf is deze shampoo zeer zuinig in gebruik, ikzelf heb +-13ml gebruik in mijn CG 16L emmer:
kebsxd.jpg


Wat mij opvalt is dat de shampoo dikker en vaster is van structuur dan de andere CG shampoos die ik bezit.
Maar toch zakt dit product niet als een steen naar de bodem, zoals andere shampoo die ik heb wel doen.
Product verspreid zich in het water.
2ex7g2u.jpg

Opschuimen doe ik altijd door effe de lans in de emmer te stoppen, en zoals je ziet heb je een schuimkraag zoals een vers getapte pint bier:
s4z6tc.jpg


Wat mij echt opviel is dat de shampoo niet echt schuim achterlaat op het lakwerk, en ik vertrek toch altijd met een goed doorweekte en schuimige spons.
Volgens mij is dit enkel een pluspunt, en hebben de schuimresten minder kans om te drogen op de lak.
Maar op gebied van gladheid is het echt wel een vernieuwing.
Geen enkele van de 3 andere CG shampoos die ik heb glijd zo over de lak.
Dit minieme beetje schuim is alles wat overblijft na het halve dak in te soppen, echt raar want dat ben ik niet gewoon.
mhdkav.jpg

2w4gysj.jpg


Reinigingskracht is zeer goed, op foto lijkt mijn wagen vrij proper maar deze 50/50 foto's tonen aan dat er wel een goede vuilfilmlaag opligt:
k1syty.jpg

n50q38.jpg

2md4aap.jpg

Reiniging is goed, zeker door het goed glijden van mijn homemade MF spons hoef je absoluut niet te schrobben.

Dit was het resultaat van de CG spoelemmer na het wassen van de ganse wagen (zonder velgen erbij want daar gebruik ik een 3de emmer voor)
2hxvodj.jpg

29e6smd.jpg

Wagen was dus behoorlijk vuil.

Na het afspoelen van de wagen terug een mooie glans, en moet zeggen dat de scheeting vrij goed was.
fmkpjc.jpg

hwzl0m.jpg


Deze shampoo zou glansversterkers bevatten, wel dat geloof ik.
Ik vind de glans beter dan de andere shampoo die ik heb, zelfs de wolfgang autobathe die ik tot nu toe het beste vond moet hiervoor onderdoen.
De wagen heeft +-2 maand geleden een laatste waxbeurt gehad, en dat was de pinnacle signature series II wax.
Deze wax kan volgens mij nooit de voorbije weken van zout en pekel overleefd hebben, dus de glansversterkers in deze shampoo zullen wel wat gedaan hebben aan onderstaande foto's te zien.
2iw1204.jpg

qy9yti.jpg

14vhfp.jpg


13ynwwn.jpg

14ajw2p.jpg

29lfd02.jpg


Kortom ik vind deze shampoo een topper, beter dan de andere CG shampoos (maxi suds II, citruswash), en ook beter dan de wolfgang autobathe die ik heb.

Samenvatting:

Geur (identiek aan watermeloen)
+ Zuinig in gebruik
+ Glansversterkers (geen verkoopspraatje maar waarheid)
+ Gladheid waarmee je spons of mitt over de lak glijd


- Kan geen minpunten opmerken...


Tot zover mijn bevindingen van het product, ben blij dat deze in mijn collectie zit en denk dat die niet snel zijn plaats zal verliezen.
Mijn witte lak en mijn fotokwaliteiten zijn niet echt geweldig voor een review, maarja beter dan niks zal ik maar zeggen.
 
Mooie review, wagen staat er ook weer netjes bij ! Ik denk dat ik hem morgen zelf maar eens ga proberen (thanks Jan :D )..
 
Mooie en duidelijke review !

Dat hij niet zo schuimt tijdens het wassen vind ik persoonlijk wel wat jammer, is denk ik meer een gevoelskwestie want een shampoo moet schuimen denk ik dan weer op mijn beurt ;)

Bedankt voor je review :ja
 
Een goede review Jim :)^ . Ook mooi en duidelijk in beeld gebracht met bijbehorende foto's. Goede beschrijving van het product en de werking ervan.
Als mijn slick & suds op is zal ik deze CG shampoo wellicht ook eens overwegen. Nogmaals dank voor deze mooie review.:cool:
 
Een shampoo hoeft natuurlijk niet persé te schuimen om een glijdende werking te geven. In het voorjaar/zomer was ik de auto de laatste jaren met Excalibur Car Wash (van Valma, mag ik dat zeggen....ja dat mag ik in dit geval wel zeggen). Met deze shampoo glijd mijn microvezelspon (niet zo'n cool ding als die van Jim:D ) ook goed over de lak als het schuim al wat weggelopen is.

In het najaar/winter gebruik sinds vorig jaar PB Super Slick & Wax. Deze moet het naar mijn mening echt hebben van het schuim: waar niet meer veel schuim zit (of uit de spon komt) glijd de spons niet meer.

Maar ik ben het wel met Quincy eens. Met schuim is gewoon leuker.

@jm: Maar...zit in de Glossworkz volgens jou nu een soort wax component omdat ze spreken van "biedt extra duurzaamheid aan bestaande waxlagen", of zitten er conditioners in?

Mooie review trouwens.
 
Mooie review Jim, heb hem vandaag ook getest. Heb wel iets meer gebruikt. Namelijk 25ml op eenzelfde emmer. Hierdoor had ik toch redelijk wat schuim op het lakwerk. Ook ik moet toegeven dat de lak er na het wassen bijzonder goed uitzag, zeker wat extra glans dankzij de shampoo. De geur vond ik dan zelf wel weer wat tegenvallen, maar dat is een gevalletje smaak.
Dit wordt naast de Born to Be Mild toch één van mijn favorieten.
 
Das niet de bedoeling he Jan om zoveel product te gebruiken ;)

Waarom moet een shampoo schuimen?
Is volgens mij enkel puur persoonlijke kwestie.
Want die dingen van het schuim gaat het vuil inkapselen enz, daar geloof ik niet in want schuim breekt vanzelf af dus waar blijft dan je ingekapseld vuil?
Voor mij hoeft er geen schuim te zijn tijdens het wasproces, zelfs niet in de emmer.
Maar bij reviews van een shampoo is dit voor vele mensen wel een pluspunt om een shampoo te kopen.
Maar daar kan je blijven over discussiëren of schuim al dan niet belangrijk is tijdens een wasbeurt.

Bij foamen ligt dit natuurlijk anders, maar foam en shampoo is iet heel verschillend.
Daarom dat het resultaat van echt foam 9/10 beter is dan foamen met een shampoo.


@ Nici: zit geen wax toevoeging in, dus denk enkel puur conditioners.
Heb zelf de CG wash & wax shampoo gehad, en dat was een dag en nacht verschil in gebruik dan deze.
De lak werd wat stroef vond ik bij de wash & wax shampoo, maar wel een goede glans.
 
Goede review! Jammer dat het niet zo schuimt, voor mijn gevoel wast het beter als het goed schuimt. Is natuurlijk wel niet zo, zoals ik gelezen heb in je review.
 
Als ik deze week de wagen nog is poets (woensdag wss), dan zal ik eens een 20-25ml verhouding gebruiken en daar foto's van nemen.
Als er dan meer schuim achterblijft op de lak tijdens het insoppen, dan kunnen schuimliefhebbers op hun 2 oren slapen.
Want dat schuim is geen reden om deze niet shampoo niet te proberen, de gladheid en glansversterkers zijn de belangrijkste troeven van dit product.

Ik ga verder op (of probeer mij +- te houden aan) de info van de fabrikant.
Die zegt 1 dopje op 20l, dat wil dus zeggen 10ml product.
Heb dit gemeten, en een dopje tot de rand vol zit tussen de 10-11ml:
sqr3g0.jpg


Ik heb 13ml in 16l gebruikt voor deze review, dus eigenlijk nog boven de fabrikant zijn opgegeven waardes.
Ik heb daarmee de wagen probleem en moeiteloos kunnen wassen, met een mooi resultaat tot gevolg.
Dus ik mag besluiten dat ik deze shampoo zuinig in gebruik vind voor de wekelijkse wasbeurt.
 
mooie duidelijke review jim, ik volg af en toe reviews van CG producten en ik denk dat het binnenkort in m`n collectie gaat komen.
 
@ Jim, wat is nu de mengverhouding, jij schrijft 1 dopje, zo staat het ook op de site van CG, maar hetzelfde staat bij een gallon verpakking, en die heeft zo'n grote schroefdop zoals je ongetwijfeld weet...... en ergens lees ik ook een mengverhouding die zou uitkomen op 24 ml bij 15 liter water.. kun je hier een verhelderend antwoord op geven ??

Verders een erg mooie en duidelijke review die m'n interesse in CG producten alleen maar doet toenemen :ja :)^

@ Tim, wanneer komt deze shampoo in de shop ????
 
Op de fles staat 1:640, deze verhouding probeer ik dan ook aan te houden. Als het moet wil ik best een foto'tje maken van de fles.
 
Ik geloof je op je woord jan.

Maar dat is meer dan het dubbele wat Jim zegt 1:640 bij 15 liter water bedraagt 23 ml.

op 20 Liter zou dat zelfs 31 ml. zijn zowaar 3x zoveel als CG op z'n site aangeeft...... als hij dan al bij 1/3 zijn werk al meer dan goed doet, (getuige de review van Jim) moet dit wel een hele goede shampoo zijn. :)^ en net zoals Jim hecht ik geen waarde aan het schuimen van de shampoo, daar heb ik m'n foamgun voor ;)

@ Tim vanaf wanneer bestelbaar ????