• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Chemical Guys Fabric Guard Protectant - 473ml

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.748
98
37
Chemical Guys Fabric Guard Protectant - 473ml

fabric_guard_1.jpg


Goed even een review van dit product, het is ontwikkeld om cabrioletkappen en stoffen interieurs te beschermen tegen vuil en water.
Volgens de omschrijving wordt er buiten vuil en water, ook stof en vettigheid afgestoten. Hierdoor is vervuiling makkelijker te verwijderen in de toekomst. Eén behandeling moet tussen de 8 en 12 maanden mee gaan. Dit is echter afhankelijk van het reinigen dat u tussen de behandelingen door doet en dit heb ik natuurlijk nog niet kunnen testen aangezien ik het product gisteren pas heb aangebracht.

Enkele kenmerken van Fabric Guard zijn:
- Creëert een onzichtbare bescherming die vuil, stof, water en vettigheid afstoot.
- Vuil kan gemakkelijk afgewassen worden.
- Zorgt ervoor dat uw cabrio dak niet gaat stinken.
- Lange duurzaamheid.
- Beschermt tegen verkleuring door UV straling.
- Bevat geen siliconen.
- Met een fles van een halve liter kunt u tussen 5 en 10 cabrioletkappen behandelen of 2 tot 3 interieurs.


Het aanbrengen is zeer gemakkelijk gewoon van op een 20-tal centimeter het te behandelen onderdeel inspuiten en dat laten opdrogen. Wel er steeds voor zorgen dat de ondergrond proper is en droog, dus als je de wagen met een extractor hebt behandeld best laten uitdrogen alvorens aan te brengen. Het product heeft tijdens het aanbrengen een lichte citrus geur, maar na het opdrogen is hier niets meer van te ruiken.
Volgens de handleiding kan het best laten opdrogen in de zon, dank zij het slechte weer is me dit niet gelukt en heb ik getracht het product zo te laten drogen.
Dit is echter geen succes, na een goed uur was er nog steeds een licht vochtige/vettige waas te voelen over de tapijten en stoelen.
Ik heb het dan maar laten drogen door er enkele bouwlampen op te richten, deze geven genoeg warmte af en na een half uurtje was alles perfect droog.
fabric_guard_2.jpg


Het effect is nu moeilijk te testen maar water afstoten doet het prima. Het zorgt ervoor dat er kleine beads op je tapijten komen te staan. Gewoon even matje uit de wagen nemen, afschudden en het water rolt er zo vanaf. Hier ben ik dus al zeker tevreden van, hoe het met vuil omgaat zal ik de komende weken testen.
fabric_guard_3.jpg

fabric_guard_4.jpg



+
- makkelijk aan te brengen
- biedt bescherming tegen vuil en water
- goede prijs (geen alternatief beschikbaar dacht ik?)
- redelijk zuinig
- geurloos

-
- droogt moeilijk bij koud weer --> bouwlampen gebruiken.


Dank je voor je aandacht, opmerkingen zijn altijd welkom.
 
Mooie en duidelijke review. :)^
Op andere forums heb ik ook al reviews gelezen waarin men zeer positief is over dit product.
Staat al op mijn verlanglijst
 
Mooie review Rodders. Na gebruik van de extractor heb je altijd de beschermende laag die door de fabrikant is aangebracht verwijderd (indien nog aanwezig want bij oudere auto´s zak deze laag inmiddels al zijn afgesleten). Met dit product zou je dus het sneller vuil worden van schoongemaakte bekleding kunnen voorkomen
 
Bedankt voor de review, Rodders.
De Fabric Guard Protectant is bij mij al een poosje geleden gepromoveerd van verlanglijstje naar winkelwagentje.
Nu nog de rest van de bestelling bij elkaar zoeken en dan komt de Fabric Guard hier dus ook binnen.
 
Oei sorry, topic een beetje uit het oog verloren.
In ieder geval de tapijten blijven nog steeds het water mooie afstoten. Ook met de voorbije sneeuw die aan de schoenen plekte bleven de matten mooie proper. Gewoon even de sneeuw eraf vegen en klaar.
Ik vind het dus top spul, nu moet ik wel opmerken dat de beading op de mat aan de bestuurderskant minder begint te worden in vergelijking met de andere matten. Deze worden ook wel minder vaak vuil aangezien ik nogal vaak alleen rond rijd.
 
Ik heb een paar weken geleden in mijn keuken mijn automatten zitten extractoren en naderhand heb ik ze behandeld met Fabric Guard.
Iets van 'beading' is me niet opgevallen, maar met al die sneeuw en vuiligheid van de laatste tijd, krijg ik de matten zo weer schoon.
 
Met beading bedoel ik de foto's zoals in de topicstart, het water blijft bij mij echt boven op de mat liggen. En je krijgt ze gewoon heel makkelijk terug proper.
 
Goede review, ga dit product ook bestellen. Heb het beige tapijt van mijn A3 met een extractor behandeld, nu is de originele bescherming weg. Ondanks rubberen matten toch dat vieze zout water in het tapijt :(