• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice mysterie shampoo's. LET OP: veel foto's.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.001
193
47
Den Haag
Vandaag samen met Dibbuz de 2 nog op de markt te verschijnen Dodo Juice shampoo's getest.

Om deze 2 gaat het dus.

Deze test hebben we gedaan in de overdektte wasbox omdat het in de buitenlucht niet te doen was, veels te koud en het sneeuwde ]-0.

We hebben thuis de emmers gevuld met warm water en meegenomen naar de waxbox.
Wat een genot, warm water in hartje winter. Ik kan iedereen de emmers met gammaseal deksel van harte aanraden :)^

We hebben ze getest op de Seat Leon en Seat Ibiza.
Zoals iedereen weet, is de Leon van Dibbuz afgelopen Lelystad meeting voor het laatst gedaan. Als wax zat hier de Dodo Juice Austintacious op.
De Ibiza heeft zijn laatste wasbeurt afgelopen November gehad, de Ibiza was toen voorzien van een laagje Wolfgang Fuzion.

We hebben beide auto's eerst afgespoten om het ergste vuil eraf te halen.
Vervolgens de velgen gedaan en toen de lak.


De bedoeling van de test was om de shampoo's te testen op het volgende:
- schuimfactor
- gladheid
- shampoo restanten
- beading
- glansreflectie

Als verdunning hebben we 30ml shampoo gebruikt op 20 liter water.

Aan de shampoo zit geen geur, kleur of iets dergelijks. Dit zal misschien nog wel toegevoegd worden als de shampoo daadwerkelijk op de markt komt :weetniet

Schuimfactor:
Produkt A geeft redelijk veel schuim, niet zoveel als de BtbM, maar toch.

Gladheid:
De Carrand washmitt van Dennis gleed soepel over de lak heen, niets op aan te merken. De shampoo voelt tussen de vingers ook glad aan, niet vettig of iets dergelijks.

De vuiligheid ondanks dat de wagen eerst afgespoten is

Shampoo restanten:
Deze shamppo geeft nagenoeg geen opgedroogde restanten, maar dit zal ook mede komen door de lage temperatuur en luchtvochtigheid.

Beading:
Bij Dennis is de beading dik in order, mede omdat er nog een relatief vers laagje wax opzit

Glans/reflectie:
Tsja, draagt shampoo bij aan een diepe glans? Ik zeg eerlijk gezegd van niet. Dit komt door de voorbereiding.

schuimfactor
Flesje B geeft veel minder schuim dan flesje A

gladheid
De (redelijk nieuwe) Meguiars washmitt gleed soepeltjes over de lak

shampoo restanten
Wederom hetzelfde als bij flesje A, geen restanten. Maar dat kan waarschijnlijk komen door de lage temepratuur en hoge luchtvochtigheid. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn in de zon of bij warme temperaturen.

beading
Met de beading zat het ook wel goed, ondanks ik de Ibiza in November voor het laatst had gewassen en had voorzien van een laagje Wolfgang.

glans/reflectie
Zit ook wel goed bij de Ibiza. Ondanks 4 manden ruim niets eraan gedaan te hebben.


Conclusie:

- flesje A geeft meer schuim dan flesje B
- beide zijn geur en kleurloos
- flesje B is iets vloeibaarder
- beide zuinig in gebruik 1:400


EN DAN NU: HOE HET NIET MOET :!

Lekker met de wasstraatborstel eerst de onderkant doen en vervolgens de rest van de wagen ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nette review Patrick, wagens staan er weer netjes bij.

Beter als born to be mild of is dat te vroeg om er iets over te zeggen?
 
Ik vond het zelf weinig verschillen met BtbM. Over geur/kleur kan ik niks zeggen dat moet er nog bij komen.

Vond het wel een uitstekende shampoo (zowel A als B) maar vond A meer schuimen en B iets gladder alhoewel dat ook kan door de nieuwe washmitt van Patrick.
 
Heel onwillekeurig zou je denken dat je met Dodo Super Natural shampoo aan de slag bent, zo 'ruikt' het ook.

En juist met die shampoo heb ik en Dennis niets. :no

Het is dus moeilijk om objectief te testen :weetniet

Ik denk dat de 2 mysterieuze shampoo's niet beter zijn dan de BtbM, dit hebben we niet getest.
 
Vraag mij af hoe je neutraal / objectief kan testen als je 2 verschillende auto's gebruikt ?
Tevens zoals Dennis zelf ook aangeeft: bij de ene een oude washmitt en de ander een nieuwe washmitt ?

Off-topic: niet verwacht dat in bijzijn van de grote meester een schuursponsje gebruikt mag worden :|~*

Verders keurig verwoord en in beeld gebracht.
Ben zéér benieuwd hoe de eindresultaten gaan worden als alles verzameld is !
 
Had vlaag van verstandsverbijstering kunnen zijn ;) :LOL

Maar belangrijker: wat vond je van de punten er boven ?
Leek mij nl wel een interessant hersenspinsel wat bij me naar boven dreef
 
@ mk-us,

Je hebt een goed punt.

Daar hadden Dennis en ik het ook al over. Als je echt objectief wilt testen, zou je dus 1 auto moeten wassen met dezelfde spullen.

Alleen zaten we een beetje met tijdsdruk omdat de review binnen 2 weken ingeleverd moet worden.

Enne zeg zelf, 2 keer een schone wagen wassen is ook niet objectief, dan zou je moeten wachten tot ie weer vies is.
 
dude, ik schrok van het schuursponsje :D

Je kan dus nog niet meer vertellen over de shampoo dan dit; jullie rapporteren dit aan Dodo?

Ik ben het wel eens met jullie mening over de beleving van een shampoo; kleur/geur/etc vind ik ook belangrijk en heb niets met geurloze/kleurloze/smakeloze :)-d ) producten.
 
Inderdaad Tinus, ik moet een review overleggen aan Dodo. Er zijn maar 5 setjes flesjes uitgeleverd, 1 setje aan mij en 1 setje aan Rodders.

Aan de hand van de resultaten zullen ze ongetwijfeld 1 van de 2 shampoo's verder ontwikkelen en op de markt brengen.
Tenminste, dat is de bedoeling denk ik :weetniet
 
ik denk dat ze er nog wel een kleurtje en geurtje aan gaan geven hoor..

maar hij bevalt dus wel goed, kan ik uit jullie verhaal opmaken?

of hij beter is als wolfgang bathe, weet ik niet, maar ik ben daar nog heel tevrede over, maar ben wel benieuwd naar deze shampoo.
helemaal omdat btbm al een heerlijke shampoo was.
 
Mooie review :cool:

Ben benieuwd wat Dodo er van gaat maken qua geur en welke ze zelf in productie gaan nemen.
 
Mooie review! Met veel intresse en plezier gelezen. Mischien ook maar overstappen op Dodo producten. Gebruik alleen de Banana wax, en ben daar zeer tevreden over.
 
Mooie review. Jullie hebben je wel vermaakt zo te zien. Schitterende foto's van hoe het niet moet. :-&
Hééél vroeger (in de turtle-fase zegmaar) ook mijn auto wel eens mishandeld met zo'n borstel.
Ik ga me even met terugwerkende kracht schamen.
 
Bedankt voor de info en de vele foto's! :) Welke wasbox is dat???!! gewoon in je t-shirtje wassen met dit weer 8o

En ik dacht dat Dennis altijd 'the bone' gebruikte.

Maar verder dus zeer weinig verschil tussen de 2 shampoos. Ik hoop wel dat ze nog een lekker geurtje gaan toevoegen, ik vind het altijd wel iets extra's geven.
 
Leuke review!

Die emmers...welke zijn dat? Die wil ik ook inclusief "dop". Goeie tip om zelf je (warme) water mee te nemen :)
 
Deze emmer (waar ik nu van zie dat er geen omschrijving + foto bij staan :schaam ) :

https://www.Carclean.com/product/Grit_Guard/Emmer_19_liter_Semi_Transparant_Geschikt_voor_Grit_Guard_5GAL-Natural_101154

En de Gamma Seal deksels:

https://www.Carclean.com/zoeken?search=Gamma%20Seal
 
Ja, wie komt er nou op het idee om een schuursponsje te gebruiken:D

@Dibbuz: zie ik het nu goed dat je Time To Dry gebruikt? Zou dat de auto niet iets gladder en glanzend maken dan dat je hem zonder dit extra "hulpmiddel" droogt.

Ik gebruik Time To Dry ook vaker, maar ik heb altijd het idee dat het toch wat extra glans geeft en de lak iets gladder doet aanvoelen (wat een Detailer eigenlijk altijd wel doet, denk ik). Ik vind het overigens een fijn product.