• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice mysterie shampoo's. LET OP: veel foto's.

Moet eerlijk bekennen dat ik hem nooit gebruik. Moet het wel vaker doen, zou minder wrijving moeten veroorzaken en wrijving kan krasjes maken.

Ik heb ook een Bone maar gebruik op dit moment een carrand en Megs mitt.
 
@Tim. Ik maak er heel even misbruik van dat het nu toch over de emmers gaat. Hebben jullie niet een tijdje emmers met Grid Guard samen verkocht, waardoor het iets goedkoper was dan een Grid Guard en een emmer los te kopen?

Mguiars heeft bijvoorbeeld wel een emmer compleet met Grid Guard in hun 2010 folder staan, ofschoon dat maar €1,- scheelt ten opzichte van een losse Grid Guard en een losse emmer bij carclean.
 
Nici zei:
@Tim. Ik maak er heel even misbruik van dat het nu toch over de emmers gaat. Hebben jullie niet een tijdje emmers met Grid Guard samen verkocht, waardoor het iets goedkoper was dan een Grid Guard en een emmer los te kopen?

Mguiars heeft bijvoorbeeld wel een emmer compleet met Grid Guard in hun 2010 folder staan, ofschoon dat maar €1,- scheelt ten opzichte van een losse Grid Guard en een losse emmer bij carclean.

De combinatie is verkocht inderdaad, maar dat was een tijdelijke promotie van de eerste batch.

De emmer van Meguiar's is echter maar 3,5 gallon en onze emmers zijn 5 gallon en bovendien semitransparant. We sluiten niet uit dat er in het nieuwe seizoen weer een nieuwe combinatieaanbieding komt.

En on-topic maar weer. :rules

Dibbuz zei:
Moet eerlijk bekennen dat ik hem nooit gebruik. Moet het wel vaker doen, zou minder wrijving moeten veroorzaken en wrijving kan krasjes maken.

Bovendien breekt het de beading van water tijdelijk af waardoor het water eraf zakt. Overigens werkt Spray & Wipe ook prima als alternatief voor Time 2 Dry!
 
Nici zei:
@Dibbuz. Ik bedoelde eigenlijk of dit een vertekend beeld in de test kan geven.
Ik had maar een klein deel van de auto ingesprayd. Moet eerlijk bekennen dat ik weinig verschil voelde maar mijn auto is pas helemaal gedaan dus al zeer glad, dat was goed te zien bij het afspuiten ;)
 
Ik ben benieuwd wat je precies aan Dodo Juice gaat terugmelden. Of hoef je alleen een voorkeur uit te spreken
voor flesje A of B?
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar wat de uiteindelijke shampoo gaat worden en waar deze tussen de BtbM, Sour Power
en Supernatural gepositioneerd gaat worden. Duurder/goedkoper, nieuw geurtje, grotere verpakking, ...
Ik had al wel begrepen dat het een 'gewone' shampoo zou worden en geen foam- of andere speciale shampoo.

[off-topic]
Het was wel (een paar keer) heel duidelijk in beeld gebracht: gaaf shirtje Patrick :)^
Doet me denken aan dit. Is het een gevalletje van huisnijverheid of is er binnenkort weer wat nieuws aan het verlanglijstje toe te voegen?
 
Goed, ook van deze kant even een kleine review, deze is wel zonder foto's dit omdat we ons echt wouden concentreren op de shampoos. De reviewers van dienst zijn uwer Bartr123 en Rodders (aka klote smurf).
Als eerste hebben we sample A getest op mijn Ford focus, deze staat deels in de wax, maar het voorfront was wax vrij. Dit door een recent bezoekje aan de carrosier.
We zijn beide keren als volgt te werk gegaan, emmer gevuld met 10 liter warm water, daarbij de shampoo gevoegd (1:400) en dan de grit guard emmer afgevuld met koud water om zo een emmer met lauw waswater te bekomen.
Als eerste merkten we op dat de shampoo niet al te goed oploste in het water, hiervoor was echt de kracht van de HD-spuit nodig, dit leverde dan ook voldoende schuim op. Dan zijn we begonnen met wassen, het waswater voelde niet echt vettig of ook niet super glijdend aan. In mijn ogen zelfs wat schraal. Tijdens het wassen vond ik the bone ook niet echt super over het lakwerk glijden. Zeker niet zo goed als de born to be mild. Tijdens het afpsoelen was er ook niet veel te merken van extra sheeting of ook maar iets dat het drogen zou vergemakkelijken. Wel hebben we een uurtje na het wassen en na een fikse regenbui opgemerkt dat er een mooie beading te zien was op mijn motorkap. Beading die dus door de shampoo moet veroorzaakt zijn aangezien er niks van andere bescherming opzat.

Sample B hebben we getest op Bart zin Antara en dit op gelijke manier, dus 10 liter warm water, shampoo erin, afvullen en opschudden. Ook hier weer weinig schuim dus dan maar even de hd-spuit erdoor en daar kwam het schuim, deze keer wel minder dik dan bij Sample A. Ook na het wassen waren er geen shampoo resten te vinden, ook hebben we niks opgemerkt van extra sheeting al leek het iets sneller te gaan dan bij Sample B. De beading na de regen was hier iets minder dan bij sample A.

Dan maar even de samples vergelijke:
Sample A:
- Schuimfactor:mooi dik schuim dat ook lang op de emmer blijft staan, op de wagen viel dat dan weer tegen.
- Gladheid: shampoo voelt minder glad dan bijvoorbeeld de Born To Be Mild.
- Shampoo restanten: geen, maar is met dit weer moeilijk te testen.
- Beading: Deze was na het wassen super, zeker voor op een ongewaxed deel van de wagen.
- Glansreflectie: ik had na het wassen het gevoel dat deze glans iets anders was, precies of er een klein tintje over de wagen lag.


Sample B:
- Schuimfactor:Iets minder vast dan sample A.
- Gladheid: schraal, niet glad genoeg voor mij.
- Shampoo restanten:geen, maar dat is met dit weer moeilijk te testen.
- Beading:Niet slecht, maar prefereer toch sample A.
- Glansreflectie:geen merkbaar verschil met vooraf.

Conclusie:
Voorlopig vind ik beide samples niet bijzonder, eerder wat aan de schrale kant. Ze zijn voor mijn smaak niet schuimend genoeg en laten de mit niet genoeg over het lakwerk glijden. Er is dus nog wat werk aan, misschien dat met de toevoeging van een leuke geur/kleur en wat extra glijmiddel deze shampoo's toch nog wat gaan worden. Het doel van deze test was de favoriet uit de twee te kiezen en dat moet voor mij dan sample A worden. Ik ben in ieder geval benieuwd wat Dodo ermee gaat doen en wat het uiteindelijke product gaat worden.

Bedankt voor het lezen
Bart en Jan
 
Netjes opgezet Jan,in mijn ogen zitten de samples nog ver van Btbm af.
Is een zeer schrale shampoo,en de extra beading die het gaf op de Antara is reeds weer gevlogen,maar ben sinds zondag ook weer 300 kilometer verder.
@Belgische Bart: Jan heeft nog een kwakje over:ja
 
Belgische bart, de rest van de samples staan hier nog te wachten op je, zit nog genoeg in voor een goede wasbeurt!
 
Mooie reviews mannen en genieten van jullie mooie foto's met mooie auto's.
Ik ben wel helemaal verbaasd dat Nick de Seat zo lang niet heeft onderhouden zeg!
Maar blijven toch mooie voertuigen om te zien in deze staat.

Ben vooral benieuwd hoe jullie bevindingen verwerkt zullen worden in het uiteindelijke product? Jullie zijn toch gebruikers die veel van die producten gebruikt hebben in het verleden en goed kunnen vergelijken. Jullie zullen inmiddels al wel een persoonlijke voorkeur hebben en dus deze producten met jullie voorkeursproducten vergelijken.

Nogmaals, ben benieuwd wat het gaat worden. Of wordt dit soms de nieuwe Carclean Huismerk Monello shampoo?
(Kan me herinneren dat onze grote goeroe Tim met zoiets bezig was).

Aficior