• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Rubbish Boys – Original Edition

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.001
193
47
Den Haag
Dodo Juice Rubbish Boys Original Edition


Deze pot is volgens mij officieel nooit geleverd in Nederland.
Er zit wel een testpotje in de Dodo Juice Carnauba Canister.
Deze moest uiteraard getest worden zoals ik al met eerdere (test)potjes heb gedaan.

De lak als eerste behandeld met Dodo Juice Need for Speed. Dit produkt reinigt, voedt en beschermd de lak in 1 stap

Normaal breng ik de wax(en) aan met de hand/vingers. Maar in dit geval werkt het echt niet. De wax is gewoonweg te hard. Er wordt gezegd eerst de wax warm te wrijven in het potje, maar dit werkt (bij mij) in ieder geval niet.
Dit kleine beetje had in aangebracht op de lak.

Gevolg, dikke strepen wax. In gedachten doken er allerlei doemscenario's op qua verwijderen met een doek...
Voor de rest van de test heb ik maar een schoon foam applicatorpadje

De swipestest wees al uit dat de curetijd echt lang is, zo rond de 20 á 25 minuten. Door het hoge gehalte carnauba, zitten er weinig vluchtige stoffen in die verdampen.
Echter, ik heb de wax 45 minuten laten curen. Temperatuur +/- 22 graden, bewolkt bij normale luchtvolchtigheid.
Afgenomen met een Fantastic Fur

Conclusie:

+
- redelijk exclusieve wax, bijna niet te koop in Nederland via reguliere zaken.
- geurt naar citroen, sinasappelschil, scherpe lucht
- gunstig geprijsd, +/- 50 euro
- hoge standtijd, mits voorbereiding goed gedaan.
- geschikt voor alle kleuren

-
- lastig te verwijderen!
- lastig aan te brengen!
- keihard!
- bijna niet te koop
- wax met gebruiksaanwijzing
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt iets voor liefhebbers dus. In elk geval voor wat meer ervaren detailers.
Of om eens iets (redelijk) exclusiefs in huis te hebben.

Mooi spul hoor, maar met bovenstaande in gedachte, houd ik het voorlopig maar bij m'n Dodo green.
 
ik krijg een hele, ik krijg een hele:-"

er zit ook een heel verhaal achter, dat is het mooiste..

zal mij benieuwen hoe hij mij bevalt, dat het een bitch was om te verwerken, wist ik al.. wel een uitdaging!
 
Leuke review Patrick, hoe heb je de wax nu wel vloeibaar gekregen? Of kreeg je nu wat kleine klonters op je pad? Bij de hardere waxen is het best wel tijdrovend om deze te laten smelten tot een homogeen smeerbaar goedje. Bij niet voldoende vloeibaar maken merk ik dat er van die kleine klontjes in blijven en dat wil ik dus niet.
 
Mooie review kerel, nu nog van die Flat Earth en die Flakes :D
 
er staat trouwens een fout in de titel..

rubbish original is officieel geen dodojuice wax:-"

ben uiteindelijk toch blij dat ik de juiced edition erbij heb genomen
 
Maar wel geleverd in een officiele Dodo verpakking: de Carnauba Cannister ;)
 
Voor diegenen die geïnteresseerd in het verhaal achter deze wax en de link met DJ, check even dit draadje op DW:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=38432

Tis even doorlezen, maar super vermakelijk en informatief.
Deed iedereen maar zaken zoals die man van de rare vogelwaxen.
Hoewel ik kan er nog wel 1 bedenken...?!
 
ik heb de 250ml glazen pot binnen..

echt keihard is ie!!
heb er een foam finger applicator bij gekregen, deze werkt werelds in de original edition.. lijkt wel alsof hij een beetje eraf "schuurt"
dus daarmee is aanbrengen best te doen..

curetijd is echt abnormaal lang.. ik heb een half motorkapje gedaan, na 35 minuten nog niet lang genoeg.. wel heb ik hem er toen afgehaald.. met dit als resultaat:
4ab5202855b1c-P1000631.JPG


4ab5201c806f2-P1000630.JPG
 
aron225 zei:
word ook gemaakt in de dodo fabriek

De Original Edition word beslist niet gemaakt in de Dodo fabriek maar door Ben zelf in Okehampton (Devon)

Je kan de wax het beste wat smeerbaarder maken door een laagje af te krabben met een mesje of theelepeltje en vervolgens de verkregen schilfers over het harde waxoppervlak zacht te smeren. Je krijgt dan een wax die zich met de hand ( heel terapeutisch maar onzuinig) of met een foam finger op te brengen. Wel dun anders word de wax nooit droog genoeg om afgenomen te worden en houd je een vette smeerboel over.
Net als bij Dodo SN kan je na enige uren de waxlaag nalopen met een doek en wat Last toch.

De glans en diepte zijn fantastisch. en echte Dodo adepten kunnen deze wax dan ook nog toppen met de zachtere en meer commercieel opgezette Rubbish Boys Juiced edition
 
je hebt helemaal gelijk,
toch is de verwerking vrij ruk.. en daarom staat hij tekoop:-"
leuk als het echt warm weer is en je hebt de tijd, maar anders een onmogelijke wax..

de juiced edition is wel fantastisch!

ik denk dat ik ze binnenkort maar weer in gebruik ga nemen.

ik heb batch 3, potje 33
 
nick22 zei:
ik heb ook een glazen pot.

is die dan anders?

:ja

De nieuwe waxen worden in een kunststof pot geleverd tegenwoordig, behalve de Rubbish Boy Original Edition. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator: