• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Glansprotector Totaal / Nanopolymeer coating

Vandaag de Mazda terug gehad voor de eerste wasbeurt. Licht vervuild, het meeste spoelt er bij een regenbui wel af.
Afgespoeld met drie gieters (a 10l) handwarm water. Met het afspoelen echt een enorm sterke sheeting, auto in seconden bijna droog.

De achterbumper met een (daarvoor bewaard) restje GP nano polymeer behandeld, omdat deze een week geleden gespoten was.
Daarna de auto helemaal gewassen met 10l Glansprotector Totaal zoals de fles aangeeft (50ml product op een emmer water)

Dak en motorkap gedroogd met de Delirium door deze dubbel te slaan, neer te leggen, uit te vouwen en te deppen.
De eerder geconstateerde "krasjes"niet meer aangetroffen.
De achterklep en spoiler afgedroogd door de Dellirium met lange vezel zachtjes te slepen, en jawel "krasjes".
De polymeerlaag moet duidelijk "zetten" en "uitharden" en later opbouwen naarmate de wasbeurten vorderen.

Op naar de volgende wasbeurt.

Hans
 
He Hans, dat is ook wel opmerkelijk.
Wanneer je jouw zachte droogdoek dus over de natte auto TREKT, dan krast het, maar wanneer je het DEPT, dan niets aan de hand.
Zou dat micro dunne laagje dan gevoelig zijn voor krasjes, omdat het nog niet volledig gedroogd en uitgehard is?
 
Mijn ogen zijn niet zo goed dat ik het zeker weet, maar het is de best mogelijke analyse die IK kan maken.

Het blijft maf spul, maar ik zou het zeker aanbevelen aan diegenen die geen zin hebben steeds wax aan te brengen.
Hoe eenvoudig kan het zijn, wassen afspuiten klaar. En de glans die het geeft ben ik bij een shampo nog nooit tegengekomen.
Er zijn shampo's met wax erin, maar de GP heeft echte een behoorlijke standtijd.
Voor de gein een week of drie geleden een restje over de motorklep van de werkauto van de buurman gegooid.
Die had nog nooit iets anders gezien dan Valma. Zat gisteren redelijke beading op, en het dak was nogsteeds zo kaal als een neet.

Hans
 
heb een camper gezien van al wat jaren oud die vanaf nieuw met glansprotector is behandeld.
leek wel nieuw.
superglans ook op de alkoof