• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review : Insta Finish maxi suds

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Toch maar eens een review gaan maken over het merk Insta Finish de Maxi Suds shampoo. De meeste onder de detailers zullen wel zeggen ; is dat niet hezelfde als Chemical Guys Maxi Suds II ? Ik weet het zelf niet dus gaan we maar verder. Het eerste wat me opvalt is de amandel geur die je tegemoet komt als je de gallon open trekt:heart_eyes: . De dikte komt overeen met de Goldclass van Meg's. De verdunning is 75ml op 15 Ltr water,dit komt mooi uit met de Grit Guard Emmer 19 liter.
DSC_0023.jpg

Emmertje OOOH SCHUIM8d
DSC_0024.jpg

Samen met de voorheen Poorboy's chenille(of zo iets) washmitt schuimt en glijd het moeiteloos over de lak.:-"
DSC_0026.jpg

Schuimen doet het zeker:)^
En dan het afspoelen. De sheeting is goed te zien op het voorste gedeelte en tijdens het op drogen laat het bijna geen strepen na.8d
DSC_0029.jpg


+ Lekkere geur
goed schuimend
streept bijna niet na
rijk aan conditioners

- Nog niet in Nederland te krijgen:grinning:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor de review, heb hier de cg maxi suds staan, zouden eigenlijk eens een vergelijkende test moeten doen.
 
Ik kan je verzekeren dat ze van dezelfde band aflopen, maar een vergelijkende test is welkom. Dan kan er geen twijfel meer over bestaan. :no
 
Mooie review, maar als het inderdaad hetzelfde is ben je product aan het verknoeien. Met de Maxi Suds sample die ik heb, gebruik ik slechts 15ml op 15L water. Dat is meer als voldoende.
 
B.K. zei:
Mooie review, maar als het inderdaad hetzelfde is ben je product aan het verknoeien. Met de Maxi Suds sample die ik heb, gebruik ik slechts 15ml op 15L water. Dat is meer als voldoende.

De mengverhouding volgens het etiket : dilution 1:164 dus 15000 ml / 164= 91ml dus uiteindelijk gebruik ik nog te weinig.:grinning: Moet je eens Meguiars Goldclass bekijken die is 112ml op een emmer:-"
 
Ik geloof je hoor ;)

Maar je hebt die hoeveelheid wellicht niet nodig. Probeer er volgende keer eens wat minder in te doen en kijk eens wat je er van vindt ?
 
Ach, volgens de instructies bij mijn NXT shampoo zou je iets van 75ml moeten gebruiken op 10 liter water, terwijl een dopje (of twee)
al meer dan genoeg is. Gewoon zelf wat experimenteren.

De Maxi Suds heeft trouwens wel een leuk kleurtje. Geeft deze ook licht in het donker? ;)
 
90% van de verkrijgbare merken overdrijven met hun verhoudingen.
"flesje sneller leeg, dus meer verkoop en omzet zeker" :-"
+ Wax zal je ook sneller moeten verbruiken, wat geen wonder is door zulke overdosis shampoo steeds te gebruiken.

Deze shampoo is idd identiek aan de CG maxi suds, net zoals alle insta finish producten identiek zijn aan CG.
Natuurlijk door ook bijna identiek dezelfde productbenamingen te gebruiken, valt het wel extra hard op.

3D detailing products, die hun producten worden ook uit hetzelfde vat getapt als CG en meguiar's.
Heb hier een flesje van hun "final touch" staan, en dat is een 1/1 kopie met last touch.
 
Alles wat meer is als 40 ml is volgens mij teveel. :ja
Natuurlijk je eigen keuze, maar hoe meer shampoo hoe aggressiever voor je waxlaag.
 
Even een aanvulling op deze reeds zeer uitgebreide review, ik had dus de Chemical Guy's maxi suds II reeds in huis, sinds vandaag is daar ook een gallon Instafinish Maxi Suds bijgekomen.
Daarom net maar even gaan vergelijken:
maxi1.JPG


Omdat de gallon en de chemical guy's fles heel verschillend zijn maar eens wat van beiden in een dopje gedaan om ze zo beter te kunnen vergelijken, links Instafinish, rechts Chemical Guy's:
maxi2.JPG


Later ook even een Chemical Guy's fles gevuld met de instafinish shampoo, links instafinish, rechts Chemical Guy's:
maxi3.JPG



Goed, vandaag niet de tijd om de shampoos echt te gaan testen dus daarom gewoon even de ervaringen tot nu op een rijtje:

- geur: helemaal gelijk
- consistentie: de Chemical Guy's variant is iets dunner
- kleur: zo goed als gelijk, Chemical Guy's variant geeft het gevoel iets lichter te zijn
- gevoel: als je de shampoo tussen twee vingers neemt voelen ze beiden net hetzelfde aan, even glibberig/zeperig/glad/...
- prijs: de instafinish variant komt veel goedkoper uit.

Ik zal later beiden nog eens proberen te testen tijdens een wasbeurt, al heb ik echt het gevoel dat de shampoo's, zoals Tim eerder al melden, identiek zijn.