• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Meguiars Ultimate Compound

Dan ga ik het binnenkort eens proberen met de oranje lc pad, kijken of ik er daarmee de vlekken van de vogel poep er wel uit krijg. (Het zijn niet echt vlekken, het is één plek met precies heel kleine barstjes in de blanke lak, je kan ze niet voelen maar ziet ze wel. Met de ssr serie kreeg ik ze er niet uit. Misschien met de ultimate compound wel.)
 
ah oei, dat is minder. Komt va n één keer een vogel poep die een voormiddag op de motorkap heeft gelegen. Daarna eraf gehaald en daar waren de barstjes(wagen stond wel in de zon). Zal er eens proberen een foto van te maken..
Anders maar eens men motorkap laten overspuiten kan ik meteen de steenslag laten weghalen.
 
Je bent niet de enige, ik heb helaas ook een paar van die plekjes :(
 
oei spijtige zaak. Wist niet dat die vogels zoveel schade konden aanrichten.

Ontopic: ook al kan de ultimate compound me dan toch niet helpen met men lak probleem maar het is toch een top product. Geeft een goede finish, mooi strak klaar om af te werken met een lsp.
 
Op het dak van de Clio van de zoon ook zo'n birdshitplek! Alles heb ik erop losgelaten, M105 met rotary en oranje pad haalde zelfs niks uit, ook de gele solowoolpad met M105 kreeg het niet weg. Het zit erin gebrand :sob: .
 
Dibbuz zei:
Zeer handig voor enkele krasjes en deurgrepen.
Afgelopen zaterdag heb ik ook de Ultimate Compound eens geprobeerd om krasjes bij de deurgrepen weg te werken.
Tot mijn verbazing verdwenen ze als sneeuw voor de zon! 8-()) (iets wat me met bijv. SwirlX nooit gelukt is).

Ik had het product eigenlijk aangeschaft omdat ik over een tijdje een verweerde rode auto ga poetsen, maar het product lijkt me iets te agressief om een complete auto mee te behandelen, dan toch maar de SSR aanschaffen.... ;)
 
Voor de mensen die dit op de DAP gebruiken, hoe lang duurt het bij jullie voordat het product is afgebroken? Het lijkt bij mij veel sneller te gaan dan bijvoorbeeld de SSR serie.
 
@ mark:

Dit produkt breekt niet af! Je moet er mee door blijven werken.

De SSR produkten hebben een zogenaamde diminishing abrasives, oftewel afbrekende schuurkorrels.
De UC moet je doorwerken tot de swirls en/of ondiepe krasjes weg zijn. Het breekt zichzelf dus niet af.

Wel iedere keer een drupje zo groot als een erwt op de pad doen. ;)
 
nicknameless zei:
@ mark:

Dit produkt breekt niet af! Je moet er mee door blijven werken.

De SSR produkten hebben een zogenaamde diminishing abrasives, oftewel afbrekende schuurkorrels.
De UC moet je doorwerken tot de swirls en/of ondiepe krasjes weg zijn. Het breekt zichzelf dus niet af.

Wel iedere keer een drupje zo groot als een erwt op de pad doen. ;)
De olien uit het product om het product smeerbaar te houden raken op gegeven moment ook opgedroogd neem ik aan? Je bent dan weer genoodzaakt om extra product te gebruiken.

In hoevere is het gebruik dan anders als een product met diminishing abrasives? Dat de korrel niet afbreekt snap ik, maar als je olie opdroogt wordt het verwerken van het product ook onmogelijk.
 
Als ik het goed begrijp blijven de korrels van de UC gelijk in grootte en zullen inderdaad alleen de oliën wat opdrogen waardoor je product bij mij moet spuiten. Bij SSR verliezen de slijpkorrels grootte en verdwijnen daarna waardoor je dan alleen met oliën aan het werk bent.
 
Ok en je stopt dus met verwerken wanneer je het beoogde resultaat behaald hebt? Richt je bij het afnemen het residu dan geen schade aan door de slijpkorrels niet afbreekbaar zijn?
 
UC is inderdaad op een bepaald moment uitgewerkt doordat de oliën opgedroogd raken. Afnemen van het product veroorzaakt evenwel geen krassen.
 
Ik heb eindelijk mijn bus Ultimate Compound kunnen uitproberen en ik moet zeggen, ben aangenaam verrast. Ik heb het gebruikt op een testmotorkap die er heel erg slecht uitzag. Meer nog, 2 hits Ultimate Compound (met witte polishing pad en Festool Rotex op rotary stand, wat niet te vergelijken valt met de kracht van een echte rotary) en ik kreeg een correctie die 3 keer beter was dan de correctie die ik eigenlijk wou bereiken omdat er toch behoorlijke krassen inzaten! Op diezelfde motorkap had ik eerder al heel intensief met SSR2.5 gewerkt, met een resultaat dat lang nog niet was wat ik wou, wel fel verbeterd.
Op diezelfde motorkap ook met Menzerna intensive polish gewerkt, ik verkreeg dezelfde correctie als met UC, maar heb daarvoor wel een oranje cutting pad moeten gebruiken.

Volgende stap, UC loslaten op de golf, daar zitten gelijkaarde defecten is als op de testmotorkap (ook van een golf), dus ik heb er goede moed in! Foto's heb ik momenteel niet, maar die kan ik de volgende dagen wel nemen.
 
Laatste pas heb ik met zwart gewerkt op mijn VAG lak, wit liet wat marring tevoorschijn komen.
 
Vandaag weer een Saab gedaan met oranje + UC. Echt onwijs wat een strakke finish er al boven kwam. Voor net die laatste touch even zwart met Menzerna Nano Finish er over heen maar 'eigenlijk' was het geeneens nodig! Wát een cut, wát een finish en nog redelijk makkelijk te bewerken!
 
Heb vorige maand de UC gebruikt icm de groene Hex Logic pad en dit om vooral enkele lange oppervlakkige krassen op de motorkap weg te kunnen werken. Resultaat mag er best zijn. Had wel de indruk dat ik op een iets minder opvlakkig krasje wat langer mogen werken heb maar geduld is nog steeds een schone deugd. ;)