• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Mother's Chrome Polish icm Powerball Mini

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Hallo,

Een tijdje geleden was het tijd om het chroomwerk van mijn motor op te blinken.

Het gaat om een Honda CL250S van 1983. Het chroomwerk is origineel op de uitlaatdemper na. Die werd door de vorige eigenaar vernieuw ongeveer 5 à 7 jaar terug. De vorige eigenaar(s) waren helaas niet van het poetstype. Ik denk niet dat er ooit veel meer aan gedaan is dan even gauw wassen. Nodeloos dus om te zeggen dat het chroomwerk beter kan. Ook voor de uitlaat die heel wat voor z'n kiezen krijgt. De uitlaat was ge-oxideerd, had vlekken van waterdruppels en was dof. De foto is van internet geplukt. Mijn motor is er identiek aan op een windschermpje en chroom spiegels na.

19379_0_1_2_cl%20250%20s_Frank%20Faasen%20Netherlands.jpg


In eerste instantie had ik geprobeerd om met Mag and Aluminium Polish te werken, dan viel eigenlijk nogal tegen. Het werd wel goed, maar niet wat ik wil. Enerzijds komt dit omdat ik handmatig te werk ging doordat de pasta niet handig is om op de Powerball te doen. Anderzijds omdat de voornoemde polish niet ontwikkeld is voor Chroom (wat een van de hardste metalen is, denk bv aan chroomcoating in een cilinder).

Bij de laatste bestelling was dus een flesje Chrome Polish te vinden. De Powerball had ik reeds.

100562.jpg


De Powerball werd gekoppeld aan een Dewalt 18V 2.6Ah accuboormachine. Ik heb nu het verlengstuk niet gebruikt omdat ik de uitlaat had gedemonteerd om overal goed aan te kunnen. Met verlengstuk werd het heel moeilijk om de zaak te besturen.

Als je de polish op de Powerball aanbrengt, dan werkt het het best als je:
- de boormachine zachtjes laat draaien
- een continue lijn polish over de bal aanbrengt
- na aanbrengen de polish in de bal masseert.
Doe je dit laatste niet, dan slingert de polish alle kanten op.

Daarna eerst maar even op lage toeren relatief snel over het werkstuk geweest en naderhand goed polieren. Op bolle delen met lichte druk, op holle delen met aanzienlijke druk om de bal overal contact te laten maken.

Helaas heb ik geen voor foto's genomen, enkel na. De foto doet het resultaat geen eer aan. In real life is het beter.

PICT0890.jpg


+
- goed resultaat
- geschikt voor gebruik icm Powerball
- zuinig in gebruik
- geschikt om glas mee op te poetsen


-
- geurt niet zo goed als andere Mother's producten.
- ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit :)^

, hoe was de werkingstijd, kon je lang bezig blijven of was het vrij snel weg door wrijvingshitte ?
 
Warmteonwikkeling valt wel goed mee hoor. 't is niet zo dat de uitlaat echt warm werd. Uitlaat was volgens mij een graad of 10.

Product droogt wel redelijk snel op, maar op zich is dat geen probleem.
 
Leuke review! :)^
Ik gebruik de powerball mini i.c.m. all metal polish voor uitlaten
ideaal!