• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Mother's Protectant

PT Cruiser

Detailing addict
21 mei 2008
461
65
Hallo,

De reden waarom ik Protectant bij de vorige bestelling op het lijstje had gezet was eigenlijk de nood aan variatie in dressings voor het dashboard.

Tot nu toe heb ik altijd al Natural Look gebruikt voor het interieur, maar toen ik het de laatste keer op het dash van onze Silverado gebruikte had ik erg veel moeite om een vlekkeloos resultaat te hebben. Of het ligt aan het dash (is een auto van '96) of aan het product (zou me verbazen heb het altijd al tevreden gebruikt) dacht ik. Even contact opnemen met CC en er bleek dat het ook aan de structuur zou kunnen liggen. Voor mijn gevoel was het ook dat niet want de structuur verschilt niet zo erg veel van het dash in m'n PT Cruiser. Het zal vast wel aan de samenstelling van het kunststof liggen.

In plaats van voor een product van Meg's ofzo te gaan, heb ik de Protectant gekozen omdat ik nu eenmaal goede ervaringen met Mother's producten heb.

101509.jpg


Dat het product niet enkel voor het interieur kan gebruikt worden is zeker een plus.

Het dashboard van de PT heb ik ongeveer een maand geleden gedaan. Niettegenstaande het al lang geleden was dat ik er nog eens wat meer aan had gedaan dan afstoffen en stofzuigen, leek het kunststof me nog in prima staat. Niet afgebleekt ofzo. De verbazing was dus des te groter toen ik aan de middenconsole bezig was. Die werd onmiddellijk weer enkele tinten zwarter.
In plaats van met de Protectant op het dash te spuiten heb ik het op een doek verneveld en dan eerst inwrijven, een minuutje of twee laten inwerken en tenslotte afnemen met de droge kant van de doek. Dit werkt het best voor mij. Product is hier zeer zuinig mee. Voor een dashboard zal je denk ik 2 à 3 spraytjes nodig hebben.

Gisteren heb ik de Protectant ook op m'n spatschermen voor- en achteraan aangebracht. De voorste zijn origineel Chrylser en die houden zich net als de spiegels erg goed. Dat is plastic dat bijna niet verbleekt (niet in het geval van de spiegels). De achterste zijn ook wel aangeschaft bij Chrysler, maar volgens mij worden ze niet door Chrysler zelf gemaakt. Deze verbleken nogal snel in vergelijking tot de rest.
Zaterdag had ik de PT gewassen en de spatschermen verdienden nog wat extra aandacht. Om alles de kans te geven rustig en volledig te drogen heb ik tot zondag gewacht om de Protectant aan te brengen. Ook hier weer op een doekje sprayen en zo aanbrengen. Voor de spiegels, nummerplaathouder en 4 spatschermen heb ik een spray of 4 gebruikt. Zuinig dus.

PICT0878.jpg


PICT0882.jpg


De bedoeling is om eens na te gaan hoe lang de Protectant het zal uithouden op de spatschermen.

+
- zowel voor binnen als buiten
- makkelijk aan te brengen
- geeft UV bescherming
- geur


-

- ?

Als ik wat zinnigs kan vertellen over de duurzaamheid, zal ik de post editteren.

Edit1: Ik wil en kan me niet uitspreken welke dressing nu de beste is, deze uit de review of Natural look. Het is gewoon zo dat niet elke dressing een goed resultaat geeft op elke kunststof. Dit komt door de grote variaties in samenstelling. Wat dus het beste is voor jouw wagen kan je niet zomaar zeggen. Een product mag zo goed zijn als het wil, als de kunststof tegen werkt is het resultaat teleurstellend.
 
't heeft al geruime tijd m'n aandacht hoor. Heb alleen lang gewacht eer ik me aan een review heb gewaagd.

Kan jij me nu niet vertellen waar de Proctectant exact naar geurt? Ik kan het niet precies thuis brengen. Ik denk kokosnoot.
 
Leuke review!

Ik word ook steeds benieuwder naar meer Mothers Wax producten. Zeker als Tim blij is met de aandacht 'die het verdient'.

Ik heb inmiddels de klei set en Gold Class Shampoo van Mothers, over allebei erg tevreden.
 
Mothers is TE ondergewaardeerd terwijl het echt goede producten zijn.

Mothers maandag binnenkort? :eek:)
 
Probeer eens een aantal producten van Mothers, het zal je echt bevallen. Hoe meer ik er van koop, hoe meer ik er van wil.

Mothers maandag zou top zijn. Maar doe het dan wel ergens na nieuwjaar. Anders krijgen de meeste weeral vreemde blikken als er opnieuw een pakje wordt geleverd en het is nog niet langer geleden. :D: