• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
hierbij mijn eerste review

gister mee genomen, een flesje provision glass scrub.
4a89547322348-P1000558.JPG

een flesje kost 6.45 euro, bij een bekende webshop klik

ik vind het ideaal, ondanks ik het voor de eerste keer gebruiktte.

het word gebruikt om ingevreten insecten/teer spetters e.d. (ook polijst rotzooi) te verwijderen.

het is vrij chemisch denk ik, aangezien het alles "week" maakt, waarna je het zo weg veegt..

ik heb uitsluitend een hele goedkope washmitt gebruikt (0,70 euro bij zeeman) om het aan te brengen, af te vegen en te scrubben

genoeg theorie, nu de praktijk!

het te behandelen oppervlak (helft gedaan)
4a8954b70aeb9-P1000559.JPG


zitten een aantal teerspetters op, en veel polijst troep (monello uiteraard)
4a89550e753f5-P1000560.JPG


eerst vochtig maken, met de "hairy side"
4a8955962ec0a-P1000562.JPG


product op de achterkant van de mitt:
4a8955d7622d9-P1000563.JPG


en SCRUBBEN MAAR
4a89560a87f38-P1000564.JPG


zo ziet het er uit als je bijna klaar bent (je voelt het, er zit een hele vage korrel in die verdwijnt en geen krassen maakt):weetniet
4a89562d5f9f0-P1000565.JPG


weer met een vochtig tot natte mitt na strijken, zodat al het "sop" weg is
4a895807a9f38-P1000566.JPG


na vegen met een doek (hier is een poorboy's microfiber gebruikt (mega plush geloof ik) )
je ziet het na de streek van je doek weg trekken
4a895702326a1-P1000567.JPG


nu ben je in principe klaar, en zouden je ramen schoon moeten zijn, en ontdaan van alle vast gevreten rotzooi en teer e.d.
is dit niet het geval.. herhaal het nogmaals
laat het niet drogen!! dan krijg je het er vrij beroerd weer af


mijn oordeel:
4a895767e53b8-P1000568.JPG


allen bedankt voor het kijken van deze review.

op of aanmerkingen zie ik graag als commentaar terug!
 
Ook gebruikt van het weekend,.echt een top product. Aangebracht met een PB microfiber pad,.daarna gewoon in de was.
 
heb ooit een fles kado gekregen met een bestelling, als ik het zo lees ga ik het ook maar binnenkort proberen, ben benieuwd.

goeie review hoor tnx..
 
Ook hier is de Glass Scrub in gebruik.
Het lijkt me inderdaad een wat chemisch goedje, het ruikt er in elk geval wel naar. Niet de lekkere luchtjes die we gewend zijn van veel waxen, shampoos, etc., maar meer zo'n 'apotheekluchtje'.
Het deed mij nog het meeste denken aan die lotion die ik als puisterige puber gebruikte om meeeters tegen te gaan.:-&

Affijn, het doet zijn werk wel goed en daar gaat het per slot van rekening om.
 
Zou zeggen dat er een "Gebruikerservaringen"-tekst wel bij dit middel geplaatst mag worden.
Tot op heden staat men jouw positieve ervaring bij en zoals ik het zelf zie is het ook een topper !
 
hebben jullie trouwens ook, dat die verschrikkelijke wisserstrepen, n wisser eind strepen, ook weg zijn??

of ben ik de enigste met die mazzel?
 
Tijdens de E90forum poetsclinic in mei heeft Tim dit produkt ook uitgeprobeerd op de voorruit, Wat een verschil gaf dat. Ik moet dit nog steeds toevoegen aan mijn collectie

IMG_1232.jpg
 
aron147 zei:
hebben jullie trouwens ook, dat die verschrikkelijke wisserstrepen, n wisser eind strepen, ook weg zijn??

of ben ik de enigste met die mazzel?

Ik zal het eens proberen.
Ik heb nu een paar weken een nieuwe voorruit en inmiddels dus van die eindstrepen.
Eens kijken of ik die met de Glass Scrub / Rain Clear combo weg kan krijgen cq. houden.
 
idd de combi scrub en rain clear werkt supper van provision.
alleen jammer dat het schoonmaken van mijn ruit met de ruitensproeier wat moeilijker gaat. alles waait eraf.:D :-"
 
Net gescrubd, werkt erg goed !
Daarna de rainclear ( vloeibaar ) er op gedaan.
Kreeg niet echt de waas zoals ze zeggen achterop de verpakking.
Vanavond zal het ongetwijfeld regenen en zal ik mijn bevindingen plaatsen
 
Ook de Provision scrub en rainclear aangeschaft maar ik denk dat het krabben van de voorruit niet bevorderlijk is voor de aangebrachte combi?

Heb het nog niet geprobeerd, aangezien het daarvoor m.i. wat te koud is.
 
denk niet dat het echt bevordelijk is voor de laag nee,
ik zelf gebruik enkel zo een spray, en ga zo een dekentje voor de voorruit aanschaffen,

ik denk dat alles waar je je vooruit mee doet, niet ten goede komt van de standtijd van de rainclear..
ook glasscleaner niet
 
Zojuist m'n pakketje binnen gekregen, waar uiteraard ook de beste Glass Scrub aanwezig was :grinning:

In m'n entiousiasme vergeten foto's te maken van de lelijke douche spiegel!
Geloof mij, het resultaat is subliem :)^

Zoals hierboven uitgelegd het goedje aangebracht en uitgewreven; It will do the trick!

Binnenkort op de autoramen proberen!
Hopelijk dan met foto's ;)
 
ik heb m ook besteld, kan bijna niet wachten...!
vooral die wisserstrepen waar over gepraat wordt, die heb ik ook nogal....
 
Ik heb het nog even snel op de werkauto van m'n vader geprobeerd en heb wel het idee dat de "wisserstrepen" al minder zijn geworden! Helaas zit er wel veel steenslag op de ruit maarja!
Misschien nog een keertje proberen om de wisserstrepen helemaal weg te krijgen :)^

Is het trouwens aan te raden ook nog de rain clear erbij te gebruiken?
Of kan ik ook gewoon Spray en Wipe gebruiken voor hetzelfde effect, aangezien ik dit wekelijks op de ramen gebruik ;)
 
Ik weet niet precies hoe sterk de waterafstotende werking van S&W is, maar bij mij werkt de rain-clear veel beter waterafstotend dan met de Meg's NXT Glasscleaner.
Beading is veel "mooier" of duidelijker aanwezig, en water gaat al bij veel minder snelheid van de ramen dan na gebruik van de Meg's Glasscleaner.
Duurzaamheid vind ik erg goed, ik heb het een week of 4 geleden aangebracht, vooraf alleen de ramen gekleid met Bilt-hamber soft. Heeft de laatste 1,5 week zeker 8-10 keer een sneeuwkrabber overleeft, en is nog steeds duidelijk aanwezig.

Ik ben er erg content mee, en blijf het zeker gebruiken.

Lang verhaal kort, gewoon proberen.:grinning:
 
ik denk dat dat komt, doordat de nxt glass, ook waterafstotende eigenschappen heeft.
en dat deze gewoon minder van kwaliteit is, dan de provision.

maar dat denk ik, kan ook anders zijn
 
Het is eigenlijk een review voor de Glass Srub niet de Rain clear :-" ;)

Maar logisch hoor dat de NXT glasscleaner minder goed is dan de Rain Clear, de NXT is namelijk een glasreiniger die extraatje heeft in de vorm van een waterafstotend effect, de Rain clear is een speciaal product voor het "verzegelen" van het glas waardoor water geen houvast meer krijgt op de ruit. Dus in principe is het appels met peren vergelijken.
 
Sorry,
Ik had in eerste instantie ook een waterafstotende voorruit (na aflevering in september)
Dat werd minder na bijvullen van de ruitenwisservloeistof.
Bleek de eerder aanwezige vloeistof van Valma te zijn, heeft ook een toevoeging.
Rain clear op de douchewand heeft staalwol en meerdere schoonmaakmiddelen overleefd.
/ Sorry.

Scrub werkt daarvoor ook goed aan de buitenkant en voor de spiegel.
Oude schildpad Glass polish maak ik daaraan ook op :ja

Hans