• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Sonax Xtreme Paste Wax Nr. 1

Rutger64

Detailing trainee
13 sep 2013
150
37
30-11-2013

Nergens op internet kon ik een review vinden van deze wax, vandaag was ik toch al bezig (klik hier ) met testen, dus ik plak er meteen een 2e test aan vast.

Omdat ik 2 maanden geleden de wagen compleet in de EX-p en Collinite 845 gezet had en dit er nog prima op zat, heb ik deze laag verwijderd door het dak te kleien en even snel een rondje met de DAP icm Finale. Dit omdat deze onderlaag de test zou (kunnen) beïnvloeden.

ja ik hoor jullie al denken... "wat een gek joh, gaat ie EX-P & 845 er af halen om Sonax Paste wax te testen".... Maar in het kader van "omdat het kan" doen we dat gewoon.

Sonax Xtreme Paste Wax Nr. 1

529a364cf210e-216200_lightbox_%281%29.png

529a35e94ff02-216200_lightbox.png


De verpakking ziet er strak vormgegeven uit, typisch Sonax. Verpakking is herkenbaar voor de Xtreme serie van Sonax. Het product komt met een rode microvezel doek en in het plastic kapje zit een erg fijne applicatie pad.

Informatie van de website:
Solid hard wax for new paintwork, and for clean, prepared paintwork. The paste-like wax, which has a high natural Carnauba wax content, contains no abrasives. It provides really long-lasting protection and a perfect shine. Especially economical and incredibly easy to polish out. Fresh new scent. Available as set with microfibre cloth or as single tin.




Aanbrengen van het product:

Het blikje moet je met een schroevendraaier open maken. Handiger was geweest als men een zelfde soort deksel als Meguiar's zou gebruiken.
Het aanbrengen ging erg eenvoudig, 1 kleine "lik" uit de pot en ik kon het hele dak doen. Het smeert heel erg prettig en gelijkmatig door de de handige pad.

529a39313a3ec-image.jpe

529a393fea942-image_1.jpe



Hazen
Product even laten hazen en dan tijd voor de Swipetest

529a395566ba3-image_2.jpe



Afnemen
Vervolgens kinderlijk eenvoudig afnemen met de bijgeleverde rode microfiber doek. Ik heb expres ook een stuk wat dikker aangebracht, om te kijken wat het zou doen, maar uitbuffen is ook dan erg simpel.

529a39d95c93a-image_3.jpe



Glans

Deze wax geeft een erg fraaie en mooie glans, mooi diep en spiegelend.

529a3ad37bf7c-image_4.jpe



Conclusie
Man, man, man.. Wat heeft dit product me verbaasd, aanbrengen gaat super, product geurt heerlijk, afnemen gaat super, lekker zuinig in gebruik. Nu alleen kijken hoe lang het blijft zitten, wellicht kan deze wax me nog meer verbazen.

Ik zal dit topic updaten met foto's en bevindingen de komende tijd. Wat dat betreft komt er nu een mooie periode aan om te zien hoe deze wax zich zal houden.





06-12-2013


Een week na aanbrengen.. De wagen is erg vies na een aantal snelwegritten en ritten over plattelandsweggetjes afgelopen week. Ook was de auto erg vies geworden na de storm en regen ( auto staat onder een boom geparkeerd)

Foto genomen met iPhone.. zal binnenkort een betere foto plaatsen.

52a18bf007eda-foto_1.JPG



Update 14-12-2013

En een goede foto:
52ac43aaf25db-Sonax.jpg




Update 05-01-2014

Dit is alleen van de dauw van vannacht: (geen regen o.i.d.)

52c91fb74fced-DSC00946.JPG




25-01-2014

52e426c632ce3-Sonax_Xtreme_Paste_Wax_nr1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit! en leuke review met foto's... maareh dit spul verkopen ze hier toch niet.
Geloof dat het te maken had met een misgelopen schadeclaim nadat een Sonax product schade had aangericht.
Waar heb jij het vandaan?
 
Klopt is niet te koop bij Carclean, maar ach er staan wel meer producten in de review lijst die hier niet te koop zijn.
 
Sonax is er bij ons uitgegaan, omdat Sonax Nederland beloftes niet nakwam na schade die ontstaan was aan alcantara in een Audi S8.

Een uitstapje naar een ander merk of product mag best, maar vergeet niet dat het voor ons fijn zou zijn als een product ook bij ons aangeschaft kan worden.

;)
 
Bedankt voor je review. Zelf koop/gebruik ik eigenlijk nooit Sonax. Ben benieuwd naar de standtijd van deze wax.
 
Oetger;347422 zei:
Gewonnen met een prijsvraag ;)

haha, ah oke je wilt mijn adres zodat je een potje kunt opsturen.. PM onderweg
Tja als newby wordt je geacht het forum flink door te spitten :grinning:
 
Update geplaatst in beginpost

Update 06-12-2013:


Een week na aanbrengen.. De wagen is erg vies na een aantal snelwegritten en ritten over plattelandsweggetjes afgelopen week. Ook was de auto erg vies geworden na de storm en regen ( auto staat onder een boom geparkeerd)

Foto genomen met iPhone.. zal binnenkort een betere foto plaatsen.

52a18bf007eda-foto_1.JPG
 
Vandaag de auto even gewassen, toen ik klaar was met wassen en drogen begon het een klein beetje te regenen..

Hier een foto van de beading van de kleine regendruppels.

52a4b08ecc2b7-image.jpg
 
De beading is in ieder geval niet wat het moet zijn. Dus moet de sheeting wel super zijn, anders vind ik de standtijd wel heel erg kort.
 
Beading ziet er goed uit hoor, alleen mn iPhone stelt scherp op de bomen in de weerspiegeling en niet op de druppels. ;)
 
Als het de volgende x regent (of als ik de auto weer was) zal ik een foto maken met de Sony camera. :)
 
psychoboarderke;348073 zei:
Als de beading goed is, zouden die druppels minstens even strak en opgezwollen moeten staan als die 2 ballonnen uit je avatar.

rofl +1

Ben in ieder geval benieuwd naar de standtijd...