• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: valet pro snow foam

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Vandaag de luxe gehad dat het +-5° was buiten en een zonnetje, dus eindelijk na 2 weken de wagen nog is kunnen wassen.
En natuurlijk foamgun en valet pro kunnen uittesten.
Hiervan een review met veel fotomateriaal.

Om deze foam gaat het, heb 100ml foam gebruikt in een 500ml flesje.
30uegdw.jpg


Dan de vuile wagen, echt zwaar vuil naar mijn normen (schandalig zelfs)
29yfcpz.jpg

wbynpj.jpg

qrekqc.jpg

bgpxk0.jpg

2uf5yso.jpg

Dit is allemaal zout, pekel en resultaat van weken sneeuw en vrieskou.

Voor te beginnen met foamen heb ik de wagen met sproeistraal wat nat gemaakt.
En dan het foamen zelf, op een witte wagen lijkt het of er amper iets ophangt natuurlijk maar foam was er meer dan voldoende.
Fles gevuld met 100ml foam en 400ml warm water, sproeistraal redelijk breed en regelknop +- 3/4de open.
Misschien wat veel pics, maarja beter teveel dan te weinig.
2w4fvno.jpg

28lytxl.jpg

33y2b04.jpg

34hxbg1.jpg

25kjwbm.jpg

vykuad.jpg

3163hu9.jpg

wi4qhy.jpg


5 min later is het meeste foam wel van de wagen af.
hx6anq.jpg

2wnwqqu.jpg

29dv03t.jpg


Zoals je ziet is alle "grof" vuil van de wagen af na te afspuiten met de HD, natuurlijk niet proper want handmatig poetsen blijft nodig zoals je mss hier wel kan zien op deze pics.
2ef7pd4.jpg

2hqgh8j.jpg



Bevindingen:

- foam is minder vast (meer vloeibaar) van structuur dan bv autobrite ssf
- ruikt naar badshampoo of iets in die genre
- reinigingskracht vind ikzelf wel goed, want de wagen was toch echt wel smerig.
Ik stond er zelf versteld van dat bijna het meeste vuil van de wagen was.

Kortom in ben zeker te vinden voor deze foam!
 
Bedankt voor de review :)^
Maak de auto niet nat VOOR het foamen; dat kan de werking beinvloeden (niet qua verdunning)
 
wilde ik eigenlijk nét vragen tinus...
door het water zal de hechting aan het vuil niet meer optimaal zijn...?!
 
Ik dacht dat ik op de SSF fles had gelezen dat het net wel de bedoeling was om eerst de auto nat te maken.

Zodra ik weer een beetje op de been ben en het weer goed is zal ik het eens proberen.
 
Haha ik denk 99% van de mensen hier wel graag de temperatuur weer wat omhoog ziet gaan, kunnen we allemaal weer foamen!

Mooie review Jim, hele nette Focus ook:ja
 
@ tinus: Dat kan waar zijn wat je zegt.
Als ik het verschil zie wat er weg is van vuil na het foamen denk ik dat droog of nat gelijk blijft.
Mss bij andere foams wel, ik weet het niet.
Volgende keer test ik SSF foam, die staat hier ook klaar.
Heb ook nog 2 CG shampoo's die blijkbaar goed te foamen zijn (maxi suds en orange daily)

Leuk toch dat uitproberen :party:
 
Uitproberen is superleuk en leerzaam. Alleen zo kom je erachter hoe je iets kan/moet doen.

Je auto eerst natmaken stamt eigenlijk uit de tijd dat je dit gebruikte als 'voorweken' van modder/vliegjes/etc, en dat werkt in het algemeen best goed voordat je gaat wassen.

Hiervoor gebruik je nu je foam om die taak (nog beter) over te nemen, waardoor je de auto niet eerst hoeft nat te maken. Scheelt tijd, en natmaken voegt verder niets meer toe. Daarnaast DENK ik dat de foam beter blijft 'plakken' aan de vuiligheid/lak waardoor het zijn werk iets beter kan doen. :heart_eyes:

Even iets over foamen met 'gewone' shampoo's: ik weet uit ervaring dat veel shampoo's een mooie schuimlaag produceren met de foamgun, maar ik vraag me af of je niet beter een speciale foamshampoo kan gebruiken. Het is er speciaal voor ontwikkeld, net zoals 'gewone' shampoo's ontwikkeld zijn om te....shampoo-en? :grinning: Gewone shampoo's hebben niet die specifieke eigenschappen om voor te weken, maar met name om goed schoon te maken en zo min mogelijk wrijving te hebben.
Wat wel een heerlijk voordeel is aan een scheutje shampoo aan je foam is een betere geur :heart_eyes: :D
De 'oude' SSF of Bilthamber ruikt een beetje muf :grinning:
 
Ben zeer benieuwd naar de SSF test !
Ik ging er ook van uit dat de auto eerst nat gemaakt diende te worden ( zo gelezen / gezien ) en dan schuimuhhh.
Ga het zelf de eerstvolgende keer zelf ook testen.
Was wel al megablij met het resultaat, maar als het op deze simpele wijze nóg beter kan >> naturellement :)
 
Echte foam zal wel beter zijn dan met shampoo foamen, maar ik moet het toch allemaal wel is kunnen uitproberen :ja
Voor de wekelijkse was zou shampoo wel voldoende kunnen zijn.
Moest het niet zo een gedoe zijn om telkens die HD uit te halen, dan zou ik wekelijks foamen.
 
Mijn merkplaatjes hebben dezelfde kleur als mijn leder interieur, bordeaux dus :heart_eyes:
Ik maak deze zelf, en niet via een sticker zoals anderen het meestal doen.
Bij mij is het handwerk, schuren en spuiten dus :ja
Heb ze al in het wit, zwart en bordeaux gemaakt, zelfgemaakte how-to's beschikbaar voor wie het ook wil proberen.
 
Zaterdag review ik de SSF foam, dan weet ik meer te vertellen.
Bilthammer foam heb ik niet, daar kan ik dus niks over zeggen.
 
test SSF vs Bilthamber van Tinus.
Misschien al bekend.

https://forum.Carclean.com/threads/supasnowfoam-vs-bilthamber-foam.1861/