• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rob1

Rob13

Detailing rookie
22 mei 2015
19
0
41
Hallo allemaal,

Mijn naam is Rob.
Nadat we onze tweedehands, maar voor ons nieuwe auto hadden gehaald, dacht mijn vrouw dat het leuk zou zijn mij voor mijn verjaardag een leuke auto poets set te geven.
En inderdaad, een schot in de roos..
weken aan filmpjes op YouTube, en flink lezen hier op het forum hebben er voor gezorgd dat ik het helemaal geweldig ben gaan vinden om de de auto flink onder handen te nemen.

Wel blijf ik er achter komen dat er nog veel te leren valt voor me, maar met de hulp van dit forum gaat dat vast goed komen..

Vorige week voor het eerst de auto echt grondig gewassen..
wassen, kleien, met de hand polijsten en waxen.
En eerlijk is eerlijk....
de astra uit 05 ziet er weer stukken beter uit..
Hoewel ik niet tevreden ben.
Ik had toch echt gehoopt er stukken meer glans in te krijgen
conv_2036.jpg
 
Dank je.
Alle tips om net wat meer glans in mijn auto te krijgen zijn meer dan welkom..
Het is zo'n kleur die met iedere andere licht inval weer anders lijkt..
Wat je op de foto niet goed ziet, is dat ie wat brons is, als het licht er op de juiste manier op schijnt.

Dacht zelf om als tussen stap, tussen het polijsten en waxen er wat diamond white van poorboys op te smeren....
Of maar meteen volle bak naar een dap over te stappen....???....
 
Welkom Rob,
Je Astra ziet er zeker goed uit. Nog meer glans? Onthoud dat je met een lichte parelmoer lak niet het glans resultaat zal krijgen van een donkere lak. Glans is 80..90 procent polijsten, de rest komt van de glaze, sealant of wax. Een DAP is nodig als je de swirls en kleine krasjes niet meer met de hand weg kan polijsten, deze swirls en krasjes kunnen "glans verlagend" werken. Heb je die in je lak zitten ?
 
Kleine swirls en krasjes zitten er wat in..
Gelukkig niet heel veel, maar wel wat als je het echt goed bekijkt, wel veel steenslag wat ik echt jammer vind..
Hiervoor hadden we een vectra met een paars metallic lak, en die leefde toch zo mooi op als je hem een beetje poetste..
De astra is enorm gepoetst, eerste keer dat ik echt een stappenplan heb afgewerkt, maar leeft niet zo mooi op.
Ik mis denk ik dan toch dat paarse..?

Maar ja, dan blijft misschien alles eruit halen wat erin zit bij deze lak toch de beste weg te gaan
 
Welkom Rob en gefeliciteerd met jullie nieuwe auto !

Zo te zien is jullie Astra H Panacotta kleurig ?
kan je ons ook vertellen welke producten je hebt gebruikt ?

Glans moet er zeker nog wel meer uit te halen zijn. Ik ben van mening dat je handmatig nooit hetzelfde resultaat als machinaal behaald.
De Astra H heeft een redelijk harde lak waardoor het corrigeren met de hand ook veel lastiger wordt.

gr. Arjan
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Rob van harte welkom op het forum. Zo te horen ben je hongerig en het zal dan ook zeker goed gaan komen.
Handmatig alle imperfecties wegkrijgen is vaak een moeilijke zaak. Zoals al eerder is gezegd komt het grootste deel
van de glans tevoorschijn door het polijsten, de toegepaste middelen zorgen veelal voor de rest,
Mogelijk dat een mede detailler bij jou in de buurt wil helpen met de toepassing van een polijstmachine, zodat je zelf zult
zien wat je dan kan bereiken. Ook eerder is gevraagd naar welke middelen je hebt gebruikt. Geef wat meer info en mogelijk
kan er dan alsnog aanvullende info volgen om de resultaten verder te verbeteren..
Veelsucces ermee.
Groet,
Jan
 
conv_2040.jpg
Hoi mensen, bedankt voor jullie reacties, geen flauw idee welke kleur het precies is, je ziet ze best veel rijden met dezelfde kleur, beetje bruinig zilver achtig...
Sorry voor de slechte Beschrijving.
Ik had een heel uitgebreide set van meguiers gekregen, met allemaal de gold serie producten erin..
En de diamond polisch.
 
Hoi Rob,
Ik wil niet zeggen dat de spullen van Mequiar's miet goed zijn, maar je zal er vanzelf achter gaan komen dat er vele andere merken voor vergelijkbare prijzen
een veel beter resultaat geven. Als je een bijv. een makkelijk toepasbare wax wil gebruiken, dan kan ik je het beste verwijzen naar het merk Collinite.
Zij hebben vloeibare middelen, die het makkelijkste met de machine gaan, en vaste die met een handpad prima zijn aqan te brengen.
Niet alleen krijg je hiermee een prachtige glans, maar daarnaast blijft het erg lang zitten.
Daarentegen is de klei van Mequiar 's prima en werkt goed, wat ik mis is een bijpassende vloeistof om goed te kunnen kleien. De Endurance is ook een van
mijn favorieten. Scratch 2.0 is prima maar zal je na aanschaf van een machine vrijwel niet meer nodig hebben.
Nogmaals je bent lekker op weg en blijf maar veel lezen op het forum.
Nogmaals groet,
Jan
 
Dank je voor je reactie, de mequers was een kado, geloof op het moment 50 euro voor het hele pakket op amazon, waar ie in Nederland over de honderd kost..
bij de klei zit die rode sprayfles detail spray die je als glij middel moet gebruiken.
Ik wil zelf graag me eens wat meer gaan verdiepen in poorboys, heb geen garage dus het poetsen moet gewoon aan de straat gebeuren..
En naar wat ik las, werkte poorboys goed ook als je buiten moest poetsen..
Maar eerst even wat ervaring opdoen met dat wat ik heb, en langzaam maar gaan aanvullen.
 
Haha, zo ben ik ook begonnen met poetsen, eerst richting mequiars gekocht, toen erachter gekomen dat ik een flink glimmende auto wel mooi vind, maar mequiars toch wel duur vond. Dankzij Google bij poorboys gekomen. En nu dankzij dit soort fora ook mijn horizon verbreed naar merken als monello, dodo juice, collinite bijvoorbeeld. Al doende groeit en leert men :)
 
Jah dit forum is echt top..
echt al zoveel uren hierop doorgebracht.
ook al heel veel gekeken naar filmpjes op YouTube van de chemical guys...
Nooit geweten dat er zoveel bij komt kijken een auto echt goed te poetsen..
Maar man man man, hoe ontzettend leuk vind ik dit allemaal..
 
Welkom Rob!

En ik schat in dat ongeveer 70 a 80 % van de bezoekers hier ongeveer met een vergelijkbaar setje is begonnen. Ik zelf wel in elk geval.:D
 
Bedankt allemaal voor de reacties, top.
Ben al meteen wat filmpjes gaan kijken van ammo NYC..
Had de auto gisteren nog een keer afgedaan met een doek en detail spray, en daar leefde hij best van op..
Het begint wel echt te kriebelen als ik lees over zo'n dap..

Iemand nog goeie tips, over een must have om mijn setje aan te vullen..

Ik greep zelf mis op een borstel voor de wielen, en iets van een kwast voor de emblemen, die kreeg ik nie echt mooi
 
Een borstel voor de wielen is zeker aan te raden. Ik gebruik zelf de wheel woolie medium en een EZ Detail Brush Mini. Die laatste past echt in alle kleine gaatjes. Ik heb 16 inch velgen, dus er niet zo veel ruimte tussen de schijf en de velg. Met de Mini kom ik overal tussen.
 
Jah, we hebben helaas nie de luxe om een auto helemaal (of helemaal niet nieuw) nieuw te kopen..
En bij deze zat haast.