• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rob1

Welkom op het forum.

Een auto is zo nieuw als dat jij hem er uit laat zien Rob, een kwestie van goed onderhoud (zowel technisch onderhoud als lak verzorging) en je auto ziet er nieuwer uit dan 1 die "gepoetst" wordt afgeleverd door de dealer.
Lekker blijven lezen, nieuwe dingen proberen en vooral met plezier bezig zijn aan je auto.
Je zal ook snel merken dat niet 1 merk het beste is, of dat 1 merk niet alle benodigde producten aanbied.
Probeer van verschillende merken wat producten, bijvoorbeeld wat "samples" of gewoon de kleinst verkrijgbare verpakking. Je zal zien dat je binnen de kortste keren met een breed assortiment aan producten zit van allerlei verschillende merken.
Als je vragen heb, zet ze hier op het forum en er zullen genoeg reacties en tips komen.
 
Thanks, ik zeg het nog maar een keer, dit forum is geweldig, er hoeft maar een vraag bij me op te komen, en der staat vast en zeker al ergens een antwoord.
Al enorm op weg geholpen.
En inmiddels mijn collectie al weer wat uitgebreid met wat van poorboys q2m prep en wat borsteltjes, doeken, afplaktape en schuurpapier.
Voor de glaze en wax wil ik wat ik heb opmaken.

Zo enorm aan het twijfelen over een dap900.
Nu je ik er mee bezig bent, zie ik óveral swirls, bij andere auto's, maar ook zeker bij de mijne.
 
Ik heb ook enorm getwijfeld of ik een DAP moest kopen of niet. Ik was bang dat ik de lak zou beschadigen als ik iets verkeerd zou doen, maar door alle verhalen hier op het forum heb ik het toch maar gedaan. Als je de tutorials van het forum en YouTube volgt dan kan er eigenlijk niks fout gaan, of je moet het wel heel bont maken. Succes met je keuze!
 
Echt bang dat ik iets kapot maak of beschadig ben ik nie. Dat vertouwen heb ik na alle topics op het forum en de vele YouTube filmpjes wel..

Het is meer de kosten van zo'n apparaat..
De Astra is der gekomen omdat de vectra ons dit jaar aangeschafte caravan nie beladen mocht trekken..
En ik denk dat iedereen die voor het eerst gaat kamperen met de eigen caravan, weet hoe groot de lijst is van dingen is die er nog aangeschaft moeten worden.

Ook vraag ik me af, hoe werkbaar het allemaal is, als je het buiten aan de straat moet doen...?
 
Welkom Rob, er is best wel aardig wat glans te halen uit een astra, maar ik ben geen voorstander van kleien en daarna met de hand poetsen, daarnaast is het altijd maar de vraag wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, als hij hem bijvoorbeeld door de wasstraat gehaald heeft zit hij vol met kleine krasjes die als een waas over je lak liggen waardoor je niet echt de glans krijgt die je hebben wil.

regelmatig zijn er meetings waar je bij andere opel eigenaren kan kijken, Sevenum is een van de grootste, en dan kun je bij anderen kijken, wellicht staat er ook een bij in dezelfde kleur als jij hebt en dan kun je vergelijken en met de Astra tuning Club staan we er ook, veel van ons hebben poets ervaring met de opel dus dan zijn er vast wel leden van ons die kunnen kijken naar jouw auto, op een foto blijft het altijd moeilijk beoordelen.

Ik doe zelf ook alles buiten, ik heb geen garage of carport, als je water en electra in de buurt hebt is dat genoeg, evt kun je een partytent kopen om onder te werken als er veel zon staat.
 
Zo'n meeting zou ik sowieso erg lachen vinden..
Maar een vol weekend deze week.

De vorige eigenaar bracht hem zeer zeker naar de wasstraat, want hoe meer ik er naar kijk hoe duidelijker ik óveral hele kleine krasjes zie.
 
Dus ontkom je er bijna niet aan het te polijsten met een dap, in ieder geval geen goedkoop Halfords of kijkshop ding gebruiken.

Op 14, 15 & 16 Augustus is het opel treffen van het jaar in Sevenum.