• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roestsporen in plastic verwijderen

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik heb hier wat beschermkappen die wat te lijden hebben gehad van roestig plaatwerk.
Roest is meegenomen door water en heeft vlekken achter gelaten op het kunstof.

IMG_1850.JPG


IMG_1852.JPG


Op de foto's heb ik al diverse keren APC erover gehaald, dus het vuil is inmiddels wel weg.
Zoals te zien is is het ook niet echt zwart met op die plekken.

Nu kan ik ze gewoon in de PB Trim Restorer zetten, maar dan komen de vlekken er vrij snel weer doorheen (al diverse keren gedaan).

Ik heb ook PB Professional Polish, zou dat helpen om het kunstof weer netter te krijgen? Dat werkt ook op kunstof toch?

Of zou ik voor diverse lagen PB Trim Restorer moeten gaan?
Eventueel met een aantal dagen er tussen? Ze zullen voorlopig minimaal een week of 2 binnen liggen en niet op de auto zitten.

Alle tips zijn welkom ;)
 
al eens geprobeerd met iron x ?

ik heb het laatst ook gebruik op steen met een roestvlek werkte goed roest is verdwenen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb ook Prof. polish, maar heeft dat geen nadelen voor het kunstof (wit uitslaan etc.) en blijft het plastic daarmee mooi?
Anders kan ik het bij mijn auto ook wel eens proberen.
 
Iron X heb ook staan, wellicht ga ik dat eens proberen.

Dan ga ik wel even naar de wasbox, want dat ga ik niet in huis doen :D
 
+1, geweldig spul! Bij de restauratie van de ur quattro onder andere het plastic remvloeistofreservoir ontdaan van roestwater sporen en het expansievat tevens ook.
 
Het is het IronX voldoende om alleen erop te spuiten, even zijn werk te laten doen en af te spoelen, of moet je ook gaan aan het werk?
Hoelang moet het werken? Kort of enkele minuten?

Lijkt me niet echt prettig spul om lang mee te werken met je handen ;)
 
Kleine plekjes gewoon druppelen, alleen de grotere vlakken sprayen
Kan je makkelijk met je vingers aankomen, gebeurt niets mee
Gewoon zijn werk laten doen tot het goed paars ziet
Als het te weinig doet even een zacht borsteltje erbij pakken
 
Met een borsteltje kom je beter tussen de nerven! Of is het glad plastic? Beetje moeilijk te zien, maar met een oude spons wil het ook wel uiteraad.
 
Ik heb bij de xc70 last van strepen in het kunstof, zou prof. polish hierbij helpen (met of zonder Dap). De laatste keer prof. polish gebruikt op de dakrailingen, en toen is het wit geworden ( weet iemand hoe dat komt?). Ik heb lang niet aan detailing gedaan aan de xc70, omdat er de tijd niet voor was. :|~*

voorbeeld:

DSC00561.jpg
 
Die kleurverschillen zijn het gevolg van het fabricagproces
Daarbij ontstaan kleine verschillen in dichtheid
Daardoor is ook de verdroging anders (golfpatroon)

Ik zou zelf proberen met Poorboys Trim Restorer of Black WOWVooraf wel schoonmaken maar niet te sterk ontvetten, het is al droog en "open"
Pre WOW is daarvoor juist weer wel geschikt
 
Redcat,

Ik heb zelf ook trim restorer, maar je maskeert het dan alleen maar, ik wil een tip waardoor die golven weggaan (had hij vroeger ook niet) en de bumpers weer mooi zwart worden.
-APC en daarna trim restorer lukt het ook niet mee. :confused:
 
Ik ben zelf niet bekend met het product, maar zou de forever black hier geen uitkomst bieden?

https://www.Carclean.com/product/Forever_Black/Forever_Black_Bumper_Trim_Dye_Kit_FBK-080_101074

https://forum.Carclean.com/cc_postst843/Forever-Black
 
Ik heb gister IronX over de kappen gespoten. Dat na spoelen herhaalt en toen met een borstel er overheen.
Even een nachtje goed laten drogen, maar zo te zien is het resultaat er zeker! :)
Er zijn nog wat wat sporen te zien, maar dat lijkt meer wit. Het bruine lijkt er voorlopig vanaf te zijn. Hopelijk een blijvend resultaat!

Ik zit alleen nog te twijfelen of het nog zin heeft er met pb Professional Polish overheen te gaan of ze gewoon direct in Natural Look te zetten.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Hoe kan je het beste Natrual Look gebruiken?

1. aanbrengen
hoelang laten zitten?
2. droog wrijven
3. Herhalen? Zo ja hoe veel lagen?