• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten glad krijgen

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Bij onze VW Passat reinig ik de ruiten na het wassen altijd met Spray&Wipe 1:1, na het afspoelen van de auto trekt het water als het ware supersnel weg en het drogen van de ruiten is dan bijna niet meer nodig, enkel eens over gaan en ook dit gaat soepel.
Nu krijg ik datzelfde effect op onze VW Polo niet gedaan, het enige verschil met de Passat is dat de Polo 's nachts buiten slaapt en de Passat in de garage staat, voor de rest staan ze bijna de hele dag buiten tijdens de werkweek. Zou dat de oorzaak kunnen zijn of probeer ik de ruiten eens te kleien. Momenteel gaat het reinigen niet zo soepel en de droogdoek glijdt heel stroef over de ruiten.
 
Vermoedelijk zit er aangehecht vuil op de ruit. Je zou het kunnen proberen op te lossen met IronX, maar dat is alleen zinvol als het ijzerdeeltjes zijn. Je kan ook proberen de ruit te kleien en als dat niet lukt kun je overgaan tot het betere polijstwerk. Dit kan met de Monello producten, maar de Autoglym Glass Polish werkt ook niet. Je kunt handmatig aan de slag gaan, maar een DAP of Rotary zal sneller en waarschijnlijk beter werken. Is het vuil echt hardnekking is, dan kun je als pad de Lake Country Leveling Disc proberen, ze zijn nu in de aanbieding. De leveling disc heeft een hogere slijpgraad speciaal voor glas. Kortom, er zijn tal van mogelijkheden.

Door de ruit te polijsten zal je geen glas verwijderen zoals je dat bij lak wel doet. Daar is lak veel te hard voor en daar komt bij het dat met de hand vrijwel niet te doen is om overal precies even veel glas weg te polijsten.
 
Glass Scrub van ProVision is zeer geschikt voor het reinigen van de ramen!