• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten polijsten voor aanbrengen Nanolex Glass Sealant

Voor mij werkt;

1 wassen
2 kleien
3 cleanen met bijgeleverd product van nanolex of gyeon op MF-pad op de rotary
4 glas reiniger
5 prep/ipa (eventueel stomen)
6 aanbrengen nanolex of gyeon

Dit mooie stappenplan heb ik gekregen van Johan van CC.
 
Ric325i;n435372 zei:
Krijg jij met die glaspads en polish krasjes uit je glas of slechts de oppervlakkige (hele lichte krasjes)?

Het laatste, zeg maar niveau lichte swirl. Meer / dieper is erg lastig omdat je dan het hele oppervlak egaal even veel moet "weghalen".
 
Weet iemand wat het verschil is tussen een glaspolish en bv Monello polijstmiddelen of kan ik die net zo goed pakken?
 
Ik kan me voorstellend dat specifieke glaspolijstmiddelen veel agressiever zijn dan middelen voor de lak, omdat glas zoveel harder is.
 
Provision is sterk chemisch met naar mijn ervaring slechts een lichte polijstende werking
De versie van Turtle bevat een wat gipsachtig stof
Ceriglas is wat sterker om te polijsten

Om echt glas te slijpen het je scherpe korrels nodig
Die zijn er van geel grof tot ultra fijn.
 
Ik zie dat jullie het unaniem eens zijn dat glaswol krassen veroorzaakt. Toch heb ik na zeer lang gebruik geen krassen. Wellicht komt dat doordat ik extra gelaagd dubbel glas heb. Ook ben ik niet aggresief met staalwol. Een andere verklaring zou ik zo 1-2-3 niet hebben.
 
Volgens mij moet het niet uitmaken hoeveel lagen glas je hebt, maar zou het uit moeten maken hoe hard het glaslaagje is waar je op bezig bent met staalwol.

Overigens heb ik geen ervaring met (al dan niet fijne) staalwol op glas. Waarschijnlijk omdat het niet in me opkomt om dat te gaan doen.
Voor mijn gevoel is het een no-go.
 
Staalwol krast echt niet op elke ruit, maar ik heb helaas wel gevallen gezien dat het problemen gaf, vooral als de zon er goed op scheen. Het ene glas is harder dan het andere glas.

Maar ik vind het belangrijk dat iedereen hier elkaar met respect behandelt en zijn/haar keuze respecteert. Daar is het ook een forum voor.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Ik wil eigenlijk nog wel even aanhaken op de pads die je kan gebruiken. Mij werd door carclean ook de MF pad van Flexipad geadviseerd icm de polish van Nanolex. Naar aanleiding van dit topic kwam ik er achter dat er dus ook de glas polijst pads van Flexipad zijn. Nu wil ik niet zeggen dat de MF pad helemaal verkeerd is maar ik zou wel graag het verschil (en dan heb ik het niet over de prijs) willen weten tussen die twee pads. Op de site van Flexipad kwam ik namelijk ook niet veel verder.

Mijn toepassing is ook niet helemaal logisch, bij gaat het om een ruit van een appartement. Er was in 30 jaar aan de onderkant een grijzige aanslag ontstaan die de glazenwasser niet weg kreeg. Het witte aluminium kozijn en de aluminium waterslag/raamdorpel waren ook bijna zwart ipv wit. In mijn eerste sessie had ik Spray en rinse onverdund, Iron X en Glass Scrub gebruikt. Ik merkte bij de Glass Scrub dat het raam aan de onderzijde ook echt ruw was. Nadien alles droog getrokken en gechecked. Het is nog niet helemaal weg maar wel minder, ik zie nu ook strepen van de Spray en rinse in de aanslag op de ruit. Dit bevestigde voor mij dat het dus ook op de ruit zit en niet er in zoals de glazenwasser en vele andere mensen wel beweerden. Ook is alles weer wit, op de raamdorpel zitten nog wel een aantal vlekken. Altijd handig als je met wat spullen van je hobby de boel weer netjes kan krijgen :-D
Nu dus vanavond maar een tweede sessie en dan dus ook polijsten met de glass polish van Nanolex. Het viel me wel op dat er een aantal merken die gespecialiseerd in glas polijsten niet meer in het gamma van CC zitten.
 
Ik wil gewoon even zeggen dat wij in de glashandel ook staalwol gebruiken bij bijna alle soorten glas. Als het glas bij ons geleverd word hangen er lijmresten of lak aan het glas en die verwijderen we met staalwol en als we het glas moeten bewerken zoals gaten boren moeten we de plaats aftekenen om te boren en dan verwijderen we het weer met staalwol zonder schade aan te brengen op het glas. Wij doen dit droog en je moet de staalwol na gebruik terug in de verpakking stoppen niet laten vallen op de grond of op vuile plaatsen leggen want dit blijft in de staalwol hangen en dan kan je krassen krijgen.
 
@Mili, dat het zo gedaan wordt betekent niet dat een perfectionist dit niet zal gaan zien of opvallen wanneer hij of zij de auto detailt.
De "poetser" bij de meeste autobedrijven doet het ook "perfect" tot er eens goed gewassen of met een lamp gekeken wordt, dan vallen alle defecten pas op.
Wat ik wil zeggen dat niet zichtbaar of niet zichtbaar een wereld van verschil kan betekenen.
Bij Autotaalglas heb ik eens een ruit laten vervangen en deze was "perfect geplaatst en schoon"...nou mooi niet dus!
Schoon in de schaduw tot ik tegen de zon in reed en perfect geplaatst als je niet de kieren in keek...Tot hier dus het woord "perfect" welke helaas te vaak gebruikt wordt voor iets wat "Gewoon goed" is.
Ik wil je overigens niet te kort doen in je vakkennis in geen enkel opzicht maar wel een inzicht geven in hoe er o.a. op dit forum naar goed, beter , best, perfect gekeken wordt.