• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes Nano Ibrid Long of short neck

Zorro

Detailing addict
7 sep 2008
135
65
Hallo

Vanaf de lancering enkele maanden geleden, was ik overtuigd dat ik Nano Ibrid wou aankopen ipv de mini.
Je moet wel een keuze maken uit een lange of korte nek.

Kan er mij iemand bij helpen welke je best neemt.
Ik zou het niet weten voor het moment, ergens vermoed ik dat de lange nek een meerwaarde bied soms.
Alle raad / tips zijn welkom
 
Nano Ibrid lijkt mij een mooi en handig apparaatje alleen als het om de Rupes pads gaat vind ik geel/wit wel fijn maar groen en blauw wat tegenvallen qua kwaliteit.
Het zou mooi zijn als je uit een breder scala aan pads zou kunnen kiezen van andere merken bv.
Bij een zeker bedrijf in de UK zijn wel kleine mf pads te koop heb ik gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen ook van de mannen van cc dat de lange nek een beetje the way forward is. Wat mij ook het fijnste lijkt.

Maar de ibrid is wel heel wat anders dan de mini hoor... Ik die op hele andere plaatsen inzet
 
Ik ben zelf stiekem ook naar deze aan het kijken. Is wel echt een heel mooi en revolutionair system. Ik heb wel al een Bigfoot 15 en een Bigfoot Mini (LHR75). Met de 75 kun je nog best wel meters maken op bijvoorbeeld bumpers. Dat doe je met de Nano denk ik weer niet. Met de Mini 75 kom je dan weer niet aan het stukje deur onder de Spiegel. Zijn dus toch 2 apparaten die elkaar aanvullen, hoewel de Nano wel nog wat veelzijdiger is.
Wat ik tot nu toe gelezen heb van mensen die de lange en korte geprobeerd hebben is dat de lange nek het handigst is. Je kunt hem met 2 handen vasthouden (wat toch wat extra controle geeft) en je komt dieper/verder in bijvoorbeeld velgen of inlaten in bumpers. Enige voordeel van de korte schijnt te zijn als je glas van een tellerbak in het interieur wilt aanpakken. Als het stuur niet ver genoeg verstelbaar is kom je soms met de lange net niet overall aan, maar persoonlijk zou mij dat niet tegenhouden om voor de lange te gaan.
 
Dat ligt er maar net aan in welke auto... Bij mijn Honda is het 2 minute werk (6 schroefjes), ik heb het wel eens bij een eerste type Toyota Yaris gedaan, de tijd die je daarvoor nodig hebt kon je met een kalender meten... Maar goed, dat plastic van een tellerbak doe ik dan wel met het handje als ik al de drang voel om die te polijsten. Dat zou in ieder geval geen argument zijn tijdens de keuze van een polijstapparaat.
 
Mij lijkt ook die met de lange nek handiger.... Ik zou je adviseren om voor aanschaf ze allebei even te proberen, als carclean deze heeft is dat vast geen probleem!
 
Ik ben wel heel benieuwd naar de Nano's. Alleen jammer dat ze zo gruwelijk duur zijn... Is er al een release datum bekend?
 
Ik ben gisteren op de AutoPro en Schadeherstel Beurs geweest en tot mijn verbazing was er ook een Rupes stand! Deze had ik vooraf niet in de standhouders-lijst gezien, dus...

Ik liep er voorbij en het was er retedruk. De Ibrid werd daar gedemonstreerd en het zag er wel geinig uit. Uitgebreide set! Wat ik kon zien door de drukte heen is dat hij veelzijdig in te zetten is en behoorlijk wat power in huis heeft. Echt een multifunctioneel apparaatje. :p

(Deze stand was de enige van de vele die ik onder de ''Detailing'' zou durven plaatsen, de andere stands waren klinkklare onzin! De Rupes stand was klein en gezellig met genoeg personeel die wisten waar ze het over hadden. Zelfs een aantal ''Ik heb een Detailingbedrijf en Rupes bevalt mij niet; Slechte kwaliteit en excentrisch poetsen is voor laffe prutsers'' - personen werden goed op hun plek gezet)


Greetz
 
@Bikkel - Jep, zullen wel poets-beunhazen zijn geweest. Maar dat vond ik de algemene vibe van de overige stands ook.

Ik heb de Faro standaard in mijn jaszak zitten, altijd makkelijk met de hond uitlaten enzo, en die werd niet gewaardeerd, haha!

Als je op een beurs staat en je mooie producten aan het vertegenwoordigen bent, maar je niet eens de simpelste vragen normaal kunt beantwoorden, dan ben ik halverwege je lulverhaal al aan het weglopen. Wat ze wél goed konden is, laf genoeg, andere merken aanvallen. Zo was er een stand die droog schuurde met korrel 3000, met hun 2-in-1 compound + Rotary eroverheen jaagde en nog steeds geen defecten/schuurkrassen verwijderde. Toen een bezoeker vroeg waarom de witte waas niet weg was en hij aangaf dit zelfde probleem op een BMW te hebben, werd gevraagd welke middelen hij gebruikte.

Nou, daar kwam het; ''Tja, al die merken gebruiken glansmiddelen. Dus dat is slecht''. ''Die van ons bevat helemaal niks'' (Achterop de fles stond dat er siliconen, hars, synthetische oliën en meer in zat... Ook de vraag van een bezoeker die vroeg hoe het merk hologrammen te lijf ging, werd hilarisch genoeg beantwoord; ''Onze producten bevatten geen glansmiddelen, dus hologrammen zijn onmogelijk. Andere merken zoals ... hebben dit wél''.

Ook heb je géén korrel c.q. slijpkracht nodig om hologrammen te verwijderen, hun compound bevatte géén korrel, maar als je het product doorwerkt dan gebruikte je de afbrekende korrel die geen kracht verliest tijdens het verwerken...

En dan heb ik je de helft verteld van één van de stands... :p


Hilarische taferelen daaro. Net zoals de krasverwijdering-bedrijfjes die met een sleutel een kras trekken tot op het staal en deze wel effe netjes maken met een Rotary en wat blauwe of zwarte verf... ''De kras is nu aan het oplossen. Het licht is hier verschrikkelijk, maar buiten zie je er uiteraard niks meer van''


Hahaaaa! :D :p
 
@Quantoxx grappig, ik heb ook een rondje gedaan over dezelfde beurs. Ook de ibrid uitgetest, geweldig apparaat. Leuk om te zien dat er daar zogenaamde poetsers de ibrid even testten door er met het volle gewicht op te hangen en met mach 3 over het paneel te raggen. En dan vervolgens zeggen; ik vindt het toch niets voor mij dit. Hij stopt met draaien als ik polijst en zie weinig resultaat. Overigens is dit ook de eerste keer geweest dat ik met de andere Rupes machines heb gewerkt. Toch wel super. Iemand nog interesse in een dap500 een dap900v3 plus en een paw? Haha
 
Dus toch de long neck?

Ja, was ook mijn voorkeur en Dennis raadde het ook aan.
Daarom niet getwijfeld en de Long Neck in pre-order geplaatst.

Betaling is aangekomen bij CC, nu wachten...
Wel een verzekerde verzending genomen omdat het toch een redelijk bedrag is.